آزمون آلس ترکیه از سال ۲۰۱۸ سالی سه بار برگزار خواهد شد.

آزمون آلس ترکیه :

برای ورود به مقاطع فوق لیسانس و دکترا، تاکنون سالی دو بار در فصلهای بهار و پاییز برگزار میشد ،ولی با تایید رئیس سازمان تحصیلات تکمیلی ترکیه «YÖK»، این آزمون از این به بعد سه بار در سال برگزار خواهد

شد.

با تایید آقای دکتر «ساراچ»، رئیس سازمان تحصیلات تکمیلی ترکیه «YÖK»، آزمون آلس از این به بعد اردیبهشت، مهر و آبان ماه برگزار خواهد شد.

همچنین در کنار این آزمونها که بصورت کتبی برگزار می شود، آزمون کامپیوتری آلس موسوم به e-ALES هم تیر ماه و مهرماه در ترکیه برگزار خواهد شد.

درباره آزمون ALES :

امتحان ورودی تحصیلات تکمیلی (بالای لیسانس) یا ALES، امتحانی است که امتیاز آن در برخی موارد جهت ورود به دوره های آموزش تحصیلات تکمیلی بعد از لیسانس و موارد مشابه از قبیل دوره های تخصصی و

پذیرش مربی در دانشگاهها و .. در ترکیه مورد نیاز می باشد.

امتیاز بدست آمده در این امتحان بوسیله برگه نتایج آزمون ALES به داوطلبان اعلام می شود و در مواقع لزوم توسط داوطلبان به مؤسسات مربوطه ارائه می گردد.

این آزمون، سالانه دوبار از طرف مرکز گزینش و جابجایی دانشجوی ترکیه (ÖSYM) در ماههای May و December برگزار می شود.

این امتحان یک آزمون استعداد سنجی شامل ۲ بخش رقمی (Quantitative) و کلامی (Verbal) است وهدف از آن، سنجش توانایی افراد در زمینه های کلامی، رقمی و تفکر منطقی می باشد که بر میزان موفقیت آنان

در طی تحصیلات تکمیلی می تواند تأثیرگذار باشد.

بدین ترتیب، سؤالات این آزمون در جهت سنجش میزان معلومات افراد در رشته تحصیلی تخصصی آنها نمی باشد.

سؤالات به گونه ای طراحی می شوند که فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی قادر به پاسخ دادن به آنها باشند.

تمام کسانیکه در سال آخر دوره لیسانس مشغول به تحصیل هستند، دارندگان مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا و یا دانشجویان دوره فوق لیسانس و دکترا می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

امتحان ALES در مراکز دانشگاهی ۴۱ شهر ترکیه و قبرس شمالی برگزار می گردد. نتایج ALES از تاریخ برگزاری آزمون به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

صفات تفضیلی و عالی در ترکی استانبولی

صفات تفضیلی و عالی در زبان ترکی استانبولی

‘گرامر ترکی استانبولی | پیشوند “تر” و “ترین” در زبان ترکی استانبولی صفات تفضیلی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 17 =