پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

خیابان زیبا و دیدنی بشیکتاش استانبول

منطقه بشیکتاش استانبول

طبق یک داستان تاریخی در کشور ترکیه، نام “بشیکتاش ” برگرفته از “bes tas ” به معنی ” پنج سنگ ” است که اشاره به ستون‌های سنگی برای پهلوگیری کشتی‌ها در اسکله‌ی بشیکتاش در زمان بارباروس هایردین دارد.

بشیکتاش در واقع یکی از بخش‌های شهر داری استانبول است که در بخش اروپایی بسفروس قرار دارد؛ که از شمال با “خیابان ساریر” از منطقه‌ی “شیشلی”، از غرب توسط خیابان “کاییت خانه” از “شیشلی”، از جنوب با ” خیابان بی اغلو ” و از شرق به‌وسیله‌ی “بسفروس” مرزبندی شده است.

در همسایگی خیابان بشیکتاش استانبول استادیوم باشگاه معروف و قدیمی کشور ترکیه “بشیکتاش” که دارای تیم‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال و دیگر تیم‌های ورزشی است، قرار دارد که به سار زیبا و بزرگ است و جز مکان‌های دیدنی ترکیه و شهر استانبول محسوب می‌شود.

خیابان بشیکتاش استانبول محله‌های شناخته شده و نسبتاً گران را در خود جای داده است که می‌توان به اتیلر، لونت، ییلدیز، اورتاکوی، کوروششمه و آرناووتکوی اشاره کرد.

به دلیل آنکه خیابان بشیکتاش یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر استانبول است، وقتی در آن قدم می‌زنید امکانات و بخش‌های بسیار زیادی را خواهید دید؛ در زیر به بررسی تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

موزه‌ها: خیابان بشیکتاش استانبول دارای بخش‌های بسیار زیادی در سمت اروپایی “بسفروس” است که می‌توان از “کاخ دولماباهچه ” و “موزه دنیز” و ” به بک” و ” موزه‌ی سرای کلکسیون ” نام برد.

مراکز فرهنگی: مثل تمام خیابان‌های مهم هر شهر خیابان بشیکتاش استانبول دارای کتابخانه و دکه‌های فروش روزنامه و مجله می‌باشد؛ اگر به مد علاقه‌مند هستید مجلات مد ترکیه بسیار جذاب و کارآمد هستند، و یا اگر با زبان ترکی آشنایی دارید با خرید این مجلات و روزنامه‌ها می‌توانید از آن‌ها نهایت استفاده را ببرید.

سینماهای محله‌ی بشیکتاش هم یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن آخر هفته‌ای خوب در استانبول است که به‌صورت معمول جمعه‌ها فیلم‌های جدیدی اکران خواهند شد.

کافه و رستوران: کافه‌های شهر استانبول ترکیه به حدی زیبا هستند که اگر ساعت‌ها هم در آن‌ها وقت بگذرانید برای شما جذاب هستند مخصوصاً اگر سفارش شما قهوه‌ی ترک باشد.

از طعم خوش آن که بگذریم، قهوه در فنجان‌های بسیار زیبا و گاهی با سبک صنایع دستی ترکیه سرو می‌شود و در کنار لیوان کوچک آب در آن سینی‌های کوچک، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره و آن را مشتاق به سفارش می‌کند.

غذای ترک همیشه زبانزد است و به ذائقه‌ی ما ایرانیان بسیار لذیذ؛ با یک پیاده‌روی کوچک در خیابان بشیکتاش استانبول می‌توانید رستورانی بیابید که خود را به غذاهای خوشمزه‌ی آن دعوت کنید!

یکی از نان‌های سنتی و معروف ترکیه “نان سیمیت ” است که در ترکیه علاوه بر فروشگاه‌های مخصوص نان و شیرینی و قنادی‌ها، در غرفه‌های سیار کوچکی در تمام خیابان‌های ترکیه به فروش می‌رسد که خیابان بشیکتاش استانبول از این قاعده مستثنا نیست! اگر دنبال میان وعده‌ی خوشمزه‌ای هستید، نان سیمیت به همراه چای ترک یکی از بهترین گزینه‌هاست.

مراکز سلامت: خیابان بشیکتاش استانبول دارای بیمارستان‌ها و مراکز سلامت می‌باشد که در میان آن‌ها می‌توان به مراکز سلامت روان هم نیز اشاره کرد.

مراکز تحصیلی: دانشگاه باغچه شهیر در خیابان بشیکتاش استانبول واقع است؛ همچنین این خیابان مراکز آموزشی، مدارس و مدارس تابستانی را نیز در خود جای داده است.

مراکز خدمات اجتماعی: شهرداری این بخش از شهر در خیابان بشیکتاش استانبول مراکز نگهداری و نظافت منزل را در این محله تعبیه کرده است و همچنین برای ارتباط بهتر با شهروندان یک خط تلفن برای این امر در نظر گرفته است.

مسجد جامه سینا پاشا: اگر به معماری مساجد ترکیه علاقه‌مند هستید می‌توانید از مسجد جامع سینا پاشا واقع در خیابان بشیکتاش استانبول دیدن کنید.

مجسمه ” بارباروس هایردین پاشا ” نیز یکی از میدان‌های زیبا و پربازدید خیابان بشیکتاش استانبول است که درست روبه روی مسجد جامه سینا پاشا واقع است.

خیابان بشیکتاش استانبول در تمامی ساعات شبانه روز زیباست.

درختان کشیده و بلند در این خیابان و سایه‌ی خنکی که ایجاد می‌کنند، زمینه را برای یک پیاده روی لذت بخش عصرگاهی فراهم می‌آورند.

نان سیمیت و قهوه‌ی ترک و هوای عالی، فقط کافی است همراه خوب برای پیاده روی انتخاب کنید تا تور استانبول شما به یکی از بهترین سفرها تبدیل شود.

خیابان بشیکتاش استانبول در قسمت‌های مختلف خود دارای ایستگاه‌های اتوبوس می‌باشد و همچنین اگر شما خود را به کاپاتاش که انتهای خط اتوبوس‌های برقی استانبول است، برسانید، با گرفتن یک تاکسی خیلی زود به ابتدای خیابان بشیکتاش استانبول خواهید رسید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین هتل های منطقه بشیکتاش استانبول

بازدیدکننده محترم در صورت هر گونه ابهام یا ارائه پیشنهاد در خصوص این مطلب می توانید با نوشتن دیدگاهتان، ما را مطلع سازید، کارشناسان استانبول سرا کمتر از ۴۸ ساعت به شما پاسخ خواهند داد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =