تالار گفتمان

آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

آنچه در مورد هاستل‌ها باید بدانید

4 ارسال ها
1 کاربران
0 Likes
484 نمایش‌
(@s-alizade)
Eminent Member Admin
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 39
شروع کننده موضوع  

آنچه در مورد هاستل‌ها باید بدانید

این روزها و در شرایط اقتصادی فعلی، وقتی سخن از سفر کردن به میان می‌آید، هزینه‌های آن ذهن شما را درگیر می‌کند؛ اما برای عاشقان سفر هیچ محدویتی وجود ندارد، چرا که آنان سفر کردن را یکی از اولویت‌های زندگی خود قرار داده‌اند. بعضی افراد علاقه‌مند به خانه‌های لوکس و برخی دیگر عاشق اتومبیل‌ هستند، اما علاقه‌مندان به سفر، حتی با کمترین امکانات، تمام تلاش خود را می‌کنند، تا خود را به نقاط مختلف جهان برسانند و رویاهایشان را به حقیقت تبدیل کنند. یکی از روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر، انتخاب اقامتگاه‌های ارزان قیمت مثل هاستل‌ است.

هتل‌ها و هاستل‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

هنگامی که نام هاستل را می‌شنوید، به احتمال زیاد، اتاق‌های خوابگاهی با تخت‌های طبقاتی در چندین ردیف را در ذهن خود تصور می‌کنید؛ اما بسیاری از هاستل‌هایی که در مناطق پربازدید گردشگری قرار دارند، دارای اتاق‌های شخصی مجزا با سرویس بهداشتی و حمام مستقل نیز هستند. با اقامت در این نوع هاستل‌ها، علاوه‌بر این که هزینه کمتری نسبت به اقامت در هتل پرداخت می‌کنید، حریم خصوصی شما نیز حفظ می‌شود.

هاستل‌ها فقط برای بک‌پکرها (توریست‌هایی که فقط با یک کوله‌پشتی سفر می‌کنند)، نیستند. بسیاری از هاستل‌ها، علاوه‌بر داشتن امکانات و راحتی یک هتل معمولی، مزایایی نیز دارند که هتل‌ها فاقد آن هستند؛ با اقامت در هاستل‌ها با شخصیت‌های مختلف و محیطی اجتماعی مواجه می‌شوید.

اقامت در یک هاستل خوب بجای هتل می‌تواند تجربه سفر شما را به طور کلی تغییر بدهد. مسافرین هاستل‌ها، به برقراری ارتباط و ملاقات با سایر توریست‌ها علاقه زیادی دارند. افراد در فضاهای عمومی هاستل‌ها، بیش از لابی هتل‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

 


   
نقل‌قول
(@s-alizade)
Eminent Member Admin
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 39
شروع کننده موضوع  

هاستل چیست؟

بسیاری از افراد تفاوت دقیق بین هتل‌ها و هاستل‌ها را نمی‌دانند. اگرچه هاستل‌ها این روزها مورد استقبال قرار گرفته‌اند، جامعه هدف این اقامتگاه‌ها هنوز بک‌پکرهای جوان هستند.

به دلیل قیمت پایین هاستل‌ها، این اقامتگاه‌ها در اروپا بیشتر مورد استقبال دانشجویان، دانش‌آموزان و مسافرینی قرار گرفته است، که بودجه بسیار محدودی برای سفر دارند. استاندارد این اقامتگاه‌ها، تخت‌های خوابگاهی در اتاق مشترک و بدون حریم خصوصی هستند. در این نوع اتاق‌ها، شما ممکن است صدای رفت و آمد افراد مختلف را هنگام خواب بشنوید.

با افزایش تعداد زوج‌های بک‌پکر و سایر افرادی که ترجیح می‌دهند حریم خصوصی بیشتری داشته باشند، بسیاری از هاستل‌ها برای این مسافران، اتاق‌های خصوصی در نظر گرفته‌اند. اتاق‌های شخصی و مجزا در هاستل‌ها، امکانات کمتری نسبت به اتاق‌های هتل‌ها دارند.

اگر با نبود تلویزیون و سالن بدنسازی مشکلی ندارید، با اقامت در هاستل‌ها می‌توانید هزینه کمتری در مقایسه با هتل‌ها پرداخت کنید و از هم‌صحبتی و ملاقات با افراد جدید لذت ببرید.

همه هاستل‌ها امکانات و ویژگی‌های مشابهی ندارند. ارزان‌ترین هاستل‌ها گرم، شلوغ و خوابگاه بک‌پکر‌های پر‌هیاهو هستند. قبل از رزرو هاستل‌ها، نقد و بررسی و نظرات مسافران را درباره آن‌ها مطالعه کنید.

 


   
پاسخنقل‌قول
(@s-alizade)
Eminent Member Admin
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 39
شروع کننده موضوع  

مزایای اقامت در هاستل

پایین بودن قیمت هاستل‌ها
در مقایسه با هتل‌ها، هاستل‌ها اقامتگاه‌های ارزانی هستند. برای کاهش هزینه‌ها، هاستل‌ها از ارائه بسیاری از امکانات به مسافران خودداری می‌کنند. اتاق‌های هاستل‌ها فاقد امکانات لوکس نظیر تلفن، اتو، قهوه‌ساز و سشوار هستند. اگرچه، ممکن است تلویزیون و یا بعضی از امکانات بالا در هاستل‌ها بصورت اشتراکی وجود داشته باشد. عدم وجود امکانات لوکس غیر ضروری، موجب کاهش قیمت هاستل‌ها می‌شود. قیمت هاستل‌ها در کشورهای مختلف، متفاوت است؛ در اینجا به قیمت هاستل‌ها در چند کشور اروپایی اشاره می‌کنیم. نرخ تقریبی هاستل‌ها برای یک شب به ازای هر فرد در انگلستان و ویلز 10 تا 40 دلار، فرانسه 15 تا 30 دلار، یونان 15 دلار، ایرلند 15 تا 35 دلار، ایتالیا 10 تا 30 دلار و اسپانیا 15 تا 25 دلار است.

  • با افراد جدید ملاقات خواهید کرد

علاوه بر ارزان بودن، هاستل‌ها مکان بسیار خوبی برای هم‌صحبتی و دیدار با گردشگران دیگر هستند. در فضاهای مشترک هاستل‌ها می‌توانید با مسافران دیگر ملاقات کنید و از تجربیات سفرهای آن‌ها بهره ببرید.

  • گروهی سفر کنید

با اقامت در هاستل‌ها می‌توانید یک اتاق بزرگ مشترک برای همه داشته باشید. در برخی هاستل‌ها، امکان اقامت 20 نفر در یک اتاق مشترک نیز وجود دارد؛ هنگامی که قصد انجام سفر گروهی را دارید، هاستل‌ها با این امکان، یکی از گزینه‌های شما هستند. این روش، دردسرهای هم‌اتاق شدن با غریبه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

  • هاستل‌ها در تمامی شهرهای معروف دنیا وجود دارند

هاستل‌ها فقط در امریکا رایج نیستند. این اقامت‌گاه‌ها در سراسر اروپا و شهرهای اصلی و معروف جهان در همه قاره‌ها بجز قطب جنوب در دسترس هستند.

  • بسیاری از هتل‌ها دارای آشپرخانه‌های مجهز هستند

برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر، می‌توانید خودتان آشپزی کنید. بسیاری از هاستل‌ها با ارائه آشپزخانه‌های مجهز، این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند.

سرو صبحانه
بسیاری از هاستل‌ها دارای صبحانه رایگان نیز هستند. اگرچه، انتظار صبحانه عجیب و غریبی نداشته باشید؛ بعضی از آن‌ها فقط نان برای وعده صبحانه سرو می‌کنند.

امنیت هاستل‌ها
نگران امنیت خود در هاستل‌ها نباشید. بطور معمول، هاستل‌ها قوانین سختگیرانه‌ای برای ورود افراد متفرقه به داخل اقامتگاه دارند. اگر نگران به سرقت رفتن پول یا مدارک خود هستید، بسیاری از هاستل‌ها صندوق‌های اماناتی دارند، که می‌توانید وسایل ارزشمند خود را در آن نگهداری کنید.

 


   
پاسخنقل‌قول
(@s-alizade)
Eminent Member Admin
عضو شده: 5 سال قبل
ارسال‌: 39
شروع کننده موضوع  

نکاتی درباره اقامت در هاستل‌ها

  • نظرات کاربران درباره هاستل‌ها را مطالعه کنید

قبل از اینکه محل اقامت خود را رزرو کنید، نقد و بررسی‌های کاربران را در مورد هاستل‌ها بصورت آنلاین مطالعه کنید. در نظر داشته باشید که نظرات کاربران توسط افرادی نوشته می‌شود، که ممکن است بسیار راضی و یا بسیار ناراضی باشند، اما این نظرات بر سطح انتظارات شما راجع به آن هاستل خاص تاثیرگذار هستند. بررسی‌های حرفه‌ای‌تر، دیدگاه‌های متعادل‌تری از هاستل‌ها ارائه می‌دهند و اغلب، امکانات اقامتگاه‌ها را با جزئیات شرح می‌دهند.

  • یک شب رزرو کنید

اگر اولین بار است که قصد اقامت در هاستل را دارید، یا ترجیح می‌دهید در جای دیگری اقامت داشته باشید، هاستل را فقط برای یک شب رزرو کنید. اگر اقامتگاه رزرو شده مورد علاقه شما نبود، می‌توانید روز بعد آنجا را ترک کنید و یا اگر اولین شب برایتان لذت‌بخش بود، می‌توانید اقامت خود را برای چند شب دیگر تمدید کنید.

  • هاستل و اتاق مناسب رزرو کنید

برخی از هاستل‌ها، اتاق‌های ویژه فقط خانم‌ها و یا فقط آقایان دارند، بعضی هاستل‌ها، اتاق‌های 4 نفره فقط ارائه می‌دهند و برخی اتاقهای 20 نفره دارند. در هنگام رزرو، اطمینان حاصل کنید که اتاق و هاستل مناسب و راحتی را انتخاب می‌کنید؛ هنگامی که تنها سفر می‌کنید، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

  • لوازم استحمام شخصی همراه داشته باشید

هاستل‌ها بسیاری از امکانات ارائه شده در هتل‌ها را ندارند. بعنوان مثال، خیلی از هاستل‌ها، حوله، شامپو و یا حتی صابون هم در اختیار مسافران قرار نمی‌دهند. بنابراین، قبل از رزرو هاستل، امکانات ارائه شده را مورد بررسی قرار دهید.

  • هندزفری و چشم‌بند خواب را فراموش نکنید

بعد از یک سفر طولانی، به استراحت نیاز دارید، اما ممکن است هم اتاقی‌های شما برنامه متفاوتی داشته باشند؛ بنابراین، همراه داشتن هندزفری، موزیک پلیرهای جیبی و چشم‌بند خواب کمک می‌کنند، تا در هنگام خواب صداها و نور مزاحم آزارتان ندهند.

  • به هم‌اتاقی‌هایتان اهمیت بدهید

رعایت حال افراد دیگر را در اتاق بکنید. اگر صبح خیلی زود از هاستل خارج می‌شوید و یا شب‌ها دیروقت به اتاق خود برمی‌گردید، سکوت را رعایت کنید. اگر قصد دارید صبح‌های زود اتاق را ترک کنید، لباسهایتان را از شب قبل آماده کنید، تا مزاحم خواب هم‌اتاقی‌های خود نشوید.

  • مراقبت دارایی‌ها و وسایل باارزش خود باشید

پاسپورت و پولتان را همراه خود ببرید و یا در صندوق امانات هاستل نگهداری کنید. اگر صندوق امانات در هاستل موجود نبود، از پذیرش بخواهید وسایل باارزش شما را نگهداری کنند.

  • در صورت بروز هرگونه نارضایتی، مشکل خود را با مدیریت در میان بگذارید

اگر با هم‌اتاقی‌های خود مشکلی داشتید و یا از اتاق ناراضی بودید، از مدیریت بخواهید اتاق شما را عوض کند، اتاق بهتری به شما بدهد و یا وجه پرداختی را عودت دهد. ممکن است این امکان برای آن‌ها وجود نداشته باشد، اما کارکنان هاستل تمام سعی خود را می‌کنند، تا تجربه به یاد ماندنی برای شما رقم بزنند.

  • خاطرات و تجربیات سفر خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید

برای این که بیشترین بهره را از سفر خود ببرید، خجالت را کنار بگذارید و با سایر افراد در اتاق، آشپزخانه و فضای سرو صبحانه هاستل، سر صحبت را باز کنید. به داستان‌ها و تجربه‌های سفر دیگران گوش کنید و تجارب خودتان را نیز به اشتراک بگذارید. از آن‌ها در مورد رستوران‌ها، مراکز خرید، هتل‌ها و هاستل‌های ارزان قیمت مورد علاقه‌شان اطلاعات کسب کنید، تا تجربه سفر بهتری داشته باشید.


   
پاسخنقل‌قول
اشتراک گذاری در: