پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

کشتی های کروز در استانبول

کشتی های کروز استانبول

همه چیز درباره ی کشتی های کروز در استانبول

یکی از تفریحات بسیار به یاد ماندنی که در استانبول قطعا یاد و خاطره اش برای شما باقی خواهد ماند، سوار بر کشتی های کروز استانبول است. تصور کنید که بر روی تنگه ی بسفر، دریای مرمر، دریای سیاه و یا سواحل دیگر که سوار بر یک کشتی کروز هستید و باد خنکی به صورت شما می خورد و … . پیشنهاد می کنیم که در سفرتان به استانبول حتما سوار شدن به کشتی های کروز را امتحان نمایید اما قبل از آن در مطلب کشتی های کروز استانبول با ما دراستانبول سرا همراه باشید تا به صورت حدودی با تور این کشتی ها در استانبول آشنا شوید.

زمانی که از تورهای کشتی کروز حال چه در استانبول و چه در هر جای دیگری استفاده می کنید باید بدانید که شما یکی از بهترین تفریحات مقصدتان را انتخاب کرده اید. مخصوصا که در کشتی های کروز استانبول که اصلا فرقی هم نمی کند که از ساحل آدالار راه می افتد یا از ساحل بورک؛ شما می توانید تفریحاتی همچون استفاده از موسیقی زنده، شنا و یا هر کار جذاب دیگری که در یک کشتی تفریحی کروز می توان انجام داد، بهره ببرید.

البته این ها تنها کارهایی نیستند که در کشتی کروز می توانید انجام دهید بلکه بازدید از کاخ های سنگنی با قدمت باستانی، کاخ ها و ویلا های زیبا، انواع و اقسام تفریحات بر روی عرشه ی کشتی و تفریحات جذاب دیگر نیز تنها بخشی از این تجربه به یاد ماندنی هستند. البته نباید شکم گردی در کشتی و آن هم بر روی دریای آبی را از قلم بیاندازید زیرا شاید بتوان به این نوع از شکم گردی لقب یکی از منحصر به فردترین شکم گردی های موجود در عالم را داد! چشیدن از انواع فینگر فودها، کباب ها، غذاهای دریایی و ترکی، خوراک صدف، غذاهای مدیترانه ای و اروپایی و بسیاری از خوشمزه هایی که بدون شک در کشتی های کروز استانبول به وفور در دسترس شما هستند، قطعا یکی از بهترین موارد خوش گذرانی هایی خواهد بود که برای شما در این کشتی وجود دارد.

با بهترین کشتی های تفریحی استانبول آشنا شوید

کروز
با این که در بیشتر ایام سال تور کشتی های کروز در استانبول موجود است اما، بهترین زمان برای تور کشتی های کروز استانبول از اواخر فصل بهار تا اواخر فصل تابستان می باشد. لازم به ذکر است که بیشتر این تفریحاتی را که بالاتر برای شما می توانید در این موقع از سال استفاده کنید زیرا باران و یا برودت هوا جلوی شما را طبیعتا نمی گیرد. برای همین هم اگر می خواهید تا تجربه ی خوبی از سوار شدن به کشتی های کروز استانبول را در سفرتان به این شهر حال برای گذراندن تعطیلات، استراحت و یا حتی ماه عسل استفاده کنید، به گفته و تجربه ی خیلی ها این دو فصل بهترین دوره ی زمانی برای سوار شدن به این کشتی ها خواهد بود.

مدت زمان تور کشتی های کروز استانبول به خاطر زیبایی بیش از حد و اندازه اش و همچنین با توجه به نوع برنامه ریزی تفریحاتی که در این کشتی وجود دارد معمولا برنامه های تفریحی از ۱۹ شب آغاز می شود و حتی تا پاسی از بامداد ادامه دارد. البته این مدت زمان تقریبی است و چون پر طرفدار است معمولا معرفی می گردد وگرنه که اگر بخواهید می توانید تا زمان بسته ی تور کروز استانبول شما زودتر و یا دیرتر از این ساعت های ذکر شده نیز باشد. شروع برنامه های تفریحی کشتیهای کروز هم معمولا به این صورت است که در طول روز بازدیدهای مسافران از قلعه ها، سواحل، جزایر و ویلاها صورت گرفته و عصر ها به کشتی باز می گردند. پس از بازگشت به کشتی برنامه های تفریحی آن آغاز می شود و در میان این برنامه ها می توانید شام مفصل و جانانه ای را هم نوش جان کنید.

کشتی های کروز استانبول
برنامه ی سفر تور کشتی های کروز استانبول معمولا بین ۵ الی ۷ روز می باشند. البته در مدت زمان این تور عواملی همچون تور کروزی که خریداری کرده اید نیز تاثیر گذار است. و ممکن است از این مقدار تعداد روزها کمتر و یا حتی خیلی بیشتر باشند. اگر با تور مسافرتی به استانبول می روید و دوست دارید تا حتما سریع و از قبل آماده شده به کشتی کروز بروید، خدمات تورتان را چک کنید و ببنید برایتان در نظر گرفته شده است یا خیر.

درباره ی هزینه ی تور کشتی کروز استانبول بسته به نوع سفر و یا حتی تعداد روز ها و امکاناتی که درخواست می کنید متفاوت می باشد. در این زمینه حتما توجه کنید که برای انتخاب تور کشتی کروز استانبول خود حتما هزینه را نسبت با این موارد بررسی کنید. همچنین در برخی از زمان های سال با توجه به کم شدن مسافران، هزینه ی این تورها کاهش پیدا می کنند. پس اگر قیمت برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، می توانید زمان کمتری را برای سفر انتخاب کنید. اما این را از یاد نبرید که در حالت کلی، تور کشتی کروز رد هر کجای دنیا که باشد بی شک یک سفر مجلل و پر هزینه است و بدون شک قیمت تمام شده ی آن برای شما هزینه اتی بالاتر نسبت به دیگر تورها را برای شما به وجود خواهد آورد.

کشتی های کروز


کروز سواری در بسفر
اگر می خواهید که با کروز در تنگه ی بسفر به گشت و گذار بپردازید، می توانید که از اسکله های اصلی واقع در امین اغلو، کاباتاس، و بشیکتاش که معمولا کوتاه و از بین ۲ تا ۵ ساعت هستند؛ استفاده کنید.

طول تنگه ی بسفر حدودا ۳۰ کیلومتر است و چندین اسکله در نقاط مختلف شهر استانبول دارد.

توجه داشته باشید که قایق ها هر ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تا ساعت ۲۳ شب حرکت می کنند.

سفر دریایی شما در تنگه ی بسفر مسیری را طی می کند که از مکان های تاریخی شامل کاخ های عثمانی و پل های بسیار زیبا می گذرد.

اگر می خواهید تا به صورت خصوصی با کروز در بسفر سفر کنید، برنامه کمی برای شما فرق خواهد کرد. در سفر خصوصی خود می توانید تا مناظر بسیار تماشایی مثل قصر دلماباغچه، قصر سیراگان، کاخ بیگلر بیگی، قلعه ی راملی، قلعه ی آناداغلو و دو پل تنگه بسفر را ببینید.

کشتی های کروز استانبول | Cruise ships in Istanbul

دیگر سواحلی که مسیر کروزهای استانبول از آن ها آغاز یم شود می توانیم به ساحل معروف سولار، ساحل فلوریا، ساحل سوما، ساحل شیله آکوا اشاره کرد اما از این ساحل ها بهتر می توانی به این ساحل ها که در ادامه معرفی می کنیم اشاره نماییم.

ساحل دالیا نیز ساحلی بسیار کوچک است که بسیار محبوب در میان گردشگران است. این ساحل نیز با استانبول فاصله ای بسیار کوتاه دارد. از تفریحاتی که در این ساحل برای شما در دسترس است می توان به شنا، پیاده روی، آفتاب گرفتن و غذا خوردن در کافه ها و رستوران های آن اشاره کرد.

جزایر آدالار یکی از ساحل های آرام و بکر است. در این جزایر از وسایل نقلیه دودزا مانند ماشین و موتور خبری نیست. بلکه به جای آن می توانید از کالسکه های بسیار زیبا برای جابه جایی استفاده کنید. این جزایر از ۹ جزیره بسیار کوچک تشکیل شده اند و فاصله ی آن ها تا بندر استانبول بسیار کوتاه است. در برخی از این جزایر هتل های بسیار لوکس و زیبایی وجود دارد که می توانید در آنها اقامت داشته باشید. اگر محیطی طبیعی، شنا در ساحل، مشاهده آثار تاریخی و تفریحاتی این چنینی را دوست دارید، دیدن این جزایر را حتما در برنامه خود بگنجانید.

ساحل طلایی یکی از سواحل زیبای نزدیک استانبول است که شروع برخی از تورهای کروز از آن است. این ساحل نیز فاصله بسیار کوتاهی با استانبول دارد. اگر به دنبال خرید در سفر هستید، مغازه هایی که در این ساحل مشاهده می کنید، محل بسیار مناسبی برای این موضوع است. از امکاناتی که در این ساحل زیبا وجود دارد می توان به رستوران ها، کافه ها، کلبه های ساحلی چوبی، لذت خرید، آفتاب گرفتن و شنا در دریا اشاره کرد.

ساحل بورک یک ساحل بسیار زیبا و دیدنی است که در کنار دریای سیاه قرار گرفته است. آب های آبی دریا در کنار ساحل شنی زیبای آن که باعث می شود تا چشم هر بیننده ای را محصور خود کند شاید یکی از دلایلی باشد که یکی از مسیرهای شروع کشتی های کروز در استانبول باشد. در ضمن در قسمت های بسیار زیادی از این ساحل، عمق آب بسیار کم است. این موضوع باعث شده است که این منطقه برای شنا هم حختی محیط بسیار مناسب باشد. از جمله ی تفحریحاتی که در این ساحل زیبا می توانید از آن ها استفاده کنید: والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، موج سواری، کایت سواری و شنا را می توانیم برای شما نام ببریم.

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + شانزده =