کریسمس 2020 در استانبول

کریسمس 2020 در استانبول

استانبول است و شب های شلوغش! بی شک بیشتر بار مشهور بودن استانبول به خاطر جاذبه های گردشگر پذیرش است که هم آن را محبوب و معروف کرده و هم شلوغ و پر طرفدارش کرده است. با توجه به این که در آخرین روزهای سال 2019 هستیم و در آستانه ی سال نو میلادی و همچنین جشن های سال نوی میلادی، استانبول در کریسمس واقعا دیدن دارد. هنگام کریسمس حال و هوای استانبول به صورت عجیبی وسوسه کننده می شود و هر کسی که می خواهد تفریح کند و یا حتی خرید کند را به سمت خود می کشاند.

کریسمس در استانبول

چرا استانبول مقصدی مناسب برای کریسمس است؟

از اواسط ماه دسامبر دکوربندی بهترین مراکز خرید استانبول به تم کریسمسی مشابه همان چیزی که در کشورهای غربی دیده می‌شود، تغییر می‌کند. فروشگاه‌های استانبول و مراکز خرید و حتی کسب و کارهای کوچک‌تر ویترین و دکور داخلی خود را با لوازم کریسمسی زمستانی و چراغانی می‌کنند. گاه گاه در گوشه و کنار خیابان با بابانوئل برخورد خواهید کرد و حتی درختان کاج تزئین شده‌ای بر ورودی‌های اصلی مراکز خرید و میدان‌ها پیدا می‌شوند. با این که شهر در حال و هوای کریسمسی فرو می‌رود اما این موضوع را در سمت اروپایی پررنگ‌تر لمس خواهید کرد.

کریسمس در استانبول

به دور از شلوغی‌های کریسمس

ایام کریسمس برای حراجی‌ها، تبلیغات پر سر و صدا و ایجاد شلوغی‌های بی‌مورد بهترین زمان است. کسب و کارها به فکر بهترین فروش هستند و تجار می‌خواهند در کم‌ترین زمان باقی کلکسیون‌های موجودشان را به فروش برسانند. این وضعیتی‌ست که در کشورهای غربی حاکم می‌شود. اما در استانبول به دور از مراکز خرید استانبول و بازارها، در خود شهر شما همان آرامش نسبی را خواهید داشت. از افراط در این شهر خبری نیست و آلودگی‌های صوتی برنامه‌های کریسمسی شما را آزار نخواهد داد.

مثل زندگی روزانه

به طور کلی در روزهای کریسمس استانبول تبدیل به شهری پر هرج و مرج نمی‌شود. همه همان کارهایی را می‌کنند که پیش از آن انجام می‌دانند. روز 25 دسامبر که بیرون بروید هیچ چیز جز چراغانی‌ها چهره شهر را عوض نکرده است. استانبول مثل همیشه شلوغ اما در جریان است. مراکز دیدنی استانبول در دسترس هستند و از صف‌های طولانی دیوانه‌کننده هم خبری نیست. احتمالا در کم‌تر شهر غربی چنین ویژگی آرامشبخشی را پیدا کنید.

کریسمس در استانبول

شرکت در مراسم مذهبی

اگر دوست دارید به جشن مذهبی بپیوندید و نمی‌دانید کجا بروید و چه کاری انجام دهید می‌توانید به کلیساهای برجسته و اصلی شهر مثل کلیسای آنتونی پادوآ بروید که بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک در استانبول که در خیابان تکسیم واقع شده است.

کلیسای سنت پادوای آنتونی

همانطور که گفته شد، بزرگ ترین کلیسای کاتولیک در استانبول، کلیسای سنت پادوای آنتونی است که در سال ۱۷۲۵ میلادی ساخته شده و ساختمان کنونی آن مربوط به ۱۹۰۶ میلادی است و مردم آن را به نام کلیسای سنت آنتونی می ‌شناسند. همچنین این کلیسا در یکی از معروف ترین خیابان های استانبول یعنی خیابان استقلال قرار گرفته است. در هنگام کریسمس این کلیسا مراسم عشای ربانی خود را از ساعت ۸ شب شروع می نماید. همچنین کلیسای کاتولیک سانتا ماریا یکی دیگر از مکان‌ هایی است که بسیار مشهور و تاریخی است و همچنین تنها در فاصله‌ ی چند متری کلیسای سنت آنتونی قرار گرفته است.

این کلیسا نیز در سال ۱۵۸۴ میلادی ساخته شده است که به همین سبب می توان آن را به عنوان قدیمی ‌ترین بخش کاتولیک رومی در شهر استانبول نامید. اما به هر حال، قدمت ساختمان فعلی این کلیسا به سال ۱۷۶۹ میلادی باز می‌ گردد. در این کلیسا مراسم عشای ربانی شب کریسمس در ساعت ۸ شب و با حضور مردم برگزار می شود.

تنها یک هفته از سال نو

جشن‌های سال نو در استانبول به شکلی جذاب برگزار می‌شوند. با این که از روزهای کریسمس شهر حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد اما جشن سال نو به نوعی همگانی بوده و تمام جنبه‌های شهر را تحت الشعاع قرار می‌دهد. شب تحویل سال نو تمامی رستوران‌ها، کافه و کلاب‌ها رزرو می‌شوند و خدمات و سرویس‌ها با برنامه‌ریزی دقیق جلو می‌روند تا به همه جوانب برسند و مشکلی در ارائه خود نداشته باشند. در سراسر شهر جشن و پایکوبی برقرار است اما مانند هر شهری در دنیا بعضی از بخش‌های شهر نسبت به بقیه جذاب‌تر بوده و به طبع شلوغ‌تر هم هستند. بنابراین اگر می‌خواهید شاهد آتش بازی‌های جذاب باشید به سمت نیشانتاشی بروید.

کریسمس در استانبول

حراج های استانبول در شب های کریمس

حراج‌ های استانبول از ۲۰ درصد تا ۵۰ درصد هستند و البته تنها این تخفیف مختص پوشاک نیست اما بازار پوشاک طرفدار بیشتری دارد. حراجی‌ های استانبول در روزهای اول با درصد تخفیف کمتری شروع می شود و هرچه به شب سال نو نزدیک تر می شویم ، درصد تخفیف اجناس باقی مانده نیز بیشتر می شود . در ایام جشنواره زمستانی خرید استانبول همه مراکز خرید حتی مراکز فروش اجناس سنتی باید اجناسشان را با تخفیف به مشتریان ارائه دهند .

اگر قصدتان از خرید در جشنواره خرید زمستانی استانبول ، فقط پوشاک است خیابان استقلال را فراموش نکنید. در خیابان استقلال استانبول ، برندهای معروف مانند آدیداس ، نایک ، پوما و دیگر برند ها و مارک های معروف ورزشی جهان شعبه دارند و لباس های ورزشی تک سایز خود را با قیمت های فوق العاده ارزان به خریداران عرضه می کنند.

کریسمس 2020 در استانبول

سایر مراکز خرید مانند مرکز خرید مارمارا فروم، مرکز خرید جواهیر ،مرکز خرید اولیویوم ،مرکز خرید پالادیوم و تمام اوت لیت های استانبول و همه ی مراکز و بازارهای آن برای خرید بسیار مناسب هستند.

این نکته را درباره ی استانبول در کریسمس به خاطر داشته باشید که برخی از حراج های ترکیه ای به بالای ۷۰ درصد نیز می رسد. همچنین برخی از مراکز خرید مدرن استانبول در شب کریسمس برنامه هایی برای مشتریان خود تدارک می بینند و تا نیمه های شب برنامه ها و ساعات خوشی را برای آن ها رقم می زنند و استانبول در کریسمس را برای هر گردشگری جاودانه می کنند.

کریسمس در استانبول

ویژگی‌های منفی کریسمس در استانبول

با این که عموما در زمستان، به دلیل سرد شدن هوا گردشگری افت پیدا می‌کند و به طبع قیمت‌ها نیز باید پایین بیاید اما تعطیلات کریسمس اوضاع را عوض می‌کند. مردم با وجود هوای سرد باز هم می‌خواهند سفر بروند و این یعنی خبری از کاهش قیمت‌ها نیست. برعکس در خیلی موارد می‌بینیم که قیمت‌ها بالاتر هم رفته است. بنابراین شاید بد نباشد برای رزرو محل اقامت‌تان زودتر اقدام کنید. برای افرادی که از سفر در گرمای تابستان استقبال نمی‌کنند سفرهای زمستانی دلچسب‌تر است. اما به خاطر داشته باشید که استانبول در این دوره سرد و مرطوب است و باید لباس مناسب و به اندازه همراه خود داشته باشید. زیرا اگر لباس مناسب همراه نداشته باشید راحتی سفرتان از بین خواهد رفت. مخصوصا اگر با وجود هوای سرد هنوز به فکر پیوستن به کروز هستید کلاه و شال را برای محافظت از سر و گوش‌ها فراموش نکنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − چهار =