پیدا کردن اینترنتی خانه در استانبول

پیدا کردن اینترنتی خانه در استانبول

برای پیدا کردن خونه در استانبول اصلا نیازی به وکیل یا آژانس هایی که به اصطلاح در پیدا کردن خونه با مبالغ هنگفتی به شما کمک می کنن نیست. در این پست روش کاربردی و آسون پیدا کردن خونه در ترکیه رو مرور می کنیم.
یکی از راحت ترین راه های پیدا کردن خونه در ترکیه، استفاده از سایت های اینترنتیه. بهترین سایت خانه یابی اینجا www.hurriyetemlak.com هست، چون بیشترین تعداد آگهی اجاره و خرید خونه در این سایت درج می شه.

در ادامه، نحوه ی استفاده از این سایت رو براتون شرح می دهیم.
بعد از ورود به سایت در منوی سمت چپ، گزینه ی اول konut (ملک مسکونی)‌ رو انتخاب کنین. سپس سه زیرمجموعه ی جدید به شما معرفی میشه :
kiralik (کرایه) . satilik (خرید)
gunluk kiralik (اجاره روزانه )

بعد از انتخاب گزینه ی مدنظرتون وارد صفحه ی جدیدی میشین که در منوی پایینی سمت چپ صفحه گزینه ی konum وجود داره که مکان خونه (شهر، منطقه، محله)‌ رو مشخص میکنه.
در قسمت il seciniz (انتخاب شهر‌)‌ شهر موردنظرتون رو انتخاب کنین.
در قسمت ilce seciniz (انتخاب منطقه)‌ محله ی مورد نظر رو پیدا کنین (در انتهای همین پست، در قسمت پیشنهاد، مناطقی که برای سکونت بهتر هستن، ذکر شده) .
در منوی پایینی metrekare نوشته شده که در این قسمت اگر بخواین می تونین متراژ مدنظرتون انتخاب کنین (پرکردن این بخش، ضروری نیست)
در منوی پایین تر قیمت موردنظرتون رو انتخاب کنین. به این شکل:
en az به معنای کمترین (یعنی قیمت موردنظرتون از چقدر شروع میشه)
en cok به معنای بیشترین (بیشترین مبلغی که حاضرین پرداخت کنین)
در پایین این بخش هم در گزینه های سبز رنگ میتونین واحد پولی رو که می خواین قیمت با اون نمایش داده بشه رو انتخاب کنین.

گزینه های دیگه ای هم وجود داره که سرچ شما رو دقیق تر می کنه، اما شاید خیلی دقیق شدن سرچ باعث بشه گزینه هایی که به عنوان نتیجه نمایش داده می شن، کمتر بشن. به هرحال برای اطلاعات و تسلط بیشتر، بهتره بدونین اون گزینه ها چی هستن. گزینه ها عبارت اند از :
oda + salon ( تعداد اتاق ها و سالن)
bina yasi ( سن بنا)
esyali ( مبله بودن یا نبودن)
bulundugu kat ( طبقه ی مدنظر)
kat sayisi ( تعداد طبقات ساختمان)
isinma tipi ( سیستم گرمایشی و سرمایشی )
multimedya ( آگهی با عکس یا با نقشه یا با ویدیو باشه)
ilan tarihi ( تاریخ درک درج آگهی)
istanbulgard بعد از انتخاب و پر کردن گزینه های مورد نظرتون، در پایین منوهای سمت چپ صفحه، روی گزینه ی ara (گشتن) کلیک کنین تا نتایج نمایش داده بشه.
جلوی هرکدوم از آگهی ها مشخصاتشون نوشته شده. مشخصاتی از قبیل تعداد اتاق (2+1 . 1+1 . 3+1 که به معنای تعداد اتاق به علاوه ی سالن هستند)، متراژ، محله و تاریخ درج آگهی. ودر انتها در سمت راست، قیمت نوشته شده.
بعد از ورود به آگهی، عکس های خونه رو می بینین و می تونین باقی مشخصات خونه رو بخونین (‌اگر با زبان ترکی آشنا نیستین، از گوگل ترنسلیت گوگل استفاده کنین)‌.
در سمت راستِ هر آگهی، تلفن آگهی دهنده در قسمت قرمز رنگ نوشته شده که می تونین از اون طریق برای دیدن واحد مدنظر اقدام کنین.
به یاد داشته باشین که مثل ایران، خیلی از آگهی دهنده ها، آژانس های املاک هستن. پس موقع تماس با اونها شماره ی اگهی موردنظرتون رو بهشون بگین که در قسمت ilan no نوشته شده تا سریع تر بفهمن در مورد کدوم آگهی حرف می زنین.
پیشنهاد: از مناطق بهتر جهت سکونت در قسمت اروپایی استانبول میشه از :bakirkoy besiktas .buyukcekmece . fatih . beylikduzu.sariyer . sisli
و در قسمت آسیایی :atasehir. kadikoy . uskudar . umraniye نام برد.

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 8 =