پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

نحوه خرید سیم کارت ترکیه برای گردشگران

نحوه خرید سیم کارت ترکیه برای گردشگران

در این مطلب در مورد محل خرید و مدارک موردنیاز برای تهیه‌ی سیم کارت و دیگر روش‌های دسترسی به اینترنت در استانبول صحبت خواهیم کرد.
امروزه استفاده از اینترنت و گوشی‌های هوشمند به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است و با نبود آن‌ها بخشی از زندگی روزمره دچار مشکل می‌شود. اهمیت و تاثیر آن را جایی به طور کامل احساس می‌کنیم که از شهر خود خارج شویم و به محیطی نا آشنا پا بگذاریم. اینجاست که بدون استفاده از اینترنت حتی نمی‌توانیم آدرس ساده‌ای را بیابیم یا با خانواده و دوستانمان ارتباط برقرار کنیم. اگر شما هم دغدغه داشتن سیم کارت و اینترنت را در کشور ترکیه(استانبول) دارید، در ادامه با استانبول سرا همراه باشید تا به نحوه خرید سیم کارت و دیگر روش‌های دسترسی به اینترنت بپردازیم.

کجا برای خرید سیم کارت اقدام کنم؟

اولین سوالی که در این رابطه پرسیده می‌شود، محل خرید سیم کارت است. نباید نگرانی‌ای از این بابت داشته باشید چون به محض پیاده شدن از هواپیما می‌توانید در غرفه‌های اپراتورهای مختلف ترکیه سیم کارت موردنیاز خود را تهیه کنید. از معروف‌ترین اپراتورها می‌توان به ترکسل، ترک تِله‌کوم و وُدافون اشاره کرد.

اگر به هر دلیلی نتوانستید در فرودگاه سیم کارت بخرید، اپراتورهایی که عنوان شدند در بیشتر نقاط استانبول و مراکز خرید استانبول شعبه دارند. سعی کنید سیم کارت را در شعبه‌ای نزدیک به محل اقامت‌تان تهیه کنید تا اگر مشکلی در راه‌اندازه سیم کارت پیش آمد به راحتی بتوانید به آنجا مراجعه کنید.

چه مدارکی برای خرید سیم کارت لازم است؟

راهنمای خرید سیم کارت در استانبول

برای خرید سیم کارت لازم است که پاسپورت خود را به اپراتور ارائه دهید و فرمی را که به شما داده می‌شود با توجه به اطلاعات پاسپورت پر کنید. لازم به ذکر است که شما فقط امکان خرید سیم کارت‌های اعتباری را دارید و تهیه‌ی سیم کارت دائمی برای مسافران استانبول امکانپذیر نیست. همچنین اگر امکان دارد سفر شما بیش از یک ماه به طول بینجامد، لازم است که گوشی خود را رجیستر کنید و مالیات سیم کارت و گوشی را بپردازید.

چطور اینترنت سیم کارت را فعال کنم؟

برای فعال سازی اینترنت لازم است که سیم کارت خود را شارژ کنید و از میان بسته‌هایی که تمام اطلاعات آن‌ها در بروشور درج شده است، مناسب‌ترین تعرفه را انتخاب کنید. اغلب بسته‌ها شامل 500 دقیقه مکالمه، 1000 عدد پیام کوتاه و 2 گیگابایت اینترنت هستند و معمولا قیمت‌ آن‌ها 60 لیر به بالاست.

توجه داشته باشید که استفاده از این سیم کارت‌ها خارج از خاک ترکیه امکانپذیر نیست، بنابراین سعی کنید مدت زمان بسته‌ی انتخابی با تعداد روزهایی که در استانبول هستید متناسب باشد. اعتبار این سیم‌کارت‌ها شش ماهه است و اگر پس از این مدت شارژ نشوند، غیر فعال خواهند شد.

خرید چه سیم کارتی به صرفه است؟

با توجه به فعالیت چندین اپراتور در ترکیه، بازاری رقابتی در این حوزه شکل گرفته است و معمولا تعرفه‌های نزدیک به همی دارند، بنابراین نباید نگران انتخاب اپراتور باشید.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از رومینگ سیم کارت ایران از اینترنت استفاده کنید، اما همانطور که اطلاع دارید هزینه‌ی رومینگ بسیار بالا است و تنها در صورتی که فقط برای مسیریابی از اینترنت استفاده کنید، مقرون به صرفه خواهد بود.

از ال‌دی‌وای‌فای استفاده کنید!

 

راهنمای خرید سیم کارت در استانبول

همانطور که اشاره شد برای دسترسی به اینترنت فقط به خرید سیم کارت از اپراتورها محدود نیستید. به همین منظور دستگاهی شبیه به مودم با نام ال‌دی‌وای‌فای (Alldaywifi) در اختیار مسافران قرار می‌گیرد که دارای تعرفه‌های مناسبی است. همچنین لازم به ذکر است که اینترنت آن نامحدود است و سرعت بسیار بالایی دارد. برای تهیه‌ی مودم می‌توانید به وبسیات https://alldaywifi.com مراجعه نمایید و به صورت اینترنتی سفارش دهید و در مکان خاصی نظیر فرودگاه یا محل اقامتتان ‌آن را تحویل بگیرید.

منبع:bit.ly/2I2NbEl

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 8 =