پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنرهای مدرن استانبول

مرتبه بازنگری این مطلب: 2 تاریخ بازنگری این مطلب: 97/11/02

موزه هنرهای مدرن استانبول در اصل اولین موزه خصوصی است که برای به نمایش گذاشتن هنرهای مدرن و معاصر ترکیه تاسیس شده است و یکی از پر بازدید ترین موزه‌های شهر استانبول می‌باشد.

موزه هنرهای مدرن استانبول می‌تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند؛ زیرا آمیزه‌ای از هنرهای مدرن مثل نقاشی، مجسمه‌سازی‌های مدرن، عکاسی و دیگر نسخه‌های هنری و میان رشته‌ای است که باعث شده ترکیه در مقیاس جهانی بدرخشد. این موزه در واقع یک انبار بوده که در سواحل بسفر و در منطقه کاراکوی واقع شده است.

موزه هنرهای مدرن استانبول مساحتی به اندازه ۸ هزار متر مربع دارد و در سال ۲۰۰۴ در محله بی‌اوغلوی استانبول برای نمایش آثار هنرمندان مدرن این منطقه افتتاح شد. همچنین در سال‌های اخیر ۵ مجموعه دائمی و چند مجموعه خصوصی در موزه هنرهای. مدرن استانبول در معرض دید عموم قرار گرفت. از اواخر قرن ۱۹ تا به حال این موزه به جمع‌آوری آثار پرداخته است.

فضای داخلی موزه هنرهای مدرن استانبول
شما می‌توانید در قسمت‌هایی از موزه هنرهای مدرن استانبول کتاب‌هایی را روی سقف ببینید که نشان دهنده تفکرات مدرن و خلاقانه‌ی هنرمندان ترک می‌باشد. همچنین فضای طراحی شده به صورت دیوارها و کفپوش سفید با هوشمندی تمام شما را به توجه کردن به آثار هنرمندان ترغیب می‌کند؛ زیرا در این فضای سفید شما تنها آثار هنرمندان را در رنگ‌های مختلف می‌بینید. لوله کشی‌های داخل موزه روی سقف آن قابل مشاهده می‌باشد و شاید این نیز به دلیل طراحی مدرن باشد و خود جزئی از هنرهای معاصر به شمار بیاید.

در اصل رسالت وجودی موزه هنرهای مدرن استانبول با رویکردی جهانی به جمع آوری، نگهداری، طبقه بندی و به نمایش گذاشتن آثار هنری مدرن و معاصر پرداخته است. همچنین در این موزه همگی می‌خواهند که آثار مدرن کشور ترکیه در دسترس علاقه مندان و دوستداران هنر معاصر قرار بگیرد. بخشی از تعهد موزه هنرهای مدرن استانبول به اشتراک گذاشتن خلاقیت هنری ترکیه با طیف وسیعی از مخاطبین بوده است. به همین دلیل در این گالری نمایشگاه‌های موقت و دائمی عکاسی و همچنین فضایی جهت برنامه‌های آموزشی و اجتماعی در دسترس می‌باشد. قطعاً شما اوقات مفرح و زیبایی را در موزه هنرهای مدرن استانبول خواهید داشت. مخصوصاً اگر ذوق هنری زیادی داشته باشید، به سختی از هر تابلو و اثر هنری جدا می‌شوید.

 ساعت کاری و بلیط موزه مدرن استانبول

این مجموعه جالب که از دیدنی های استانبول محسوب می گردد روزهای دوشنبه تعطیل می باشد و از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح درهای خود را به روی علاقه مندان می گشاید و تا 6 عصر باز است .

موزه هنرهای مدرن استانبول روزهای پنج شنبه نیز از ساعت 10 صبح تا 20 پذیرای مراجعه کنندگان می باشد . مبلغ ورودی به این کلکسیون زیبا و دیدنی برای هر نفر 25 لیر می باشد ولی اگر بازدید به صورت گروهی (بیش از 10 نفر) انجام گیرد از مبلغ ورودی کاسته می شود . دانش آموزان و افراد بالای 56 سال برای بازدید از موزه باید 14 لیر بپردازند .

نحوه دسترسی به موزه هنرهای مدرن استانبول
دسترسی به موزه هنرهای معاصر استانبول می‌تواند با اتوبوس یا وسیله نقلیه خصوصی باشد. اگر شما می‌خواهید ماشین خود را به همراه ببرید، باید در نظر داشته باشید که هزینه پارکینگ به صورت مجزا دریافت می‌گردد.

موزه هنرهای مدرن استانبول بر روی اسکله پشت مسجد نصرتی واقع شده است و بازدید کنندگان می‌توانند با اتوبوس یا تراموا به آن بروند. اگر بخواهید از این وسایل نقلیه استفاده کنید باید در نظر داشته باشید که حتماً از ایستگاه Tophane بیرون بیایند.

نقشه و موقعیت جغرافیایی موزه هنرهای مدرن استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =