پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

منطقه آکسارای استانبول

منطقه آکسارای استانبول

آکسارای (Aksaray) منطقه‌ای در بخش قدیمی استانبول در منطقه فاتیح است. این محله نام خود را از مهاجرانی که توسط سلطان محمد دوم تبعید شدند، گرفته است. فاصله این خیابان تا میدان تکسیم بوسیله اتوبوس ۱۰ دقیقه میباشد.

آکسارای در نزدیکی مراکز تاریخی استانبول از جمله میدان سلطان احمد ، مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد واقع شده است و گردشگرانی که با تور استانبول سفر می کنند بدون شک از منطقه آکسارای بازدید می کنند.

مراکز خرید محله آکسارای استانبول
این محله مراکز خرید بسیاری داشته که بیشتر آنها قیمت های مناسب و اجناس با کیفیت دارند. البته منطقه آکسارای استانبول بیشتر به خاطر فروش کفش، پارچه، کیف و پوشاک به صورت عمده شناخته و به همین دلیل معروف است. همینطور به دلیل رفت آمد بسیار زیاد ایرانیان به این محله آکسارای را به پاتوق ایرانیان میشناسند.

بهترین مرکز خرید این محله، مرکز خرید آکسارای بوده که پوشاک، کیف و کفش خود را به صورت عمده به فروش رسانده و قیمت های بسیار خوبی دارد. بیشتر توریست ها و تجار از این مرکزخرید، خرید های خود را انجام میدهند. یکی دیگر از مراکز خرید محله آکسارای استانبول سلطان احمد بوده که برای خرید کیف و کفش بسیار مناسب است. برای خرید پارچه نیز میتوانید محله شاهزاده باشی را انتخاب کنید. و اما مرکز خرید فروم استانبول را که دیگر نباید فراموش کنید. مرکز خرید اولیویوم استانبول و مرکز خرید هیستوریا برای خرید لباس بچه بسیار خوب بوده و قیمت های باور نکردنی دارد.

علاوه بر مراکز خرید، هتل های محله آکسارای استانبول ارزان قیمت و مناسب برای توریست ها میباشد هم برای قیمت و هم برای نزدیک بودن به جاذبه های دیدنی محله آکسارای استانبول. بیشتر هتل های این قسمت سه ستاره بوده اما آنچنان برای خانواده ها مناسب نمیباشد. هتل هایی مثل، هتل مارینم، هتل لیبرتی، هتل سلطان، هتل بیربی استانبول ، هتل کچیک، هتل کایا مادرید، هتل بودو و هتل آسپن استانبول در محله آکسارای استانبول واقع میباشند.

چگونه از منطقه آکسارای استانبول به میدان تکسیم برویم؟

۱. به چهار راه آکسارای آمده و از کنار پل روگذر به سمت شمال (بلوار آتاتورک) حرکت کنید. ۵۰ متر جلوتر خودروهای ون (زرد رنگ) مستقر هستند که شما را به میدان آکسارای خواهند برد.

۲. از خیابان لالعلی به صورت پیاده به خیابان شاهزاده باشی رفته و آنجا سوار خط متروی تاکسیم شوید. برای سوار شدن به مترو باید کارت بلیط تهیه کنید.

۳. در چهارراه آکسارای، سوار تراموای کاباتاش شده و در ایستگاه آخر (کاباتاش) پیاده شوید. وقتی از تراموا پیاده می‌شوید تنگه بسفر روبروی شما قرار دارد. درست پشت سر شما خط کاباتاش به میدان تاکسیم وجود دارد. از پله های مترو پایین رفته و سوار خط میدان تاکسیم شوید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی منطقه آکسارای استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =