معروف ترین بستنی فروشی های استانبول

معروف ترین بستنی فروشی های استانبول

ترکیه یکی از آن کشورهای خوش آب و هوایی است که در فصل تابستان مورد هجوم گردشگران از سراسر دنیا قرار می گیرد. هموطنان ما نیز علاقه زیادی به سفر به این کشور سبز همسایه دارند. آنچه که یک سفر تابستانی را بسیار دلچسب می کند، دسرهای خوشمزه و گوارای خنک و تابستانی است. در میان انواع دسرهای سرد، بستنی علاقه مندان فراوانی دارد. هیچ دسری نمی تواند جای بستنی را در تابستان و گرما و تور استانبول را بگیرد.

در بین شهرهای ترکیه استانبول مورد استقبال فراوانی قرار می گیرد. گردشگران زیادی در تابستان پای به این شهر زیبا و دیدنی می گذارند. در این میان یکی از خوراکی های رایج در استانبول بستنی است. بستنی فروشی های زیادی در این شهر توریستی وجود دارند و انواع و اقسام بستنی های خوشمزه را برای گردشگران درست می کنند. استانبول سرا در این مطلب  به معرفی چند بستنی فروشی ممتاز شهر استانبول می پردازد تا مردم خوب کشورمان از خوردن یک بستنی درجه یک در تور استانبول بهره مند شوند.

بستنی فروشی BitezDondurmacisi
یک بستنی فروشی بسیار معروف در ترکیه که شعبه اصلی آن در بدروم قرار دارد. محبوبیت و حجم علاقه مندان باعث شد مدیریت این بستنی فروشی یک شعبه در استانبول افتتاح کند که بسیار مورد استقبال مردم و گردشگران قرار گرفته است. دکور سفید و آبی و سرو بستنی در محیطی باز و آرام احساس بسیار خوبی را به مشتریان دست می دهد.

بستنی فروشی BitezDondurmacisi

بستنی فروشی Cremeria Milano
یکی از بستنی فروشی های بسیار معروف ترکیه که در شهرهای مختلف و شهر استانبول چندین شعبه دارد. همان گونه که از اسم این بستنی فروشی پیدا است، مدیریت آن به دست ایتالیایی ها است. سالها پیش خانواده ای به نام بنوچی به درست کردن وفروختن بستنی در ترکیه روی آوردند. بستنی های ایتالیا نزد همه مردم جهان زبان زد است. در این بستنی فروشی همانند آنچه که در ایتالیا عرف است دو نوع بستنی سرو می شود. یک بستنی که از خامه، تخم مرغ و شیر درست شده و با آن جلاتو می گویند و بستنی که با آب و شکر به همراه انواع میوه های درست می شود. آنچه که در این بستنی فروشی ها خود نمایی می کند، دکور چوبی و نسبتا کوچکی است که با چند میز و صندلی بیرون و درون بستنی فروشی احاطه شده است.

بستنی فروشی Cremeria Milano

بستنی فروشی Dandurmaci Ali Usta
سابقه مغازه اوستا علی نزدیک به نیم قرن است و علت اصلی محبوبیت و علاقه مندی افراد را می توان این مساله دانست. البته پر واضح است که اگر بستنی های اوستا علی طعم و تنوع بی نظیری نداشت نمی توانست این حجم از مشتری را برای سالهای طولانی حفظ کند اما در استانبول بستنی فروشی هایی وجود دارند که کیفیت بستنی شان از مغازه اوستا علی بهتر است اما هیچ گاه تعداد مشتریان شان به بستنی فروشی اوستا علی نمی رسد. این بستنی فروشی نیز همانند اغلب بستنی فروشی های استانبول فضای اندکی درون سالن خود دارد اما در محوطه بیرون تعداد زیادی میز و صندلی برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

بستنی فروشی Dandurmaci Ali Usta

بستنی فروشی Dandurmacci
این بستنی فروشی در بین دیگر مغازه های پیشین دو امتیاز ویژه دارد. اول اینکه بستنی های این مغازه کاملا طبیعی و بدون افزودنی هستند و برای شیرین کردن آنها از عسل و سایر افزودنی های طبیعی استفاده می شود. نکته دیگر دکور بسیار زیبا و بزرگ این فروشگاه است. یک دکور سفید و صورتی که بسیار با سلیقه چیدمان و تزئین شده است. این دو امتیاز باعث شده این مغازه همواره با انبوهی از مشتری مواجه باشد حتی در فصل زمستان نیز این مغازه را خالی و خلوت نخواهید دید.

بستنی فروشی Dandurmacci

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =