پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

معرفی پل های دیدنی استانبول

معرفی پل های دیدنی استانبول

پل های دیدنی استانبول
در تمام شهرهایی که به وسیله ی یک تنگه از هم جدا می شوند این انتظار وجود دارد که پل هایی وجود داشته باشند که بتوانند دو قسمت شهر را به هم وصل کنند، این پل ها معمولا بسیار هم چشمگیر هستند و خیلی زود به جاذبه های گردشگری تبدیل می شوند. تور استانبول شما را با دنیایی شگفت از جاذبه ها روبرو می کند، در شهر استانبول هم که وجود تنگه ی بسفرس باعث جدا شدن دو قسمت اروپایی و آسیایی از هم شده است، توسط پل هایی به هم متصل شده اند و به همین دلیل استانبول سرا در این مطلب به معرفی پل های دیدنی استانبول می پردازد با ما همراه باشید:

پل بسفر
پل بسفر از پل های دیدنی استانبول است که بین سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۳ روی تنگه ی بسفر ساخته شده است و دو قسمت آسیایی و اروپایی شهر را به هم مرتبط می کند و امروزه به طور میانگین، روزانه ۱۸۰۰۰۰ وسیله ی نقلیه از آن عبور و مرور می کنند و به قسمت آسیایی و یا برعکس به قسمت اروپایی شهر استانبول تردد دارند. این پل طولی برابر ۱۱۵۰ متر و عرضی ۳۹ متری دارد و ارتفاع آن از سطح دریا هم ۱۰۵ متر است.

خبر خوب این که امکان ندارد که شما به استانبول سفر کنید اما از روی پل بسفر رد نشوید و یا در آب های زیر این پل قایق سواری نکنید بنابراین خیالتان راحت باشد که در سفر به استانبول حتما آن را خواهید دید! پل بسفر استانبول هم در روز و هم در شب دیدنی است و اگر در روز به روی این پل بروید می توانید مناره ها و گنبد زیبای مساجد را ببینید اما شب آن چیز دیگری است! در شب این شانس را دارید تا پل را که با چراغ های الی ای دی بسیار زیبای و خوشرنگی نورانی و تزیین شده ببینید و از منظره ی و چشم انداز تماشایی آن در شب لذت ببرید.

پل فاتح سلطان مهمت
این پل به عنوان «پل بسفر دوم» هم شناخته می شود و ساخت آن در سال ۱۹۸۸ به پایان رسید. نام این پل از نام پادشاهی گرفته شده است که از پادشاهان عثمانی بوده است و سلطان مهمت نام داشته است و در سال ۱۴۵۳ قسطنطنیه را فتح کرده است. این پل معلق فلزی منطقه ی Kavacık که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد را به Hisarüstü که در بخش اروپایی آن قرار دارد متصل می کند و از پل های دیدنی استانبول است، این پل هم از نظر تاریخی و هم استراتژیکی نقش مهمی در استانبول دارد بخش مهمی از عبور و مرور در این شهر روی این پل انجام می شود.

پل گالاتا
یکی از پل های دیدنی استانبول که از زیباترین و مشهورترین پل های این شهر هم محسوب می شود پل گالاتا نام دارد. در مورد این پل چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آن ها اشاره کرد و بارها و بارها در ادبیات ترکیه از این پل سخن گفته شده است. پل گالاتای استانبول در قرن نوزدهم ساخته شده است و یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است بر روی این پل می توان صف درازی از ماهیگیرانی را دید که در هر سوی این پل فلزی ایستاده اند و در حالی که قلاب های ماهیگیری شان را در دست گرفته اند منتظر هستند تا ماهی های بزرگ را صید کنند. پل گالاتا بر روی شاخ طلایی ساخته شده است و در زیر آن هم تعداد زیادی رستوران با نمایی رو به آب وجود دارد که افراد زیادی را جذب خود می کند و یکی از معروف ترین عبارت هایی که درباره ی این پل وجود دارد این است که بر فراز آن می توانید همزمان ۲ قاره را ببینید!

یکی از نکات بامزه جالب درباره ی این پل این است که می توانید روی آن صف های منظم از ماهیگیرانی را ببینید که مشغول صید هستند و به حضور توریست هایی که همیشه آن جا هستند با آن ها عکس می گیرند عادت کرده اند. علاوه بر این استانبولی ها خیلی به این پل می روند و آن جا را دوست دارند بنابراین اگر دوست دارید تا با فرهنگ و رفتار مردم محلی بیشتر آشنا شوید و از نزدیک آن ها را بیشتر بشناسید می توانید به این پل بروید.

مترو پل شاخ طلایی
یکی از سازه های جدیدی که در این شهر ساخته شده است، سازه ی مترو پل شاخ طلایی است که در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است و منطقه بی اغلو و منطقه فاتح را به وسیله ی خط M2 به وصل می کند. مترو پل شاخ طلایی یک پل ثابت است که همان طور که از اسم آن هم مشخص است هر روز مترو از روی آن رد می شود و اگر چه مثل پل هایی که در بالا گفته شد پلی تاریخی نیست و قدمت زیادی هم ندارد اما در فهرست پل های دیدنی استانبول قرار دارد.

پل یاووز سلطان سلیم
مدت زیادی از معرفی کردن این پل نمی گذرد و در کنار ورودی دریای سیاه تنگه بسفر قرار گرفته است. این پل منطقه ی Garipçe که در بخش اروپایی شهر قرار دارد را به Poyrazköy که در بخش آسیایی قرار دارد متصل می کند. مدت زیادی از افتتاح این پل نمی گذرد، پل یاووز سلطان سلیم ۷۳ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و عرض آن هم به ۵۹ متر می رسد و گفته می شود که ۱۰ لاین تردد دارد!

  

در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفته شد تا پلی در شهر استابول برای کاهش ترافیک ساخته شود و این چنین شد که این پل ساخته شد البته ساخته شدن آن اعتراض های زیادی را از طرف مردم و طرفداران محیط زیست به همراه داشت و دلیل آن هم این بود که برای این که بتوانند پل یاووز سلطان را بسازند، تعداد زیادی از درختان جنگلی را قطع کرده اند و علاوه بر این تمام زمین های مرطوب اطراف هم در معرض خطر هستند و طبیعی است که هر دوی این ها خطر بزرگی برای محیط زیست باشد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =