معرفی بهترین مناطق گردشگری استانبول

معرفی بهترین مناطق گردشگری استانبول

همراهان همیشگی استانبول سرا چنانچه قصد دارید به شهر زیبا، تاریخی و پر جنب جوش استانبول سفر کنید، اگر می‌خواهید بدانید گردشگران از کدام مناطق این شهر بازدید می‌کنند، با ما همراه شوید تا مناطق معروف و گردشگری در تور استانبول را به شما معرفی کنیم،امیدواریم سفری با کوله باری از خاطرات و تجربه های شیرین و لذت بخش بر جای بگذارید.

منطقه تکسیم استانبول

تکسیم(Taksim) یکی از مناطق معروف و توریستی شهر استانبول می باشد. شهرت این شهر تاحدی است که بسیاری از برندهای معروف ترکیه در این منطقه شعبه دارند. همچنین هتل‌های موجود در منطقه تکسیم بسیار مجهز و صد البته زیبا هستند. هزینه هتل‌های تکسیم عموما بر اساس یورو تعیین می شوند. نزدیکی و دسترسی مناسب منطقه تکسیم باعث شده است که بسیاری از گردشگران در تور استانبول این منطقه را برای اقامت انتخاب کنند. چون دسترسی به سایر نقاط نظیر رستوران‌ها، مراکز خرید استانبول، اماکن دیدنی استانبول را ساده‌تر می‌کند. بدون نیاز به‌وسیله نقلیه جهت رفت ‌و آمد، می‌توانید از اقامت خود در شهر زیبای استانبول لذت ببرید.

منطقه تکسیم استانبول

هتل های 4 ستاره تکسیم استانبول

منطقه آکسارای استانبول
منطقه آکسارای استانبول(Aksaray) از قدیمی‌ترین مناطق استانبول است که البته یکی از مناطق قیمت ارزان به لحاظ اقامت و خرید به‌حساب می‌آید. این منطقه بیشتر مناسب کسانی است که قصد خرید عمده در استانبول را دارند؛ زیرا بیشتر بازارها و مغازه‌های عمده‌ فروش استانبول در این منطقه قرار دارند.

منطقه آکسارای به مراکز تاریخی استانبول نظیر مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد دسترسی راحتی دارد.

منطقه آکسارای استانبول

بازار زیرزمینی منطقه آکسارای استانبول

منطقه شیشلی استانبول

منطقه شیشلی استانبول(Şişli) یکی از معروف ترین مناطق توریستی استانبول می‌باشد که به لحاظ دسترسی راحت به مراکز خرید استانبول، حمل و نقل عمومی و نزدیکی به منطقه تکسیم همواره مورد توجه گردشگران است. البته این منطقه با وجود توریستی بودن بیشتر مسکونی محسوب می‌شود. هتل‌های معروفی مثل هتل ۵ ستاره گراند جواهر و مرکز خرید بزرگ جواهیر در این منطقه قرار دارد.

  منطقه شیشلی استانبول

منطقه بشیکتاش استانبول 

منطقه بشیکتاش (Beşiktaş)، محله‌های قدیمی و پر جمعیت استانبول، در قسمت اروپایی استانبول و جنوب تنگه بسفر واقع‌شده است. بیشتر جاذبه های استانبول در این منطقه واقع شده است. می توان از آنها به کاخ دولما باغچه، مسجد اورتاکوی یا مسجد گرند ایمپریال،که تصویر آن روی بسیاری از کارت پستال‌های شهر استانبول نقش بسته شده است، کاخ چراغان، آخرین نماد قدرت و شوکت سلطنت عثمانی که امروزه تبدیل به هتل پنج ستاره‌ی kempinski Ciragan palace شده است، اشاره داشت.

منطقه بشیکتاش استانبول 

جاذبه های گردشگری منطقه بشیکتاش استانبول

منطقه لا له لی استانبول
منطقه لاله لی استانبول (laleli)جزو قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین مناطق این شهر است. این منطقه مملو از مغازه‌ها و هتل‌های ارزان‌قیمت است و درست به همین دلیل، این منطقه بسیار شلوغ است. کیفیت بسیاری از هتل‌ها در این منطقه بسیار نامطلوب است، ازاین‌رو برای اقامت خانواده‌ها پیشنهاد نمی‌شود. همانند منطقه آکسارای تعداد زیادی از مغازه‌های لا له لی، عمده‌فروش هستند و به روش تک‌فروشی کالاها ندارند. به همین جهت این منطقه گزینه مناسب دیگری برای کسانی است که به‌قصد خرید عمده به ترکیه سفر می کنند.

مسجد لاله لی استانبول

منطقه ببک استانبول منطقه
محله ببک (Bebek ) از جاذبه های ساحلی و دیدنی ترکیه است. این منطقه درگذشته محل سکونت اشراف خاندان عثمانی بوده است. امروزه این منطقه به خاطر کافه‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌های شیک و لوکس متعدد، شهرت دارد. البته امروزه کمی از جلوه و شکوه آنها کم شده، ولی هنوز هم ساختمان‌های زیبایی نظیر سفارتخانه مصر که ساختمانی سفید با معماری تماشایی است، در این خیابان جلوه گری می‌کند. شما همچنین می‌توانید در نوار ساحلی این منطقه قدم بزنید و از تماشای غروب لذت ببرید ( احتمال دیدن هنرپیشه‌ها ترک در این منطقه بسیار زیاد است).

پارک ببک استانبول

منطقه ببک استانبول

درباره‌ی عرفان

همچنین ببینید

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟ مهم نیست که چه زمانی به شهر استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =