معرفی تم پارک های هیجان انگیز استانبول

معرفی تم پارک های هیجان انگیز استانبول

اگر با کودکان و خانواده خود تور استانبول را برای سفر انتخاب کرده‌اید، استانبول سرا به شما پیشنهاد می کند به یکی از شش تم پارک استانبول هم سری بزنید. وقت‌گذرانی در یک محیط متفاوت به شما فرصت می‌دهد تا علاوه بر تفریح، ​​با یکدیگر تعامل داشته باشید.

شهر بازی و تم پارک اسفانبول
شهر بازی و تم پارک اسفانبول یا همان ویالند (Vialand) سابق، یکی از بهترین تم پارک های استانبول است که در منطقه گلدن هورن استانبول واقع شده است. اگر به دنبال یک تجربه به یاد ماندنی بدون استرس در ترکیه هستید، این پارک انتخاب خوبی برای شماست.

شهربازی ویالند که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد به اندازه‌ی صد زمین فوتبال وسعت دارد و دارای تعداد پرشماری وسیله‌ی بازی هیجان انگیز در سه بخش متفاوت است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب هستند. یکی از هیجان انگیزترین وسایل بازی شهربازی ویالند، ترن هوایی است که سرعت آن به بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اگر علاقه‌مند به بازی با دستگاه‌های مختلف موجود در این پارک هم نیستید، نگران نباشید، زیرا در کنار این مجموعه یک مرکز خرید بزرگ با ۲۰۰ مغازه و بوتیک متنوع و فوق العاده نیز وجود دارد.

شهر بازی و تم پارک اسفانبول

تم پارک فارستانبول(Forestanbul)
فاراستانبول یکی از تم پارک‌های جدید استانبول است که فعالیت‌های جانبی متنوعی را برای کودکان و بزرگسالان فراهم کرده است. این پارک ۶۵ هزار متر مربع مساحت دارد و یکی از بزرگترین جاهایی است که در آن می‌توانید ماجراجویی کنید و یک تجربه خانوادگی به یاد ماندنی بسازید.

می‌توانید مانند تارزان با طناب از این سو به آن سو بروید، روی طناب راه بروید، پینت بال بازی کنید، تیراندازی با کمان یا دوچرخه سواری را امتحان کنید، ورزش کنید و به طور کلی کمی از زندگی روزمره شهری دور شده و خودتان را در یک فضای جنگلی طبیعی رها کنید.

تم پارک فارستانبول

پارک ماجراجویی مدرن استانبول

تم پارک آکواریوم استانبول(Istanbul Aquarium)
تم پارک آکواریوم استانبول یک جاذبه گردشگری دیدنی و یک آکواریوم عمومی در استانبول است که شش هزار متر مربع مساحت دارد. اگر می‌خواهید زندگی در دنیای دریا را تجربه کنید، این پارک یک تجربه بی‌نظیر برای شما خواهد بود. در این مجموعه علمی و تفریحی، می‌توانید انواع گونه‌های آبزی و دریایی را تماشا کنید. این یعنی می‌توانید پنج هزار موجود دریایی را در مخزن اصلی آکواریوم که حجم آب آن چهار هزار متر مکعب است، دیدن کنید.

اگر دل‌تان آدرنالین می‌خواهد، می‌توانید با یک شیرجه و غواصی، سی دقیقه‌ درون مخزن آکواریوم اصلی تم پارک ماجراجویی کنید. علاوه بر این بازی‌های تعاملی، فیلم‌ها و بازی‌های واقعیت مجازی هم در اختیار شما خواهند بود. گرافیک‌های بصری نیز در این موضوعات گنجانده شده است. برای اینکه حتما زمانی را به بازدید از این پارک اختصاص بدهید، خوب است بدانید که تم پارک آکواریوم استانبول، این یکی از بهترین پارک‌های آکواریومی و تم پارک در اروپا است.

تم پارک آکواریوم استانبول

تم پارک مینیاتورک (Miniaturk)
تم پارک مینیاتورک استانبول بیشتر شبیه به یک موزه مینیاتوری است که تصویری از جاذبه‌های گردشگری و باستانی استانبول را برای شما بازسازی کرده است. اگر با فرزندان خود به این شهر سفر کرده‌اید، حتما سری به این تم پارک بزنید و به آن‌ها فرصت بدهید تا با تاریخ و تمدن استانبول آشنایی پیدا کند.

این پارک ۱۱۴ مدل مینیاتوری از ساختمان‌های معروف را در خود جای داده است. این پارک واقع در منطقه گلدن هورن استانبول، بزرگترین پارک مینیاتوری در جهان است. مجسمه‌های مینیاتوری زیبایی از مکان‌های مختلفی همچون برج گالاتا، معبد آرتمیس، مسجد سلطان احمد و دیگر نمادهای مشهور کشور ترکیه در مینیاتورک برای بازدید عموم میزبان شما هستند. شهربازی مینی لند هم در همین تم پارک قرار دارد.

پارک مینیاتورک استانبول

ویدئو:پارک مینیاتورک استانبول

دلفیناریوم استانبول (Istanbul Dolphinarium)
اگر به کشف دنیای هیجان‌انگیز پستانداران دریایی علاقمند هستید، می‌توانید از دلفیناریوم استانبول بازدید کنید. این مجموعه، بزرگترین دلفیناریوم در اروپا است که به شما امکان می‌دهد تا بصورت حضوری با دلفین‌های خنده دار، فک‌های مهربان و نهنگ‌های بزرگ ملاقات کنید. این مجموعه تفریحی و علمی در منطقه شاخ طلایی استانبول ساخته شده است.
نمایش دلفین‌ها در این پارک نمایشی یک ساعته است و در پایان آن می‌توانید با دلفین‌ها و مربی‌های آن‌ها شنا کنید و عکس یادگاری بگیرید. البته استفاده از تجهیزات ایمنی یا هر وسیله دیگری در استخر دلفین‌ها ممنوع است و تنها به شرطی می‌توانید در آن‌جا آب تنی کنید، که تسلط کافی به شنا در یک استخر پنج متری داشته باشید.

دلفیناریوم استانبول

ژوراسیک لند (jurassic land)

تم پارک ژوراسیک لند (jurassic land) که در منطقه‌ی بایرام پاشا در استانبول قرار دارد مطمئناً یکی از آن مجموعه‌های تفریحی است که همه‌ی افراد خانواده می‌توانند از حضور در آن لذت ببرند. این شهربازی استانبول که حدود یک هکتار وسعت دارد، علاوه بر داشتن لذت و شادی مخصوص پارک‌ها، مکانی است که با گردش در آن می‌توانید به دانسته های علمی خود اضافه کنید. در این پارک تفریحی نمایشگاه های جذابی نیز وجود دارد و چند اسکلت دایناسور هم در آن به نمایش گذاشته شده است. سرزمین ژوراسیک بزرگترین سینما ۴ بعدی ترکیه را نیز در خود دارد. اگر به دایناسور ها هم علاقه ندارید مکان های تفریحی دیگری مانند سالن بازی لیزر تگ و سالن های ورزشی‌ای مانند سالن بسکتبال، فوتبال و همینطور تنیس در این مجموعه وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده لازم را ببرید.

ژوراسیک لند استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 14 =