مزایای زندگی در استانبول

مزایای زندگی در استانبول

چرا استانبول یکی از انتخاب های خوب برای مهاجرت هست؟

بدون هیچ شکی می توان گفت استانبول نیز همچون لندن، نیویورک یا پاریس، یکی از بزرگ ترین شهرهای دنیا و البته بزرگ ترین شهر ترکیه است. این شهر در کنار تنگه بسفر که دو قاره اروپا و آسیا را از هم جدا می کند، قرار دارد و مرکز مالی، فرهنگی و اقتصادی ترکیه است. استانبول تنها شهر بزرگ دنیاست که در دو قاره واقع شده است.
بخش قدیمی شهر مملو از معماری آسیایی، مناره ها،گنبدها، خیابان های سنگفرش شده و خانه های چوبی است و در قسمت آسیایی شهر واقع شده است. در جنوب، آب های آبی دریای مرمره خودنمایی می کنند.
با این که استانبول شهر تاریخی می باشد ولی ساخت سازهای یک دهه اخیر نیز باعث شده جذابیت‌های ویژه ای شده است.

شهر استانبول بسیار بزرگ است و چندین برابر شهر تهران می باشد و حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد. روزانه در حدود یک میلیون توریست در این شهر رفت و آمد دارند. بورس سهام فعال این شهر در نواحی تجاری بِی اغلو شبیه منهتن آمریکاست. امنیت در استانبول فوق العاده بالا می باشد و با کمک آخرین تکنولوژی های روز تمامی سطح شهر با دوربین های امنیتی کنترل می شود.
از جاذبه های گردشگری استانبول تاریخی همچون کلیسای بیزانتین تا ساختمان های برجا مانده از امپراطوری عثمانی ها و عمارت توپکاپی در بخش قدیمی این شهر می توانید در تمام طول سال بازدید داشته باشید.

آب و هوای استانبول نیز همچون دیگر پایتخت های اروپایی، در ماه های تیر تا شهریور کمی گرم و شرجی است و مردم این شهر بیشتر به استراحتگاه های سواحل مدیترانه می روند. در فصل تابستان می توانید در رستوران های استانبول تا نیمه های شب با دوستان لذت ببرید. از جمله می توان به تماشاخانه های هنری معاصر، موزائیک های زیبای کلیسای بیزانتین، بازار قدیمی استانبول با فرش های ترک یا کاشی های فوق العاده زیبای مسجد آبی اشاره کرد.

استانبول به معنای واقعی جایی است که فرهنگ غرب و شرق به هم می رسند.
بغیر از دو سه ماه زمستان که هوا سرد است در بقیه ماه های سال می توانید به راحتی از آب و هوای آن لذت ببرید.
هزینه های زندگی در استانبول با توجه به کیفیت و کمیت آن به جرات می توان گفت از همه جا ارزان تر است.

در حدود ۲۰ پرواز ایرانی و ترک در طول روز بین شهرهای مختلف ایران به استانبول پرواز مستقیم دارند. (از جمله تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد)
طول سفر هوایی بین تهران و استانبول، ۳ ساعت است.

این شهر سه فرودگاه بین المللی به نام های فرودگاه آتاتورک، فرودگاه صبیحا و فرودگاه استانبول دارد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =