سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

مایحتاج خود را از کجا بخرید؟

مایحتاج خود را از کجا بخرید؟

وقتی به سلامتی تو استانبول ساکن شدید، چه مستاجر باشید و چه مالک، چه خانواده باشید چه مجرد، برای زندگی روزانه و مایحتاج خانه نیاز دارید که بدونید کجا برید و چی را از کجا بخرید. من در اینجا آشنایی اولیه ای براتون به وجود میارم که ذهنیتی کلی داشته باشید، بعدش مسلما خودتون هم با تجربه به نتایج بهتر و کاملتری می رسید که اگه دوست داشتید میتونید با ما به اشتراک بزارید.

تو این صنف هم مثل بقیه اصناف ترکیه برندهایی هستند که به صورت زنجیره ای کار می کننند و هر جای شهر باشید میتونید از محصولات آنها خریداری کنید.

Bim – A101 – Şok

 

به نظر من این سه تا برند تو یه سطح هستند و هر کدام تو یک سری محصولات مزیتهایی نسبت به دو فروشگاه دیگر دارند. فروشگاه بیم به دلیل اینکه خیلی از محصولاتش تولید خودش هست قیمتهای مناسب تری از دوتای دیگر دارد ولی گاهی پیش میاد که محصولی را که نیاز دارید تو این فروشگاه نمیتونید پیدا کنید که آنوقت میتونید به شوک سر بزنید. یه جورایی بهتره بگم این دو فروشگاه یعنی بیم و شوک مکمل هم هستند و هر کدام یک سری محصولات و برندهای خاص خودشون را دارند. ممکنه آ۱۰۱ یک مقدار گرونتر باشه بعضی از محصولاتش نسبت به این دوتا فروشگاه. به طور کلی کانسپت این سه برند مثل فروشگاههای تعاونی می مونند یعنی هزینه دکور و دکوراسیون داخلی زیادی نکردند و محصولات با قیمت خوبی ارائه می دهند.

Carfoursa _ Migros

این دو فروشگاه هم تو یک سطح قیمتی هستند و سایزهای متفاوتی از این فروشگاهها را تو شهر می بینید. بهتون پیشنهاد میکنم اگر جنسی را تو فروشگهای قبلی میتونید پیدا کنید سراغ این دو نرید چون قیمتهاشون بالاتره. ولی حراجی هایی که این دو میگذارند واقعا ارزش اینو داره که هفته ای یکبار یه سری بهشون بزنید و جنسهای تخفیف خورده را یه چکی بکنید، حتی قسمت لوازم برقی و خانگی. گاهی قیمت حراجی های اینها از کل فروشگاههای موجود تو استانبول پایین تره. برای گشت و گذار خانومها هم کلا جای خوبی هستند.

و البته خوب به دلیل بزرگی این دو و تمامیت محصولاتی که دارند خیلی از محصولات را فقط تو این فروشگاهها میتونید پیدا کنید مثل غذاهای دریای یا شکلتهای خاص. کارفور برای خرید میوه و سبزی هم خیلی خوبه.

File

فیله مارکت یکی دیگر از برندهای مجموعه بیم هست که خیلی کاملتر و بهتره. بدیش اینه که خیلی شعبه نداره هنوز ولی اگر شعبه ای نزدیک محل زندگیتون داره از دستش ندین، مطمئنم مشتری دائمیش خواهید شد. هم میوه ها و سبزیهاش همیشه تازست، هم خیلی بزرگ و خسته کننده نیست و از همه مهمتر اینکه بعضی از محصولاتی که جاهای دیگه اصلا نیستن و یه جورایی ایرانی هستند مثل لوبیا قرمز را میتونید اینجا پیدا کنید.

بازارهای هفتگی

یکی از بامزه ترین و هیجان انگیزترنی مراکزی که برای خرید میوه و سبزی تازه و حتی گاهی لباس ووسایل دیگر میتونم بهتون پیشنهاد بدم بازارهای هفتگی محلی هستند. تو هر منطقه ای چند تا بازار محلی هست که به نظرم بگردین بزرگترینش را پیدا کنید که همه چی داشته باشه. قیمت خوراکیهاش از مغازه ها پایین تر نیست ولی چون تازه هستند مدت بیشتری تو یخچال می موند و لذیذترند.

گزینه های بالا مهمترینهایی بودند که لازمه بدونید ولی تو استانبول حداقل ده برند فروشگاه زنجیره ای مثل اونور، کیم، هپی سنتر، بیچن، اوجوز، مایکروسنتر، اکومینی و … خواهید دید که ممکنه هر کدوم تو یه محصول خاص مزیت رقابتی داشته باشند و کلی سوپر مارکتهای خوب و متفاوت.

منبع:daireturkiye.com

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

brandium avm ataşehir

مرکز خرید برندیوم استانبول

مرکز خرید برندیوم استانبول مرکز خرید برندیوم استانبول (Ataşehir Brandium Avm) یکی از مراکز خرید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 19 =