قوانین اقامت و کار در استانبول

در مورد قوانین اقامت و کار

از چه طریق می توان اقامت کشور ترکیه را کسب کرد؟
راههای بسیاری جهت دریافت اقامت در ترکیه وجوددارد ولی در اینجا متداولترین و راحتترین راهها عنوان شده است.

ازدواج: از طریق ازدواج با یک شهروند ترکیه می توان اقامت این کشور را دریافت کرد.
استخدام: با توجه به تخصص و حرفه مورد نیاز، شرکت های ثبت شده در ترکیه می توانند برای فرد مورد نظر خود از وزارت کار این کشور درخواست اجازه کار کرده و در صورت مثبت بودن نتیجه این درخواست و دریافت اجازه کار به آن فرد اقامت یک ساله داده می شود.
خرید ملک: بنا بر قانون شماره ۶۴۵۸ که در تاریخ ۱۱٫۰۴٫۲۰۱۳ در روزنامه رسمی جمهوری ترکیه منتشر شده است اتباع خارجی با خرید ملک می توانند اقامت یک ساله این کشور را گرفته و تا هشت سال این اقامت را تمدید کرده و پس از هشت سال می توانند برای اقامت دائم مراجعه نمایند.
تحصیل: یکی دیگر از راه هایی که اشخاص می تواند در ترکیه اقامت یک ساله دریافت کند تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور می باشد.
ثبت شرکت: ثبت شرکت به تنهایی حق دریافت اقامت را به اشخاص نمی دهد اما پس از دریافت اجازه کار از طریق ثبت شرکت می توان اقامت یک ساله رادریافت کرد.
اقامت توریستی: با عقد قرارداد اجاره نامه در ترکیه و تایید این قرارداد در یکی از دفاتر اداره ثبت اسناد این کشور می توان اقامت یکساله توریستی دریافت کرد.
با توجه به اینکه این اقامت راحتترین نوع اقامت می باشد بصورت کامل تشریح میکنم.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت توریستی یکساله

۱- قرارداد اجاره خانه به مدت حداقل 1سال به نام شخصی که قصد اخذ اقامت دارد ۳ نفر با یک قرارداد امکان اخذ اقامت دارند  و تایید اجاره نامه توسط دفترخانه
۲- کپی سند مالک خانه
۳- پاسپورت و کپی پاسپورت
۴- عکس ۴ قطعه
۵- مدرکی دال بر اینکه شما مبلغ ۶۰۰۰ دلار در حساب بانکی در ترکیه داریدالبته پس ار افتتاح حساب مبلغ می توانید از حساب برداشت کنین
۶- دریافت شماره مالیاتی از ورگی دایرسی
۷- بیمه سلامتی یکساله
۸- فیش واریز اداره مهاجرت واداره پست
اقامت از طریق سرمایه گذاری به چه شکل میباشد؟
باثبت شرکت و فعالیت در ترکیه شما می توانید پس از ۵ سالاقامت دائم ترکیه را بدست آورید. در نظر داشته باشید فعال بودن شرکت در مدت ۵ سال برای کسب اقامت الزامی می باشد.ولی نکته بسیار مهم اینکه به هیچ عنوان فقط به خاطر اخذ اقامت به علت هزینه های بالای بعد از ثبت اقدام به ثبت شرکت نکنید.
آیا اقامت ترکیه از طریق استخدام ممکن است ؟
شرط لازم و کافی برای اینکه شما بتوانیداقامت ترکیه را از طریق کاربدست آورید این است که یک شرکت ترکیه ای شما را بعنوان پرسنل بپذیرد برای کسب این نوع اقامت،شما باید تخصص ویژه ای برخوردار باشید و در زمان درخواست شرکت ترکیه ای به همکاری با شما، طبق آمار وزارت کار و رفاه ترکیه، نباید شخصی که پاسپورت ترکیه را دارد با تخصص شما بیکار باشد . با ملاحظه نکته فوق و وضعیت کار در ترکیه و شرایط خاص ایرانیان می توان این گونه اعلام نمود که در حال حاضر شانس یافت کار در کشور ترکیه برای فرد ایرانی بسیار کم است.ولی در حال حاضر خارجیان زیادی از کارهای مانند پرستاری در خانه تا دندانپزشکی اقامت کاری از دولت دریافت نموده اندپس میتوانید امیدوار باشید
اقامت از طریق تحقیقات علمی
شما می توانید با ارائه مدارک مستند آکادمیک از اینکه شما در حال کار بروی پروژه علمی هستید که جهت تکمیل تحقیقات نیاز به حضور در ترکیه دارید اقامت کوتاه مدت دریافت نمایید
اقامت از طریق شرکت در دوره های یادگیری زبان تومر
شما با ثبت نام در مراکز آموزشی معتبر یادگیری زبان ترکی مانند دانشگاهها می توانید اقامت ترکیه را درافت نمایید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 5 =