پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فروشگاه موهلیس (Muhlis Günbattı) استانبول 

فروشگاه موهلیس (Muhlis Günbattı) استانبول 

در میان بسیاری از کوچه ها و بن بست های بازار بزرگ استانبول (Kapalıçarşı) فروشگاه موهلیس استانبول به زیبایی و روشنایی هرچه تمام تر در انتهای یک بن بست می درخشد. این فروشگاه با جمع آوری پارچه های سنتی قدیمی، لباس های محلی، اشیاء مسی از زمان عثمانی، کمد ها، تخت، صندوقچه و … از آناتولیا و آسیای مرکزی خود را به معروف ترین عتیقه فروشی استانبول تبدیل کرده است. اشیائ موجود در فروشگاه موهلیس استانبول به قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی بر میگردد. این فروشگاه مکان مناسبی برای دوست داران جمع آوری کلکسیون می باشد.

یکی از های لایت های فروشگاه موهلیس استانبول وجود رنجی از محصولات ikat می باشد، ikat به معنای سبکی از رنگ کردن است که رنگ ها به حالتی در می آیند که انگار در حال ترکیب شدن هستند. این سبک را که معمولا بر روی پارچه می باشد را می توانید در فروشگاه موهلیس استانبول بر روی ظروف سفالی و چینی هم مشاهده کرد.

suzanis نیز یکی دیگر از اجناس فروشگاه موهلیس استانبول می باشد. suzanis یک نوع پارچه ی پنبه ای است که بر روی آن گلدوزی شده است. این سبک را بر روی رو بالشتی، رو تختی، قالیچه و kaftans می توانید در فروشگاه موهلیس ببینید.

kaftans یک لباس مردانه ی بلند است که در کشور های خاورمیانه از آن ها استفاده می شود، مانند لباس مردان هندی.
همانطور که گفته شد در کنار اجناس پارچه ای لوازم دکوری قدیمی نیز به فروش می رسد. لوازمی مانند کلاه فز (کلاه های قرمز منگوله دار), مجسمه ها و لوح هایی با طرح های مینیاتوری, انار هایی با جنس سفال و یا مس.


قدمت فروشگاه موهلیس استانبول:
این فروشگاه حدودا قدمتی ۵۰ ساله دارد و ار آن زمان تا به امروز اجناسی کم یاب، زیبا و البته گران قیمت را در دسترس مردم قرار می دهد. صاحب این فروشگاه مردی مهربان و صبور است که حتی اگر شما بیش از یک ساعت در آن جا باشید باز هم با شما با خوش رویی برخورد میکند.

فروشگاه موهلیس استانبول در بازار بزرگ استانبول قرار دارد و طبیعتا فروشگاه های زیادی در اطراف این فروشگاه قرار دارد. فروشگاه هایی با حال و هوای سنتی ترکی، همچنین قهوه خانه هایی برای نوشیدن آن قهوه ترک آتشی معروف و رستوران هایی قدیمی با غذای اصیل ترکی از جمله کباب و … در آن بازار و در اطراف فروشگاه مورد نظر ما یعنی فروشگاه موهلیس قرار دارد.

فضای طراحی شده و معماری شده ی این بازار به همان زمان عثمانی بر می گردد که تقریبا مشابه بازار بزرگ تهران است. در جاهایی دارای سقف های گنبدی شکل کنده کاری شده و در مکان هایی خیابان های سنگ فرش شده ی بدون گنبد و حتی در قسمت هایی خیابان هایی با کف اسفالتی نا موزون. همه و همه ی این ها حس ناب تاریخی به شما الغا میکند, حس قدم زدن در مرکز تمدن و تاریخ کشور ترکیه.

نحوه دسترسی به فروشگاه موهلیس استانبول

راه های رفتن به بازار در کنار تاکسی، اتوبوس و اتوبوس برقی نیز می باشد که ما به شما اتوبوس و اتوبوس برقی را برای صرفه جویی و آشنایی با اجتماع شهر استانبول پیشنهاد میکنم. ایستگاه اتوبوس نزدیک به بازار بزرگ، ایستگاه Beyazıt و ایستگاه اتوبوس برقی نزدیک به فروشگاه موهلیس استانبول در بازار بزرگ، ایستگاه Beyazıt می باشد. بعد از پیاده شدن از وسایل نقلیه شما باید پیاده به داخل بازار بروید پس دستورالعمل پیدا کردن فروشگاه موهلیس استانبول را با خود داشته باشید.
دستورالعمل: از دروازه Nuruosmaniye وارد شوید و به طور مستقیم در خیابان Kalpakçılar Caddesi ادامه دهید. چهارمین کوچه سمت راست (Takkeciler Caddesi) را بپیچید داخل تا به انتهای خیابان برسید، حال شما بهPerdahçılar Sokağı رسیده اید. نگاهی به جلو بیندازد، فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول همان جاست!

نقشه و موقعیت جغرافیاییفروشگاه موهلیس استانبول

 

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

Airport Outlet Center

مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول

مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول مرکز خرید ایرپورت استانبول(Airport Outlet Center)، یکی از اولین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 15 =