سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

سفر به گالاتا و کاراکوی استانبول

یکی از مکان های تفریحی استانبول که از سال های گذشته رونق زیادی داشته است، کاراکوی می باشد.اگر قصد سفر به کاراکوی دارید باید شما از پل گالاتا عبور کنید تا به کاراکوی برسید.

کاراکوی یکی از قدیمی ترین مناطق استانبول می باشد ، در کاراکوی شما می توانید از قایق های تفریحی، کشتی‌های کروز و لنج‌های مسافری برای رفت آمد استفاده کنید.یکی از کارهای زیبا که بعد از تغییرات انجام شده در کاراکوی رعایت شده است، حفظ حال و هوای تاریخی و قدیمی آن بعد از ساخت و سازها می باشد.شما در امتداد خط ساحلی این منطقه تعداد زیادی مسجد می بنید که این مساجد به دوران عثمانی مربوط می‌شوند.

یکی از موزه های بسیار مدرن و زیبای استانبول در کاراکوی می باشد،این موزه در امتداد خط ساحلی در بین مساجد قرار دارد که نزدیک به ایستگاه تراموای توپخانه قرار دارد و جزء مهم‌ترین موزه‌های استانبول می باشد.

وجود محله های قدیمی در کاراکوی و همچنین وجود مغازه هایی ماننده آهن فروشی و دفاتر واردات و صادرات در بافت این شهر کمی باعث شده است این منطقه معروف نشود، اما در حال حاظر این منطقه با ایجاد کافه‌های مدرن، گالری‌های هنری و بوتیک‌ها و هتل‌های مدرن در طی سال‌های اخیر توریست های زیادی به خود جذب کرده است.

گالاتا یکی از محله های بسیار قدیمی استانبول می باشد که برای رسیدن به آن شما باید از یک خیابان سربالایی در کاراکوی بگذرید تا به گالاتا برسید.یکی از نمادهای این منطقه برج گالاتا می باشد.این منطقه هم در سال اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و بر همین اساس تعداد زیادی از کافه‌ها، بوتیک‌ها و مغازه‌هایی که به مد روز طراحی شده‌اند وجود دارد.

یکی از رستوران های بسیار خوبه گالاتا ، رستوران آهسته می باشد.این رستوران در خیابان اصلی محله‌ی گالاتا قرار دارد که در شب یک رستوران بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز می باشد ، اما در روزها این رستوران بسیار عادی و معمولی به نظر می آید.

غذاهای این رستوران شبیه به ایران می باشد و همچنین دیگر مزیت این رستوران برخورد گرم و صمیمی کارکنان و محیط دنج و شیک این رستوران است که مهمان زیادی به خود جذب کرده است,رستوران آهسته گالاتا در سردار اکرم جاددِسی قرار دارد.

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 نکته مهم برای اولین سفر به استانبول

10 نکته برای کسانی که برای اولین بار به استانبول سفر می کنند! استانبول با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 15 =