سفرنامه استانبول،اولین سفر تنهایی

اولین سفر تنهایی شروع شد. برای من که تا دو سال پیش حتی دوست نداشتم تنهایی به یه پاساژ برم قدم بزرگی بود و حالا قرار بود به شهری برم که زبونشون رو هم بلد نیستم.

سفرهای تنهایی خوبه. کلا تنهایی همیشه بد نیست و باعث میشه با خودت خلوت کنی و ببینی با زندگی چند چندی.

از اونجایی که قبلا جاهای دیدنی استانبول رو دیده بودم این دفعه تصمیم گرفتم بیشتر وقتم رو برای دیدن کوچه پس کوچه ها و پیاده روی توی شهر بگذرونم. طبق تجربه های قبلی، رفت و آمد با مترو هم به صرفه تره و

هم آسونتر.

وقتی نصف شب به هتل رسیدم یه جورایی غلط کردم رو می شد توی صورتم دید و با خودم می گفتم حالا مگه واجب بود تنها بیای اما سریع خودمو جمع و جور کردم و تصمیم گرفتم به خودم و قدرتم اعتماد کنم.

هتلی که انتخاب کرده بودم نزدیک به میدون اصلی شهر (میدون تکسیم) بود و صبح بعد از خوردن صبحونه به سمت خیابون استقلال رفتم. هوا خنک، آفتابی و البته تمیز.

استقلال  خیابونی معروف به طول تقریبا سه کیلومتر توی قسمت اروپاییه استانبول و مهمترین خیابون این شهر است. پر از کوچه پس کوچه ها، کافه ها و البته مغازه های زیاد و جذاب.

زبون انگلیسی کاربردی نداره چون اکثر مردم استانبول بلد نیستن و آدم با زبون اشاره نتیجه بهتری می گیره.

یادمه بعد از برگشتن از اولین سفرم به استانبول خیلی قاطع و محکم گفتم دیگه پامو اونجا نمی ذارم. البته بعد از دو هفته حرفمو پس گرفتم و دلتنگش شدم.

روز دوم به سمت منطقه سلطان احمد رفتم. این منطقه کنار دریای مرمر واقع شده و جز قدیمی ترین و مهم ترین منطقه توریستی استانبول هست‌ (به دلیل وجود مسجدهای قدیمی) پیاده روی و دیدن آدمها چه اونایی

که خیلی ریلکس و راحت هستن و چه اونایی که خیلی با عجله و سرعت خرید میکنن جدا جالبه. بعضی وقتا لازمه که تماشاگر باشیم.

روز سوم روز دریاست. صبحانه رو توی کافه ای که یکی از دوستام پیشنهاد کرده بود خوردم و واقعا بی نظیر بود بعد به سمت دریا و کشتی رفتم. ذائقه من با غذاهای ترکی زیاد جور نیست اما ساندویچ ماهی کنار دریا

اونقد خوشمزست که نباید از دست داد.

روز چهارم و البته خرید. خرید کردن به اکثر ما آرامش و شادی میده و مسلما نمیشه ازش گذشت.

وقتی داشتم به سمت فرودگاه می رفتم این چهار روز رو مرور کردم. واقعا فکرش رو نمی کردم اینقدر بهم خوش بگذره و برای همین برای سفر تنهایی بعدی نقشه کشیدم. مطمئنا هند انتخاب من خواهد بود.

همه ما قویتر از اون چیزی هستیم که فکر میکنیم. کافیه به خودمون اطمینان کنیم و با تجربه و امتحان کردن خودمون توی شرایط مختلف به این نتیجه برسیم.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

راهنمای سفر انفرادی به استانبول

صفر تا صد راهنمای سفر انفرادی به استانبول

صفر تا صد راهنمای سفر انفرادی به استانبول استانبول به عنوان بزرگترین شهر ترکیه، صنعت …

2 نظر

1. من برای اولین بار تصمیم گرفتم و دوست دارم سفر استانبول رو تجربه کنم اما نگران تنهاییم هستم که مزه سفر بهم تلخ بشه