پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

روز ولنتاین در استانبول: این سفر عاشقانه را از دست ندهید!

روز ولنتاین در استانبول: این سفر عاشقانه را از دست ندهید!

همه ساله بسیاری از مردم جهان در روز ۲۵ بهمن ماه جشن روز ولنتاین را برگزار می کنند؛ روزی که به نام روز عشق نیز شناخته می شود. خیلی ها در این روز تلاش می کنند تا همسر یا نامزد خود را به بهترین شیوه غافلگیر کنند. اما هدیه های همیشگی ولنتاین دیگر تکراری شده اند!

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که روز ولنتاین را در شهر زیبا و عاشقانه استانبول بگذرانید؟

 

از همان اوایل فوریه کم کم همه به فکر جشن ولنتاین می‌افتند. جشنی که هر چقدر هم با آن مخالف باشیم، در تمام دنیا به باشکوه‌ترین شکل ممکن برپا شده و گل و شیرینی و عروسک در هر کوچه و خیابانی دیده می‌شود. اگر قصد دارید که در این روز خاص همراه با همسرتان به یک سفر عاشقانه خارج از ایران بروید، بدون شک تور استانبول می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. جایی مملو از دیدنی‌هایی که می‌توانید دو نفره از آن‌ها بازدید کنید.

آب و هوا در شب ولنتاین استانبول

زمستان استانبول برفی و زیباست و سرمای هوا باعث می‌شود، از شلوغی‌های همیشگی شهر کاسته شده و با آرامشی بهتر بتوانید در شهر گردش کنید. البته با توجه به این که ولنتاین در اواخر زمستان برگزار می‌شود، دیگر از برف و هوای بسیار سرد خبری نیست و شما در طول روز هوایی حول و حوش ۱۰ درجه سانتیگراد را تجربه خواهید کرد. حتی ممکن است کمی بارندگی را تجربه کنید که البته برای روز ولنتاین، تم عاشقانه‌ی خوبی به شبتان خواهد افزود.

فعالیت‌هایی که شب ولنتاین در استانبول می‌توانید تجربه کنید

گردش در تنگه بسفر یا نوشیدن قهوه در کنار آن

یکی از کارهایی که بدون شک روز ولنتاین شما در سفر به استانبول را متفاوت خواهد کرد، گردشی دریایی در تنگه‌ بسفر و زیبایی‌های تاریخی آن‌جا است. این مسیر آبی زیبا شما را به دیدن زیبایی‌های طبیعی و ابنیه تاریخی شهر، از منظری دیگر می‌برد. حتی شما می‌توانید قرار شام را روی یکی از کشتی‌های کروزی که روی تنگه حرکت می‌کنند بگذارید و شام را روی آب میل نمایید. از طرفی، کافه‌ها و رستوران‌های بسیار زیادی هستند که در کنار تنگه واقع شده و اگر نمی‌خواهد روی آب بروید، حداقل غروبی را صرف خوردن قهوه کنار این مکان زیبا کنید.

عاشقانه در تنگه بسفر

دوچرخه سواری در جزایر پرنس

همچنین شما می‌توانید با استفاده از قایق‌های فری به جزایر پرنس بروید. در این موقع سال، این جزایر هوای گرم‌تری را تجربه می‌کنند و دیدنی‌های زیادی دارند که برای زوج‌های جوان فوق‌العاده جذاب خواهد بود. بهتر است به جزیره بزرگ بروید و در آن جا دوچرخه کرایه کنید و خیابان‌های این مکان را همراه همسرتان با دوچرخه گردش کنید. در آخر پیشنهاد می‌کنیم، غروب آفتاب را نیز در این جزیره تماشا کنید و اگر دوست داشتید شب را در آن جا بمانید و در یکی از هتل‌های بسیار خوب جزیره، از آرامش این مکان بهره ببرید.

جزایر پرنس استانبول

تماشای استانبول از برج گالاتا

یکی دیگر از جاهایی که حتما باید در روز ولنتاین دو نفره به آن بروید،برج گالاتا، نمادی از زیبایی‌های استانبول است تا از آن بالا به تماشای منظره‌ی زیبای شهر بپردازید و عکس‌های دو نفره بگیرید. فراموش نکنید که شما می‌توانید برنامه‌ریزی کنید تا شام را هم در رستوران برج میل کنید و هنگام خوردن غذا، از منظره‌ی استانبول لذت ببرید.

برج گالاتا استانبول

عاشقانه‌ترین رستوران‌های استانبول برای یک شام عاشقانه

در میان انبوه رستوران‌های استانبول ، ما چند نمونه از بهترین مکان‌ها که فضایی عاشقانه دارند را به صورت لیست‌وار به شما معرفی می‌کنیم:

رستوران Basilica Cistern: این رستوران در بنایی تاریخی واقع شده و با فضای با شکوه و خاصی که دارد، یکی از بهترین پیشنهادها برای شام خوردن در فضایی کلاسیک به شمار می‌رود. Basilica Cistern غذاهای مدرن آناتولی به روی میز می‌برد، موسیقی زنده دارد و کیفیت همه چیز در آن فوق‌العاده خوب است.

رستوران Basilica Cistern

رستوران Lacivert: اگر در بین رستوران‌های مشرف به بسفر بخواهید یک گزینه را انتخاب کنید، Lacivert بهترین انتخاب شما خواهد بود. جایی که بسیاری از مردم نه به خاطر منظره‌ی بسیار جذابش بلکه به عنوان جایی که بهترین غذاهای دریایی استانبول را سرو می کند، می شناسند.

رستوران Lacivert استانبول

رستوران Sunset Grill : اگر بخواهید همسر خود را به یک رستوران لوکس و عالی در استانبول ببرید که منظره‌ای نفس گیر نیز در مقابلش داشته باشد، Sunset Grill گزینه‌ی شما برای شب ولنتاین خواهد بود. رستورانی بسیار عالی که انواع کباب‌ها، استیک‌ها و غذاهای گوشتی عالی را پخت می‌کند و مجموعه‌ای متنوع از نوشیدنی‌ها را برای ارائه در اختیار دارد.

رستوران 360 Istanbul: گزینه‌ای دیگر در استانبول که رستورانی مدرن با غذایی بسیار با کیفیت به شمار می‌رود و نمایی ۳۶۰ درجه از استانبول را به شما هدیه می‌دارد. منظره‌ای بسیار زیبا و جایی که شما می‌توانید در صورت خوب بودن هوا، غذا را در میزهایی که روی سقف چیده شده، زیر نور ستاره‌ها و چراغانی شهر میل کنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

راهنمای سفر انفرادی به استانبول

صفر تا صد راهنمای سفر انفرادی به استانبول

صفر تا صد راهنمای سفر انفرادی به استانبول استانبول به عنوان بزرگترین شهر ترکیه، صنعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 20 =