چهارشنبه 29 فروردین 1403

راهکارهای سفر ارزان به استانبول

راهکارهای سفر ارزان به استانبول
سفر یکی از جذابیت های زندگی همه ی ما آدمهاست ولی کنترل هزینه های سفر هم دغدغه ی بسیاری از ماست. برنامه ریزی برای یک سفر بزرگترین قدم برای کنترل و برآورد هزینه هاست، باید بدونید که شما برای شروع یه سفر به یه سری اطلاعات پایه از مقصدتون نیازمندید، از جمله اطلاعات آب و هوا، پول رایج، غذا و تفریحات و… که ندونستن هرکدوم از این موضوع ها قطعا تو کیفیت سفرتون تاثیر بسزایی داره. اگر سفرتون یه سفر سیاحتیه این مطلب حتما بدردتون می خوره.
گام اول: خرید یه تور یا بلیط ارزون تو بازه های زمانی غیر پیک کشور مقصده، مثلا ترکیه اواخر پاییز تا پایان زمستون بهترین نرخ های بلیط و تور رو داره چرا که تو این زمان بخاطر شرایط آب و هوا، حجم سفرها کمتر و نرخ های مناسب تری پیدا میشه. اگر محدودیت زمانی ندارید منتظر یه تور یا بلیط لحظه آخری با نرخ خوب بشید.
گام دوم: محل اقامتتونه، همونطور که قبلا هم گفتم هتل های سه ستاره به پایین تو ترکیه مثل یه مهمانسرا هستن اما اگه اهل سخت گیری نیستین، واسه یه استراحت همون ها کفایت می کنن. در کل بنظر من عموما تورها نرخ بهتری براتون در میاد تا خرید بلیط هواپیمای جدا و هتل جدا اما اگر اهل هاستل و این تیپ اقامت ها هستین باید از قبل از نرخ و شرایطشون مطلع باشید.(در کل هاستل ها تو استانبول زیاد هم ارزون نیستن)
گام سوم: حمل و نقل داخل شهره که با گرفتن یه استانبول کارت (شش لیر) و شارژش دسترسی به همه ی نقاط شهر رو واستون آسون می کنه با استانبول کارت می تونید از اتوبوس، تراموا، مترو، کشتی و تله کابین با حدود سه لیر در هر مسیر استفاده کنید البته که لازمه اش کار با گوگل مپ که می تونید از قبل تو هتل تون نقشه و مسیرها رو بررسی کنید. گزینه ی دوم استفاده از دلموش ها(ون زرد) بجای تاکسی های بشدت گرون این شهر هست. از پیاده روی تو سفرتون هم غافل نشید که تو همین راه رفتن ها چه جاذبه هایی که کشف نمیشه!
گام چهارم: انتخابی مناسب برای غذا و شناسایی رستوران هایی با قیمت خوب، اول بگم که قبل از گرسنه شدن به فکر غذا باشید تا انتخاب های صحیح تری داشته باشید دوم اینکه قبل از ورود به هر رستوران خصوصا تو مناطق توریستی نگاهی به منو و تعرفه هاش بندازید و بعد از اطمینان سفارش غذاتون رو بدید، بد نیست بدونید که تو ترکیه نوشیدنی هایی مثل نوشابه،دوغ و… تو رستوران ها نرخ خیلی بیشتری نسبت به سوپر مارکت ها دارن. در کل مهمترین نکته برای رعایت هزینه های خورد و خوراکتون شناسایی یه رستوران یا دکه با غذایی باکیفیت و ارزون نزدیک محل اقامتتونه.
گام پنجم: تفریحات و گشت های سفرتون را از قبل حتما برنامه ریزی کنید تا هم از لحظه لحظه ی سفرتون نهایت استفاده رو ببرید و هم تو کنترل هزینه های سفرتون به مشکل نخورید, ورودیه های اماکن دیدنی رو تو سایت هاشون چک کنید و اگر براتون پرداخت ورودیه ها مقدور نبود، گشت های رایگان و بدون ورودیه رو که جالبه بدونید تعدادشون هم خیلی زیاده رو جایگزین کنید. خوشگذرونی ها تو ترکیه همیشه با خرج کردن پول زیاد تعریف نمیشه، یه فنجون چای با یه موزیک دلپذیر تویه کشتی با ده لیر گاهی از تفریحات چند صد لیری بیشتری کِیف میده.
گام ششم: خرید لباس و سوغاته که پیشنهاد می کنم اگر بودجه تون محدوده کمتر سمت بازارها و مال ها برید که کمتر هم وسوسه های خرید به سراغتون بیاد اما اگر هم قصد خرید با قیمت مناسب داشتید از بازارهای روز و یا اوت لت ها با هزینه های کمتر خرید کنید.
گام هفتم: استفاده از مارکت های محلی (BIM.şok.A101) که برای خریدهای روزانه تون بسیار گزینه های خوب و بصرفه ای به حساب میان. با یه پیاده روی کوچیک اطراف محل اقامتتون قطعا یکی از این سه فروشگاه رو پیدا می کنید و با یه مقایسه ی ساده متوجه می شید که چقدر نرخ هاشون با بقیه ی مغازه ها متفاوته، در ضمن هر سه محصولاتشون تماما ترکه و از نظر کیفیت مطلوبن.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

سفارت ترکیه در تهران

سفارت ترکیه در تهران

سفارت ترکیه در تهران / آدرس، شماره تماس و اطلاعات مهم هنگامی که قصد ورود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 1 =