سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

خصوصیات بارز دانشگاههای ترکیه

اعتبار علمي بسيار بالاي دانشگاههاي ترکيه، شهريه ارزان دانشگاههای ترکیه، هزينه مناسب زندگي در شهر ترکیه، سهولت رفت و آمدو آشنائي اغلب خانواده ها ي ايراني با فرهنگ کشور ترکيه، امکان ترانسفر و ادامه تحصيل دانشجويان در اغلب دانشگاههاي معتبر جهان موجب استقبال و علاقمندي بسياري از دانش پژوهان ايراني به تحصيل در دانشگاههاي ترکيه گرديده است و هر سال تعداد قابل توجهي از متقاضيان ايراني جهت تحصيل در دانشگاههاي ترکيه اقدام مي نمايند. اطلاعات لازم در خصوص چگونگي ادامه تحصيل در مقطع ليسانس کليه رشته ها، دکتري پزشکي، دندانپزشکي و دارو سازي  در اختيار دانش پژوهان عزيز و علاقمندان به ادامه تحصيل در ترکيه قرار گرفته است.

 در سالهاي گذشته متقاضيان ورود به دانشگاههاي ترکيه در مقطع ليسانس در کليه رشته ها، پزشکي عمومي و دندانپزشکي از طريق آزمون YÖS که توسط مرکز گزينش دانشجو(ÖSYM) برگزار مي گرديد انتخاب و در دانشگاههاي ترکيه ثبت نام ميکردند. حسب تصميم ÖSYM، آخرين امتحان YÖS در ارديبهشت ۱۳۸۹ برگزار شد و از اين به بعد هر يک از دانشگاههای ترکیه حسب شرايط خود نسبت به پذيرش دانشجو اقدام خواهد نمود و اطلاعات مربوط به چگونگي پذيرش دانشجو براي سال ۱۳۹۲ توسط هر يک از دانشگاهها، در سايت دانشگاه اعلان خواهد شد.

 با توجه به مشخص نبودن شرايط پذيرش دانشجو در سال ۱۳۹۲، موسسه فعلاً در زمينه پذيرش دانشجو براي دانشگاههاي ترکيه اقدام نمي نمايد.بمنظور جلوگيري از تضييع حقوق متقاضيان، پيشنهاد ميشود متقاضيان بطور مرتب سايت دانشگاههاي مورد نظر ترکیه را ملاحظه فرمايند. بديهي است در صورت اعلان شرايط توسط دانشگاههای ترکیه و در صورت امکان دريافت پذيرش توسط موسسه براي سال۱۳۹۲ از دانشگاههاي ترکيه با توجه به شرايط جديد ،موسسه اطلاعات لازم را در سايت خود درج و در اختيار متقاضيان قرار خواهد داد و نسبت به پذيرش دانشجو اقدام خواهد نمود.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی پسوند ki یا ضمیر ارتباطی برای کوتاهی کردن جملات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + دو =