جمعه سیاه یا بلک فرایدی 2019 در استانبول

جمعه سیاه یا بلک فرایدی 2019 در استانبول

شاید اگر چند سال پیش اسم جمعه سیاه را به زبان می آوردید، اطرافیانتان کمی نگران می شدند. اما در سال های اخیر و با فراگیر شدن این رخداد در ایران، دیگر کسی از شنیدن نام این روز تعجب نمی کند. اگر هم هنوز با جمعه‌ سیاه آشنا نیستید، مطلب امروز استانبول سرا در مورد بلک فرایدی که به تاریخ بلک فرایدی و اتفاقات جمعه سیاه استانبول می پردازد؛ چراکه در این زمان، شهر مورد علاقه‌ی ایرانیان برای خرید در روز تخفیف های بی نظیر می تواند خیره کننده تر از همیشه باشد. پس با ما همراه باشید:

بلک فرایدی به آخرین جمعه‌ی ماه نوامبر گفته می شود که در تقویم، حد فاصل روز شکرگزاری و کریسمس قرار دارد. با وجود قدمت تاریخی، طی چند سال گذشته رونقی دوباره پیدا کرده است. در این روز فروشگاه ها و برندهای کوچک و بزرگ در دنیا با تخفیف هایی شگفت انگیز به استقبال مردم مشتاق می روند. میزان فروش در این روز به حدی زیاد است که می توان آن را با برخی از فصول سال مقایسه کرد!

   جمعه سیاه یا بلک فرایدی 2019 در استانبول

اما در جمعه سیاه استانبول چه خبر است؟

ترکیه و جمعه سیاه استانبول
در بیشتر شهرهای جهان جمعه سیاه تنها یک روز به طول می انجامد و طی آن تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته می شود. اما این رسم در ترکیه کمی تغییر کرده و این طور معمول شده که حراج ها از جمعه سیاه آغاز می شوند و تا یک هفته ادامه پیدا می کنند.

از آنجا که در ترکیه روز شکرگزاری در تقویم شناخته نشده، اهمیت آن بیشتر از نظر تجاری مد نظر است. با این وجود، به علت اینکه تخفیف ها یک هفته پا برجا هستند، جمعیت مشتاق مانند سایر کشورهای جهان برای خرید به فروشگاه ها هجوم نمی آورند. حتی برخی از برندها پا را فراتر می گذارند و تخفیف ها را بعد از پایان این یک هفته به ۲۰ تا ۳۰ درصد محدود نگه می دارند اما آن ها را حذف نمی کنند.

جمعه سیاه یا بلک فرایدی 2019 در استانبول

جمعه سیاه استانبول، یک فرصت طلایی!

با وجود اینکه علت نام گذاری روز جمعه سیاه خاطرات خوشی را تداعی نمی کند، اما برای نسلی که از مزایای حراجی های بلک فرایدی بهره مند می شوند یک اتفاق خوش یمن است! از طرفی، به خاطر همسایگی ترکیه و ایران همواره مسافران زیادی از کشورمان به این کشور سفر می کنند. خرید هم بخش جدایی ناپذیر این سفرهاست اما در این زمان، بعضا دلیل سفر تغییر می کند!

جمعه سیاه استانبول، روز بسیار مناسبی برای خرید انواع پوشاک است. حتی برندهای بسیار معروف بین المللی را می توانید با قیمت های بی نظیر تهیه کنید. بسیاری از خانواده های ایرانی از این روز به عنوان یک فرصت عالی برای خرید عید نوروزشان استفاده می کنند.

بسیاری از مسافران خوش ذوق، این فرصت را غنیمت می شمارند تا هم به ترکیه سری بزنند و هم از تخفیف های ویژه‌ی این روز نهایت استفاده را ببرند. اگر شما هم جزء این گروه هستید، پیشنهاد می کنیم تا حتما از حالا نسبت به رزرو تور استانبول اقدام کنید و خودتان را به این حراج عظیم و بین المللی برسانید!

جمعه سیاه یا بلک فرایدی 2019 در استانبول

توصیه هایی برای بلک فرایدی ۲۰۱۹ در استانبول

جمعه سیاه پیش رو، می تواند هیجان انگیزتر از تمامی بلک فرایدی های قبلی باشد. از آن جا که

جمعه سیاه استانبول روز بسیار شلوغی است، استانبول سرا توصیه هایی را برای یک خرید موفقیت آمیز دارد:

از قبل فروشگاه هایی را که می خواهید به آن ها سر بزنید را مشخص کنید، اینکار کمک می کند تا در زمان صرفه جویی کنید.

صبح زود از خواب بیدار شوید!

فرصت ها محدود است و اگر تصمیم بگیرید تا بعد از ظهر ۲۹ نوامبر به خرید بروید، شاید چیز زیادی باقی نمانده باشد.

قیمت ها را از قبل بررسی کنید

برای یک خرید محاسبه شده، لازم است بدانید دقیقا چقدر سود خواهید کرد؛ بنابراین همواره از قیمت کالای مد نظر خود اطلاع داشته باشید تا در جمعه سیاه استانبول بتوانید خرید بسیار خوبی را تجربه کنید.

از اپلیکیشن ها و وب سایت ها استفاده کنید

با وجود اینکه خرید حضوری لذت خاص خودش را دارد، اما استفاده از وب سایت ها و اپلیکیشن ها همیشه سرعت خرید را چندین برابر می کنند و در روز جمعه سیاه چه چیزی ارزشمندتر از زمان است؟!

از خدمات باشگاه مشتریان نهایت استفاده را ببرید

فروشگاه ها و برندهای ترکیه معمولا برنامه های خاصی برای مشتریان خود دارند که انواع تخفیف ها و کمپین ها را به آن ها اطلاع رسانی می کنند. می توانید با عضویت در باشگاه مشتریان از تخفیف ها و برنامه های ویژه‌ی برندها با خبر شوید. طی جمعه سیاه استانبول حتی در مواردی می توانید آنچه را نیاز دارید به صورت آنلاین رزرو کنید و بعد در فروشگاه تحویل بگیرید. پس از قدرت باشگاه های مشتریان غافل نشوید!

جمعه سیاه یا بلک فرایدی 2019 در استانبول

از معتبر بودن فروشگاه‌ها اطمینان حاصل کنید
خوب است که بتوانید با قیمت ارزان کالاهای فوق العاده تهیه کنید اما به این نکته هم توجه داشته باشید که فروشگاه ها حتما قانون را رعایت کنند و گارانتی کالا را به صورت درست و دقیق به شما بدهند. علاوه‌بر این، شلوغی بلک فرایدی می تواند باعث اشتباه فروشندگان شود.

مراکز خرید معتبر مانند مرکز خرید زورلو سنتر و مرکز خرید ایستینیه پارک با تبلیغات خود به استقبال این روز رفته اند. اما همه چیز به اینجا ختم نمی شود! مرکز خرید فروم استانبول، مرکز خرید آک مرکز، مرکز خرید کانیون و  مرکز خرید مترو سیتی تنها بخشی دیگر از مراکز خرید بی شمار استانبول به حساب می آیند.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =