جزیره صدف استانبول مروارید جزایر پرنس

جزیره صدف استانبول مروارید جزایر پرنس

جزیره صدف استانبول 

یکی از زیباترین مقاصد گردشگری استانبول جزایر پرنس استانبول است. دریای مرمره مجموعه الجزایر زیبای دارد از جاذبه های توریستی استانبول مجموعه الجزایر پرنس می باشد که شامل ۹ جزیره است که ۴ آنها نظامی یک مورد خصوصی و چهار مورد دیگر توریستی میباشد. جمعیت این جزایر تقریباً ۲۰ هزار نفر است اما در تابستان نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد این اعداد و ارقام نشان دهنده علاقه توریستان به این جزایر می باشند که مکان های تاریخی و توریستی بسیار زیبایی دارند که از بین این ۹ جزیره کینالی آدا و دیگری جزیره معروف بیوکادا می‌باشد طرفداران بیشتری دارند. با استانبول سرا همراه باشید تا درباره جزیره صدف(Sedef Adası) اطلاعات بیشتری را کسب کنیم.

جزیره صدف استانبول

جزیره صدف استانبول مروارید جزایر پرنس

جزیره صدف که مادر جزایر مرمره نام دارد یکی از کوچکترین جغرافیا های منطقه است که تنها ۱۰۸ خانواده به طور خصوصی آنجا اقامت می کنند. قسمتی عظیمی از جزیره که در دسترس بازدید عموم قرار دارد را دهکده های نزدیک ساحل تشکیل می دهد بیشتر مساحت جزیره صدف معمولاً خصوصی است که تمام جزیره پوشیده شده است از انواع درخت های کاج که بیشتر آنها توسط مالک این جزیره آقای شهسوار مهمانچ اوغلو جزیره را در سال ۱۹۵۶ خریداری کرده البته ایشان نقش بسیار مهمی در شکل و شمایل و محافظت از بافت طبیعی و زیست محیطی جزیره صدف انجام داده که حتی اجازه کار ساختمان های بیشتر از دو طبقه را ممنوع کرده. اسم یونانی جزیره صدف در اصل به معنای قرنطینه بوده درسال ۸۵۷ شاهزاده قسطنطنیه ایگناسیووس برای بار اول به مدت ۱۰ سال به این جزیره تبعید شد. ده سال قبل از آنکه دوباره به عنوان وارث تاج و تخت برسد.

جزیره صدف در واقع کوچکترین جزیره این مجموعه الجزایر نیز نام دارد که مساحتی بالغ بر ۱۳۰۰*۱۱۰۰ متر مربع میباشد.

جزیره صدف استانبول

امکانات و تفریحات جزیره صدف استانبول
جزایر شامل مکان های تاریخی فرهنگی و مذهبی می باشد که معماری بسیار زیبایی دارد، درختان سبز و بلند،کالسکه های بسیار زیبا، حیوانات پراکنده در سراسر شهر که فضای بی نظیر را برای شما فراهم می کند. انواع تنقلات و غذاهای خوشمزه ساحل زیبا، کشتی های مملو از توریست همه و همه از جاذبه های توریستی این مجموعه جزایر نام دارند.

پوشش گیاهی جزیره صدف شامل انواع گونه های کاج میباشد که از این جمله میتوان به کاج دریایی و کاج اسکاتلندی اشاره کرد. همچنین جزیره صدف به جزیره خرگوش ها نیز معروف است.خرگوش های بسیاری ساکن این جزیره هستند. 

جزیره صدف استانبول

جزیره صدف استانبول مروارید جزایر پرنس

نحوه دسترسی به جزیره صدف استانبول
برای رسیدن به این جزیره شما باید از کشتی های مسافربری که در ساحل اروپایی کاباتاش قرار دارند استفاده کنید. از ساحل کاباتاش می توان به راحتی دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی داشت از شهر تکسیم شما می توانید سوار قایقهای بندی و یا کابلیf1 شوید.یکی دیگر از راه ها ترن های دریایی t1 است که ایستگاه آن در سلطان احمد واقع شده است. با این حال اتوبوس های دریایی سریعترین راه برای رسیدن به این منطقه هستند که حدود ۵۵ دقیقه تا یک ساعت وقت می برند . قایق های معمولی کندتر از اتوبوس های دریایی می باشند که حدود ۱۰۰ دقیقه طول میکشد اما از لحاظ هزینه به صرفه تر است.

داخل همه جزایز پرنس رفت و آمد وسایل نقلیه موتوری ممنوع است و حمل و نقل به وسیله دوچرخه یا اسب انجام می شود.

جزیره صدف استانبول

نقشه و موقعیت جغرافیایی جزیره صدف استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟ مهم نیست که چه زمانی به شهر استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − چهار =