جزایر زیبا و توریستی استانبول

جزایر زیبا و توریستی استانبول

جزایر نه گانه‌ی استانبول که به جزایر پرنسس (Princes Island) نیز مشهور هستند یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول به حساب می‌آیند. این جزایر که در زمان امپراطوری بیزانس و ترکان اتومان، تبعیدگاه شاهزادگانی بودند که در دربار با سیستم تاج و تخت به مشکل برمی‌خوردند، امروزه به یکی از اصلی‌ترین مکان‌های گشت و گذار گردشگرانی تبدیل شده‌اند که با تور استانبول به ترکیه سفر می‌کنند.

جزایرپرنس سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند از این مجموعه جزایر نه گانه استانبول جزایر بیوک آدا، هیبلی آدا ،بورگاز آدا و کینالی آدا مشهورتر از بقیه هستند. جمعیت این جزایر ۲۰ هزار نفر است اما در تابستان به ۵۰۰ هزار نفر هم می رسد. جزایر پرنس به خاطر نزدیکی به استانبول و مکان های تاریخی و توریستی بسیاری که در خود دارند مشهور هستند.

جزیره‌ی بویوک آدا 
جزیره‌ی بویوک آدا (Buyukada Island)یکی از مشهورترین جزایر استانبول ترکیه است. در این جزیره به جای ماشین و موتور از کالسکه استفاده می شود و تعداد ۴ هتل در آن برای پذیرایی از مسافران وجود دارد. خانه های ویلایی در این جزیره بسیار سرسبز هستند و آرامش بخش هستند. بخش اصلی جزیره اطراف اسکله قرار دارد و در آن قهوه خانه، رستوران و فروشگاه وجود دارد.

 

برای بازدید از محوطه جنگلی جنوب جزیره، قایق در اختیارتان قرار خواهد گرفت و یک هتل ویران شده متعلق به قرن نوزدهم در این جزیره وجود دارد. از جاذبه های بیوک آدا که از جزایر استانبول است می توان به مسجد حمیدیه، کلیسای اییا یورگی، مانستر و کلیسای آییوس نیکولاس والد گریک اشاره کرد. همچنین خانه سابق لئون تروتسکی و هتلی به نام اسپلندید با گنبدهای نقره ای و کرک های قرمزش در جزیره بیوک آدا وجود دارد. در بیوک آدا ساختمانی چوبی با ۲۰ هزار مترمربع قرار دارد.

جزیره هیبلی آدا
جزیره‌ی هیبلی آدا (Heybeliada Island) این جزیره در نسبت با جزیره‌ی بویوک آدا، جمعیت و وسعت کمتری دارد اما در زیبایی چیزی از آن کم ندارد. بنای روهبان آکولو (Ruhban Okulu) که یک مدرسه‌ی علوم دینی قدیمی می‌باشد یکی از جاذبه‌های دیدنی این جزیره به حساب می‌آید.

کلیسای موجود در این جزیره نیز یکی از مکان‌های شلوغ و ویژه‌ی گردشگری‌اش محسوب می‌شود. چرا که حیاط پشت کلیسا رو به دریاست و در طلوع و غروب آفتاب منظره‌ی فوق‌العاده‌ا‌ی پیش روی گردشگران می‌گذارد.

مزار ادوارد بارتون سفیر انگلستان نیز در این جزیره قرار دارد.بارتون به دستور الیزابت اول، ملکه‌ی انگلستان، برای فرار از شورشیان به این جزیره‌ پناه آورده بود.

هیبلی آدا استانبول

برای جلوگیری از آلوده شدن هوای جزیره هیبلی آدا استانبول تنها وسایل نقلیه موتوری مجاز در جزیره وسایل نقلیه خدماتی از جمله آمبولانس آتش نشانی پلیس و غیره هستند اگر مایل هستید وقت بیشتری در این جزیره بگذرانید و از مناظر بیشتری دیدن فرمایید تنها راه های حمل و نقل پاهای خودتان دوچرخه و درشکه است که تنها وسایل حمل و نقل عمومی مجاز در این جزیره هستند. این جزیره فرودگاه ندارد و بنابراین تنها راه برای رسیدن به این مکان فوق العاده زیبا و دیدنی کشتی های مسافربری هستند.
این جزیره کافه‌ها و شیرینی‌های معروفی دارد و پیشنهاد می‌شود در سفر به اینجا حتما آنها را امتحان کنید و نیز اگر برایتان مقدور است دوچرخه‌ای کرایه کنید و جای جای این جزیره را رکاب بزنید.

جزیره بورگاز آدا

جزیره‌ی بورگاز آدا (Burgazada Island)جزیره‌ی بسیار کوچک می‌باشد که ابتدا تا به انتهای آن تپه‌ای به طول ۲ کیلومتر است.

جزیره بورگاز آدا استانبول زادگاه یکی از بزرگترین شاعران و نویسندگان ادبیات نو ترکیه است او سبک جدیدی در فرهنگ و ادبیات ترکیه در زمینه نوشتن داستان های کوتاه است. دسترسی به مجموع الجزایر پرنس و جزیره بورگاز آدا استانبول خیلی کار دشواری نیست زیرا که حاشیه ساحل استانبول هستند و فاصله بسیار کمی تا شهر استانبول دارد. کشتی های مسافر بری بهترین راه برای رسیدن بی این مکان چشم نواز است.

جزیره‌ی بورگاز آدا

این جزیره، جزیره‌ای بسیار آرام و دنج می‌باشد و پیشنهاد می‌شود در سفرتان به جزایر پرنسس حتما یک غروب آفتاب را در این جزیره تجربه کنید. کافه چهار حرف و رستوران کالپازانکایا از معروف‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های این جزیره می‌باشند که فضایی بکر برای تماشای این جزیره دارند.

جزیره‌ی کینالی آدا

جزیره‌ی کینالی آدا (Kinaliada Island) دارای سواحلی زیبا و خانه‌های تابستانی دنج برای اجاره کردن می‌باشد. پیشنهاد می‌شود اگر قصد اقامت در جزایر پرنسس را دارید جزیره‌ی کینالی ‌آدا را انتخاب کنید.

این جزیره دارای سواحل و خانه های تابستانی زیادی که برای اجاره بسیار مناسب است و جزیره کانالی آدا برای کسانی که قصد اقامت در جزایر استانبول ترکیه را دارند پیشنهاد می شود. معروف ترین ساحل این جزیره یعنی ساحل آیازما برای آفتاب گیری مناسب است، البته مجموعه ورزشگاه المپیک این جزیره نیز برای آفتاب گرفتن و نیز پرداختن به ورزش‌های آبی بسیار مناسب می‌باشد.

صومعه‌ی هریستوس، جاییکه امپراطور روم شرقی رمانس ابتدا به آنجا تبعید شد و بعدها فوت کرد و همان جا به خاک سپارده شد در این جزیره قرار دارد اما نکته‌ی ویژه در بازدید از این صومعه آن است که این صومعه تنها در روزهای جمعه درب‌هایش به روی عموم باز است.

رستوران‌های این جزیره که در امتداد اسکله‌ی آن قرار دارند بسیار معروف می‌باشند و پیشنهاد می‌شود در بازدید از این جزایر حتما یک وعده غذاهای دریایی را در رستوران‌های این جزیره میل کنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 14 =