spor eğitimi

برنامه جدید وزارت آموزش و پرورش ترکیه برای ورزش دانش آموزان

برنامه جدید وزارت آموزش و پرورش ترکیه برای ورزش دانش آموزان

به گزارش روزنامه حریت در تاریخ 4 ژانویه 2024، وزارت آموزش و پرورش ترکیه اعلام کرد که دانش آموزان دبیرستانی باید از این پس، از بین 19 رشته ورزشی، حتما یک رشته را انتخاب و پیگیری کنند.

هدف از الزام برنامه «آموزش ورزشی» که تمرکز بر یک رشته ورزشی دارد، کسب مهارت در زمینه های تحقیق، سرعت، استقامت، انعطاف پذیری، هماهنگی، تضمین سلامت جسمانی و فرهنگ ورزشی از طریق مطالعه و فعالیت بدنی عنوان شده است.

دانش آموزان باید از 19 ورزش انفرادی و تیمی یک رشته را انتخاب کنند. 15 رشته ورزش انفرادی شامل بدمینتون، دوچرخه سواری، بوکس، شمشیربازی، کشتی، وزنه برداری، جودو، کاراته، اسکی، تنیس روی میز، تیراندازی با کمان، جهت یابی، تکواندو، تنیس و شنا و 4 رشته ورزش گروهی شامل بسکتبال، فوتبال، هندبال و والیبال است.

همچنین به مدیریت مدارس توصیه شده است که دانش آموزان را در ابتدای سال تحصیلی مورد معاینه بهداشتی و سلامتی قرار دهند. دانش آموزان علاوه بر فعالیت الزامی در یکی از رشته های ورزشی، به انجام فعالیت های ورزشی خارج از مدرسه نیز تشویق می شوند. همچنین قرار است دانش آموزان مستعد به باشگاه های ورزشی حرفه ای معرفی شوند.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی پسوند ki یا ضمیر ارتباطی برای کوتاهی کردن جملات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + یازده =