Okul Gün Sayısı 200'e Çıkıyor

افزایش تعداد روزهای مدرسه در ترکیه

افزایش تعداد روزهای مدرسه در ترکیه

وزارت آموزش و پروزش ترکیه اعلام کرد که در راستای همسو شدن جریان تحصیلی داخل کشور با اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OECD)، قصد دارد از سال آینده روزهای تحصیلی دانش آموزان مدارس را به 200 روز افزایش دهد.

به گزارش وب سایت خبری حریت، یک سال تحصیلی موسوم در ترکیه، به دو ترم تحصیلی 90 روزه (در مجموع 180 روز) تقسیم می شود.

از هر ترم تحصیلی، روزهای تعطیلات رسمی و همچنین تعطیلات آخر هفته کسر می شود. شرایط آب و هوایی ویژه نیز می تواند در بسیاری از مناطق، از تعداد روزهای تحصیلی بکاهد.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که تغییری در مورد مرخصی های میان ترم ایجاد نخواهد کرد، تعطیلات میان ترم تحصیلی ترکیه در ماه های نوامبر و آوریل مانند سابق برقرار خواهد بود.

هدف از این مقررات جدید، افزایش روزهای تحصیل دانش آموزان مدارس از 180 روز به 200 روز است. طبق طرح جدید، سال تحصیلی 2024-2025 از 9 سپتامبر 2024 آغاز می شود.

وزارت آموزش و پرورش قصد دارد تعطیلات تابستانی را از 13 هفته به 11 هفته کاهش داده و از این طریق بر تعداد روزهای تحصیل بیفزاید.

وزارت آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد در حال مطالعه رویه های آموزشی دیگر کشورهای OECD است.

در کشورهایی از جمله هلند، ژاپن و کره جنوبی، تعداد روزهای فعال مدارس دست کم 200 روز در سال است. در سوئد، دانش آموزان 10 هفته تعطیلات تابستانی دارند و این تعطیلات در بریتانیا تنها 6 هفته است.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) که در سال 1948 تاسیس شد، یک سازمان جهانی با 38 عضو است. اعضای این سازمان متععد به اجرای اصول دموکراسی و اقتصاد آزاد هستند. بسیاری این سازمان را مهمترین نهاد تصمیم گیرنده اقتصادی جهان می دانند.

OECD کمیته هایی در حوزه های مختلف از جمله سیاست های اقتصادی، محیط زیست، اشتغال و آموزش دارد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی پسوند ki یا ضمیر ارتباطی برای کوتاهی کردن جملات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + چهار =