اخذ تابعیت و پاسپورت دوم در ترکیه

اخذ تابعیت و پاسپورت دوم در ترکیه

ترکیه کشوری زیبا و اوراسیایی و با زبان رسمی و ملی ترکی استانبولی به عنوان یکی از مقاصد اخذ تابعبت و اقامت برای ایرانی ها به شمار می رود. بیشتر افراد برای دریافت پاسپورت دوم و کسب مزایای آن کشور ترکیه را برای ادامه زندگی انتخاب می کنند،با استانبول سرا همراه شوید تا با اخذ تابعیت و پاسپورت دوم در ترکیه آشنا شوید.

دریافت پاسپورت دوم یا تابعیت دوم انتخابی است که برخی از کشورها در اختیار افراد متقاضی قرار داده‌اند. با این انتخاب شما می‌توانید از مزایا و حقوق شهروندی در دو کشور به شکل همزمان استفاده کنید. ترکیه یکی از کشورهایی است که به شما این اجازه را می‌دهد تا پاسپورت ترکیه را به‌عنوان پاسپورت دوم خود انتخاب کنید و دریافت آن هیچ نیازی به ابطال پاسپورت قبلی شما ندارد. علاوه بر این پاسپورت ترکیه یکی از پاسپورت‌های قدرتمند جهان است و شما می‌توانید از مزایای بی‌شمار آن به‌خوبی بهره ببرید.

اخذ تابعیت و پاسپورت دوم در ترکیه

چه اشخاصی از دریافت اقامت ترکیه معاف هستند ؟

پاسپورت دوم یا تابعیت دوم چیست؟

تابعیت دوگانه یا دریافت پاسپورت یک کشور بدون ابطال پاسپورت کشور زادگاه، زمانی رخ می‌دهد که شما در هر دو کشور دارای حق شهروندی باشید. در واقع در کشورهایی که قوانین آن‌ها اجازه این اتفاق را می‌دهد شما می‌توانید هم‌زمان با دارا بودن پاسپورت کشورها شهروند آن کشور به‌حساب بیایید.

تابعیت دوم می‌تواند برای بسیاری از افراد دارای مزایای فراوان باشد و از طرفی به شما این امکان را می‌دهد که بدون از دست دادن تابعیت زادگاهتان از مزایای شهروندی کشوری دیگر نیز بهره ببرید.

برخی از کشورها داشتن پاسپورت دوم را به رسمیت نمی‌شناسند و اگر شما مایلید تا پاسپورت آن کشور را دریافت کرده و برای شهروندی آن اقدام کنید، باید از پاسپورت کشور پیشین خود انصراف بدهید و تنها در این صورت می‌توانید صاحب پاسپورت جدید بشوید.

برای مثال کشورهایی مانند الجزایر، جمهوری آذربایجان، کامرون، شیلی، چین، کوبا، هند، عراق، ژاپن، کویت، مالزی، کره شمالی و جنوبی، عمان، عربستان، اوکراین، امارات متحده عربی و … از جمله کشورهایی است که نمی‌توان پاسپورت آن‌ها را به عنوان پاسپورت دوم دریافت کرد.

ولی کشورهایی مانند ترکیه، ایران، استرالیا، بلژیک، بلغارستان، کامبوج، کانادا، کلمبیا و… از دسته کشورهایی هستند که پاسپورت دوم را به رسمیت می‌شناسند.

دارا بودن پاسپورت دوم به شهروندان این امکان را می‌دهند تا از مزایای هر دو پاسپورت استفاده کنند و به کشورهای زیادی بدون داشتن ویزا سفر کنند. برای مثال اگر یکی از این پاسپورت‌ها متعلق به کشوری در اتحادیه اروپا باشد فرد قادر است بدون اخذ ویزا به سایر کشورهای اروپایی سفر کند.

علاوه بر این دسترسی ساده‌تر فرد به سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها از مزایای داشتن شهروندی و پاسپورت دوم است.

روش اخذ پاسپورت دوم بستگی به قوانین کشوری دارد که شما آن را به عنوان وطن دوم انتخاب خواهید کرد. در برخی از کشورها شما با سرمایه‌گذاری یا خرید ملک می‌توانید این پاسپورت را به چنگ آورید و برخی کشورها، ازدواج با تبعه آن کشور را به‌عنوان راهی برای دریافت پاسپورت و تابعیت دوم به رسمیت می‌شناسند.

اخذ تابعیت و پاسپورت دوم در ترکیه

اقامت کوتاه مدت توریستی ترکیه از سال ۲۰۲۰

برای دریافت پاسپورت دوم باید چه نکاتی را مدنظر داشت؟

در درجه نخست شما باید بدانید که آیا کشوری که به عنوان مقصد دوم انتخاب کرده‌اید امکان دریافت پاسپورت دوم را به شما می‌دهد یا خیر. پس از بررسی این مسئله است که به سراغ دیگر شرایط و گزینه‌ها برای انتخاب شهر مقصد باید رفت.

هدف:

در مرحله بعد شما باید بدانید که چرا تابعیت دوم را راه‌حل مسئله خود می‌دانید. آیا قصد شما مهاجرت دائم به یک کشور است یا تابعیت دوگانه را راهی مناسب برای تحقق اهداف کاری خود می‌دانید. شما بر اساس هدف خود می‌توانید بهترین کشور را به این منظور انتخاب کنید.

مسلماً زمانی که بحث زندگی در میان است مسائلی مانند فرهنگ زندگی، زبان مردم، شرایط تحصیلی، شرایط اجتماعی و سیاسی، آب‌وهوا و… مطرح می‌شود ولی زمانی که برای کار و تجارت این راه را انتخاب می‌کنید مسائل اقتصادی، کسب‌وکار، نیاز بازار و… مطرح می‌شود.

برای مثال کانادا برای مقاصد تجاری و یا حتی تحصیلی می‌تواند گزینه مناسبی باشد ولی سرمای هوا در این کشور امتیاز این کشور برای مهاجرت دائم را به شکل قابل‌توجهی پایین می‌آورد.

سرمایه:

مسلماً داشتن سرمایه می‌تواند موقعیت شما برای کسب پاسپورت دوم راه ساده‌تر هموار کند و امنیت مالی شمارا تضمین کند. برای مثال در برخی از کشورها سرمایه‌ای که شما با آن جهت دریافت پاسپورت دوم اقدام کرده‌اید برای مدتی بلوکه باقی می‌ماند و شما باید بتوانید زندگی‌تان را بدون دغدغه با مابقی اموالتان سپری کنید.

زمان:

این مسئله که شما برای چند سال درگیر کسب تابعیت کشور دوم خواهید بود نیز مطرح است. در برخی از کشورها روش‌های متفاوت کسب تابعیت، زمان متفاوتی می‌طلبند. به‌عنوان‌مثال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا این زمان از چند ماه تا 6 سال متغیر است.

سوابق کیفری:

داشتن سابقه کیفری می‌تواند شانس شما برای دریافت تابعیت دوم را تا حد قابل توجهی کاهش بدهد و حتی در مواردی منتفی کند.

اخذ تابعیت و پاسپورت دوم در ترکیه

چرا پاسپورت ترکیه برای تابعیت دوم مناسب است؟

– همان‌طور که پیش از این گفتیم کشور ترکیه یکی از آن جمله کشورهایی است که به افراد اجازه می‌دهد بدون نیاز به سلب تابعیت قبلی، پاسپورت جدید بگیرند. درواقع شما برای دریافت پاسپورت ترکیه به ابطال تابعیت قبلی خود نیازی ندارید.

– ترکیه از بسیاری مناظر کشور بسیار مناسبی برای زندگی است. درواقع اگر شما قصد مهاجرت و زندگی در کشوری دیگر را دارید حتماً به ترکیه به عنوان یک گزینه مهم نگاه کنید. آب‌وهوای این کشور، زندگی و امرارمعاش ارزان‌قیمت، امکان تحصیلی راحت، باکیفیت و کم‌هزینه، فرهنگ و زبان آشنا از دلایلی است که این کشور را برای زندگی به محیطی مناسب بدل می‌کند.

– ترکیه به‌عنوان محلی برای راه‌اندازی کسب‌وکار و تجارت، گزینه بسیار مناسبی است. بازار این کشور برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی بسیار مناسب است و سیاست‌های دولت نیز این کشور را به محلی امن و مناسب برای سرمایه‌گذاری بدل کرده است.

– ترکیه 17مین اقتصاد قوی در جهان را داراست.

– نکته دیگری که کشور ترکیه را از این نظر مناسب می‌کند همان‌طور که در بالا اشاره کردیم مسئله زمان است. اگر مسئله زمان برای شما امری حیاتی است و می‌خواهید تا در کمترین فرصت ممکنه تابعیت دوم ترکیه را به چنگ آورید، این کشور یکی از مناسب‌ترین گزینه‌هاست. شما می‌توانید پاسپورت ترکیه را در کمترین زمان ممکنه یعنی سه ماه دریافت کنید.

– با دریافت پاسپورت ترکیه و تابعیت دوم این کشور همسر و فرزندان زیر 18 سال شما نیز دارای پاسپورت این کشور خواهند بود.

– با دارا بودن پاسپورت ترکیه از امکان آموزش رایگان و خدمات پزشکی درست مانند شهروندان ترکیه بهره‌مند خواهید بود.

– با دارا بودن پاسپورت ترکیه می‌توانید به بیش از 100 کشور جهان بدون ویزا سفر کنید و علاوه بر این درخواست ویزا برای شما به‌سادگی انجام می‌گیرد و با آن موافقت می‌شود. بسیاری از کشورهای دیگر نیز در حال اضافه شدن به کشورهایی هستند که می‌توان با پاسپورت ترکیه بدون ویزا به آن‌ها سفر کرد.

– دولت ترکیه اعلام درامد بین‌المللی برای پرداخت مالیات را اجباری نکرده است.

– مالیات بر ارث در ترکیه وجود ندارد.

– شما با دارا بودن پاسپورت ترکیه پس از دو سال می‌توانید برای دریافت گیرین کارت درخواست بدهید.

– اموال و سرمایه‌ای که با استفاده از آن برای دریافت تابعیت ترکیه اقدام می‌کنید پس از مدتی قابل‌استفاده است و از دسترس شما به‌طورکلی خارج نخواهد شد. این اموال بدون ارث قابل‌انتقال به نسل بعدی شما نیز هست.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =