موزه شهر استانبول

موزه شهر استانبول

مرتبه بازنگری این مطلب: 2 تاریخ بازنگری این مطلب: 97/10/29

شهر استانبول شهری با قدمت زیاد است که موزه‌ها و بناهای تاریخی زیادی را در خود جای داده است، که یکی از این موزه‌های جذاب و دیدنی این شهر موزه شهر استانبول است. اگر قصد دارید برای خود یا دوستان و آشنایانتان از این شهر خاطرات به یاد ماندنی ساخته و آن را به طور کامل به ایشان معرفی کنید بهتر است که در تور استانبول خود بازدید از یکی دو موزه را نیز در برنامه خود داشته باشید.

موزه شهر استانبول مهم‌ترین موزه این شهر که محل نگه داری آثار تاریخی حکومت عثمانی و پس از آن است.

موزه شهر استانبول (City Museum) واقع شده در منطقه بشیکتاش و مستقر در کاخ ییلدیز استانبول است. این موزه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های شهر استانبول و حتی ترکیه می‌باشد که آثار تاریخی و اسناد و مدارک مرتبط با شهر استانبول از دوره حکومت عثمانی بر ترکیه و دوره‌های پس از آن در این موزه نگه داری می‌شود.

موزه شهر استانبول در آغاز و در سال ۱۹۳۹ در حوزه علمیه بیزت دایر بود اما پس از آن در سال ۱۹۸۸ به کاخ ییلدیز منتقل می‌شود. در این موزه مجموعه ای از آثار نقاشی مربوط به قرون ۱۸ و ۱۹ میلادی به اضافه اشیاء و لوازم قدیمی مانند ظروف، پارچه‌ها و فلز کاری‌ها، لوازم شیشه ای و … وجود دارد. موزه دارای محوطه بسیار زیبا و فضای سبز و طبیعتی چشم نواز است.

نحوه دسترسی به موزه شهر استانبول
برای بازدید از کاخ ییلدیز استانبول و موزه شهر استانبول بهترین روش سوار شدن بر اتوبوس در ایستگاه کاباتاش و پیاده شدن در ایستگاه یحیی افندی است که شما را به نزدیکی این کاخ می‌رساند.

در اطراف موزه شهر استانبول کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد؛ همچنین این موزه در نزدیکی پارک ییلدیز واقع است که در صورت تمایل می‌توانید ساعاتی نیز برای خلوت کردن و استراحت در فضای سبز و طبیعت این منطقه بگذرانید و همراه خانواده و دوستان لحظات خوبی را رقم بزنید.

موزه شهر استانبول در تمام طول هفته به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر به روی عموم باز می‌باشد.

نقشه و موقعیت جغرافیایی موزه شهر استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =