مهاجرت به ترکیه از طریق آرایشگری

مهاجرت به ترکیه از طریق آرایشگری

برای مهاجرت به ترکیه از طریق آرابشگری و آگاهی از نکات آن در ادامه با استانبول سرا همراه باشید زیرا قصد داریم در این مطلب مهاجرت از طریق کار و راه های اخذ مجوز کار در ترکیه را شرح دهیم. 

روش های اخذ اقامت کاری ترکیه

برای دریافت کار در کشور ترکیه دو راه اصلی وجود دارد:

اقدام از طریق کارفرما: این کارفرما باید شما را در وزارت کار و امور اجتماعی کشور ترکیه تایید نماید.
اقدام مستقیم از طریق سفارت: این کار چیزی در حدود ۳۰ روز زمان خواهد برد.
ناگفته نماند که بر اساس قوانین حاکم بر کشور ترکیه در صورت اقدام برای کار در این کشور شما باید با کارفرمایی مشخص ارتباط گرفته و برای حرفه‌ای خاص و در مکانی معین شروع به کار کنید. در نهایت با گذشت یک سال از این جریان در صورت توافق دو طرف، این شرایط تا سه سال دیگر نیز می‌تواند تمدید شود. یادتان باشد که هر فردی برای تمدید اجازه کار در کشور ترکیه باید حداقل ۱۵ روز از قبل از به پایان رسیدن مجوز خود اقدام کند.

چگونگی درخواست ویزای کار ترکیه

همانطور که گفته شد جدا از اینکه برای اخذ ویزای کار ترکیه ، درخواست خود را از داخل و یا خارج از کشور ترکیه ارائه کرده اید باید یک قرارداد و یا پیشنهاد کاری هم در خود این کشور داشته باشید. برای این کار بعد از تایید مدارک شما و البته کارفرمایتان این مدارک را به اداره MLSS می‌فرستند تا بررسی شود که این دوره هم چیزی حدود ۹۰ روز زمان خواهد برد. پس از تایید درخواست شما باید به صورت حضوری به کشور ترکیه بروید و ویزای کار و البته اجازه دریافت گذرنامه خود را مهر و تایید نمایید. در نهایت نیز برای اجازه اقامت در عرض ۳۰ روز بعد از ورودتان به کشور ترکیه، درخواستتان تسلیم خواهد شد.

اجازه کار مستقل در ترکیه

برای مهاجرت به ترکیه از آرایشگری مجوز کار نیز مهم است که اگر در کشور ترکیه به صورت قانونی ۵ سال بدون وقفه کار کرده باشید می‌توانید اجازه کار مستقل خود را دریافت نمایید. برای این درخواست باید از طریق وزارت کار و امور اجتماعی مورد پیگیری قرار بگیرد. در نهایت نیز باید مدارک و اسناد را به وزارت کار و امور اجتماعی تسلیم و ارائه نمایید.برای اینکه بتوانید به عنوان یک کارفرما شرکت مستقل خود را ثبت نمایید باید این را بدانید که بعد از پایان دوره کارت اجازه کار، اسناد و مدارک شما در وزارت کار کشور ترکیه مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بنابراین باید شرکت خود را دائما فعال نگه دارید. علاوه بر این سود شرکت در سال اول و دوم الویت زیادی ندارد با این حال در سال‌های سوم و چهارم و پنجم به آن اهمیت زیادی داده خواهد شد. در کنار این موضوع برای دریافت و تمدید اجازه کار در کشور ترکیه باید بیمه ۵ شهروند ترک را بپزیرید.

شرایط اخذ اجازه کار در ترکیه

افرادی که واجد شرایط اخذ اجازه کار در ترکیه هستند را می توان در دو گروه دسته بندی نمود: آن دسته از افرادی که پیشنهاد همکاری با یک شرکت ترک را دارند، افراد خارجی که دارای کارت اقامت معتبر هستند. افرادی که در هیچ کدام از گروه ها نمی گنجند، می توانند پس از دریافت اقامت توریستی ترکیه نسبت به اخذ اقامت کار اقدام نمایند. مراحل اخذ اجازه ی کار در این کشور نیز به صورت رو به رو است:

اولین گام فرستادن و ارسال آنلاین درخواست توسط سوی کارمند و کارفرما، به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه است. در ادامه باید مدارک لازم در این خصوص ارائه شود. نکته ی مهم در این مورد تفاوت مدارکی است که توسط کارفرما و متقاضی ارسال می گردد. در واقع پس از ارسال درخواست آنلاین خود تنها ۶ روز زمان برای فرستادن مدارک خود دارید. پس از بررسی درخواست و مدارک شما توسط وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه، نتیجه ی آن به دو صورت آنلاین و چاپ شده به شما ارائه خواهد گشت. در صورت پذیرش، تنها مدت ۳۰ روز به شما مهلت داده خواهد شد تا اقامت کاری خود را کسب نمایید.

محدودیت ها و مشکلات در خصوص اقامت کاری کشور ترکیه بدین گونه است: در صورت نداشتن تسلط کافی بر زبان ترکی، احتمالا با مشکل رو به رو خواهید شد. زیرا اکثر کارفرمایان این کشور برای برقراری ارتباطی راحت تر، تمایل دارند تا متقاضیان تسلط کافی بر این زبان داشته باشند. هم چنین وجود رقابت بالا در این زمینه می توان از محدودیت های کار در این کشور به حساب آورد. از این رو باید همواره گوش به زنگ بوده و سایت های کاریابی را مدام بررسی کنید. از طرفی بالا بودن ساعت کاری در این کشور را می توان از مشکلات آن به حساب آورد.

به طور کلی می توان انواع اجازه کار در ترکیه را به سه دسته تقسیم نمود:

اجازه کار مدت دار و نامحدود برای کارکنان وابسته، کارکنان مستقل و موارد استثنائی. طبق قوانین این کشور، خارجی‌ها می‌توانند از اجازه کار مدت دار و یا نامحدود با به جا آوردن شرایط مورد نیاز، بهره برند. اجازه کار مدت دار در ابتدا یک ساله صادر خواهد شد و در صورت واجد شرایط بودن و تمایل طرفین به ادامه ی همکاری، تا سه سال تمدید می گردد. تمدید بعدی نیز تا ۶ سال خواهد بود.

 

منبع:bit.ly/2WY19uR

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =