ستون کنستانتین استانبول

ستون کنستانتین استانبول

ستون کنستانتین استانبول که به نام اورمه ستون (Orme Sutun) نیز شناخته می‌شود، یک ستون برجسته رومی است به دستور کنستانتین بزرگ یکی از امپراطوران روم در سال ۳۳۰ بعد از میلاد مسیح مرمت و تعمیر شده است و بنایی با قدمت بسیار زیاد است که از معبد آپولو به فرمان کنستانتین بزرگ به مکان فعلی خود منتقل شده است.

در بالای این ستون مجسمه ای از آپولو خدای یونان باستان نصب شده بود. البته این مجسمه خدای باستانی به علت یک حادثه از بین رفت و به جای آن یک صلیب قرار داده شده بود. در زمان حمله عثمانیان برای اشغال قسطنطنیه این صلیب نیز به دلیل تضادهای فرهنگی نابود شد.

ستون کنستانتین در محله فاتیح و در مرکز میدان سلطان احمد استانبول قرار دارد. ستون کنستانتین از جنس سنگ ساخته شده و ارتفاع آن به ۳۵ متر می‌رسد. در گذشته این ستون به عنوان نماد و محلی برای تجمع و عبادت آیین‌های مختلف از مسیحیت گرفته تا بت پرستی مطرح بوده است. از سال ۱۹۵۵ که این ستون به عنوان یک اثر و بنای تاریخی ارزشمند ثبت شد، کار مرمت و بازسازی آن کلید خورد و در سال ۱۹۷۲ سنگ سماک آسیب دیده و شکاف‌های موجود بر آن مجدداً ترمیم و بازسازی شد.

در سال ۱۹۸۵ بسیاری از بناها و آثار تاریخی شبه جزیره استانبول از جمله ستون کنستانتین استانبول به ثبت جهانی رسیده‌اند و اداره فرهنگ و ارشاد ترکیه مسئولیت حفظ این بناها را به عهده گرفته است.

بازدیدکننده محترم در صورت هر گونه ابهام یا ارائه پیشنهاد در خصوص این مطلب می توانید با نوشتن دیدگاهتان، ما را مطلع سازید، کارشناسان استانبول سرا کمتر از ۴۸ ساعت به شما پاسخ خواهند داد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =