سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

دانشگاه ساکاریا استانبول

دانشگاه ساکاریا استانبول

دانشگاه Sakarya یا ساکاریا یکی از دانشگاه های دولتی شهر Adapazarı پایتخت Sakarya است.این دانشگاه با بیش از 85 هزار دانشجو دارای برنامه های تحقیقاتی بسیاری است. از جمله ی این برنامه ها می توان به فعالیت های تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه ی علوم، فناوری، مهندسی و… اشاره کرد.

دانشگاه ساکاریا در نزدیکی استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه واقع‌شده است. در حدود 2 تا 3 ساعت طول می کشد تا از فرودگاه آتاتورک استانبول به ساکاریا سفر کنید که مسیر را می توانید با اتوبوس، قطار یا خودروی شخصی طی کنید.

دانشگاه ساکاریا با هدف ارائه بهترین خدمات وامکانات روز دنیا و بکارگیری آن ها برای آموزش به افراد متخصص در زمینه های مختلف، در سال ۱۹۷۰ معادل سال 1349 به عنوان مدرسه مهندسی و معماری که به دانشگاه فنی استانبول وابسته بود شروع به کار کرد.

در حال حاضر این دانشگاه در رتبه ۱۱۸۶ جهانی و در رتبه هشتم کشور خود قرار دارد.

داشنگاه ساکاریا

از موفقیت و پیشرفت های دیگر این دانشگاه می توان به دریافت گواهی‌نامه‌ی بین‌المللی کیفیت ISO-2002 ،توسعه واحد های آکادمیک و زیر ساخت های فنی ،توسعه خدمات آموزشی و اجتماعی ،آزمایشگاه ها و زیر ساخت های اینترنت و اطلاع رسانی اشاره کرد. دانشگاه ساکاریا برنامه های ویژه ای برای دانشجویان در نظر گرفته است.

به عنوان مثال برنامه Erasmus که یک برنامه بین المللی است. مطابق این برنامه دانشجویان خود را به سراسر دانشگاه های برتر اروپایی اعزام میکند. همچنین با بیش از بیست کشور در سراسر جهان توافق نامه ای را امضا کرده است و طبق این توافق نامه از کشور های مختلف اروپایی، آسیایی، آمریکایی و… دانشجو خارجی می پذیرد.

دانشگاه ساکاریا در حال حاضر بیش از ۸۵ هزار دانشجو ترکی و خارجی در دانشکده های پزشکی ،دندان پزشکی،مهندسی،کامپیوتر و علوم اطلاعات، فناوری آموزشی، علوم سیاسی، حقوق، الهیات، جامعه شناسی، مدیریت ،فناوری، گردشگری ،علوم و هنر، هنرهای زیبا به زبان های ترکی و انگلیسی درس می خوانند.

دانشگاه ساکاریا استانبول

همچنین دارای۲ مدرسه عالی، یک مرکز آموزش موسیقی و ۲ انستیتو دارد.

رشته های موجود در این دانشکده ها به شرح زیر است :

تکنولوژی های رایانه و آموزش، علوم پایه، پیش دبستانی، کلاس داری، علوم اجتماعی، زبان ترکی، فلسفه، فیزیک ، شیمی، ریاضیات، مترجمی آلمانی، جامعه شناسی، تاریخ، زبان و ادبیات ترکی،  اقتصادکار و روابط صنعتی ، اقتصاد ، مدیریت ، مدیریت عمومی ، روابط بین الملل، الهیات، مهندسی رایانه ،مهندسی محیط ، مهندسی الکتریک، مهندسی الکترونیک ، مهندسی صنایع، مهندسی ساختمان، مهندسی ژئوفیزیک، مهندسی ماشین آلات، مهندسی مدیریت فلزات، مامایی، پرستاری،  الکترونیک، فلزات.

امکانات دانشگاه ساکاریا:

مرکز درمانی دانشگاه ساکاریا در محوطه اصلی این دانشگاه ساخته شده است که دو کلینیک ، دو مطب دندان پزشکی، یک اتاق اورژانس، یک آزمایشگاه و دستگاه هایی مخصوص عکس برداری اشعه ایکس دارد . همچنین ۴ پزشک عمومی، یک متخصص زنان ،هفت پرستار و یک تکنسین آزمایشگاه آماده ارائه خدمات برای دانشجویان و پرسنل دانشگاه می باشند.دانشگاه ساکاریازمین های ورزشی، استخر سرباز و سربسته و سالن های بدن سازی از سایر امکانات این دانشگاه هستند.از آنجایی که این دانشگاه به فعالیت های ورزشی و سلامت دانشجویان اهمیت می دهد در حال حاضر چند مجتمع ورزشی دیگر در حال ساخت است.

پذیرش دانشجویان خارجی: 

دانشگاه ساکاریا آزمون یوس برگزار نمی کند اما آزمون یوس دانشگاه های دیگر را تایید کرده و دانشجو می پذیرد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی پسوند ki یا ضمیر ارتباطی برای کوتاهی کردن جملات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =