پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

باغ آسمانی استانبول

باغ آسمانی استانبول

باغ معلق Sky Garden در میدان اورتاکوی، یکی از توریست پذیرترین و شلوغ‌ترین میدان‌های استانبول قرار دارد. ساخت یک باغ زمینی در چنین مکان شلوغی به کاهش فضای پیاده‌روی و افزایش تراکم منطقه منجر می‌شود. به همین دلیل، تیم طراحی تصمیم به خلق یک باغ معلق گرفت تا سطح زمین همچنان قابل‌استفاده باقی بماند. از صفحه بتنی موجود در سایت به عنوان پایه باغ استفاده شد. در روزهای آفتابی، گلدان‌های گل نقش یک سایبان را ایفا می‌کنند.

این باغ با گیاهان متنوعش، فضای نشیمن و سایه لازم برای برگزاری فستیوال گل استانبول را نیز فراهم می‌کند. باغ آویخته مانند یک سقف عمل می‌کند که مردم می‌توانند زیر آن به تماشای تنگه بسفر بنشینند. باغ مجهز به یک سیستم قرقره‌ای است که به شما اجازه می‌دهد گلدان‌ها را پایین‌تر آورده و از نزدیک تماشا کنید. باغ درست مانند یک درخت با شاخه‌های متعدد، بین آسمان و تنگه پرواز می‌کند.

مکانیسمی که اجازه می‌دهد گلدان‌ها به سمت بالا یا پایین حرکت کنند؛ یک سیستم قرقره‌ای ساده است. چون وزن همه گلدان‌ها با هم برابر است؛ به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که همیشه در حال تعادل باشند. وقتی یک گلدان به سمت پایین کشیده می‌شود؛ گلدان هم‌ارز آن به سمت بالا حرکت خواهد کرد.

نقشه و موقعیت جغرافیایی باغ آسمانی استانبول

 

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =