پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اقامت در استانبول یا اقامت در ازمیر

یکی از دغدغه های افرادی که می خواهند اقامت ترکیه را دریافت کنند این مسئله است که کدام شهر ترکیه برای این کار مناسب تر می باشد. البته که مسائل متفاوتی باید برای این کار در نظر گرفته شود و شما بر اساس واقعیت ها تصمیم خود را اتخاذ کنید.

چند موردی را که دارای اهمیت بالاتری می باشند در زیر بررسی می کنیم.

هزینه های جاری در استانبول و ازمیر: این هزینه های شامل موارد مختلفی می شود که خورد و خوراک بخشی از آن می باشد. در این مورد ازمیر و استانبول تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند چون تعرفه های کارخانه های برای فروش محصولاتشان یکسان می باشد. از طرفی محصولات طبیعی نیز در بازارچه ها با قیمت ها بسیار مناسب ارائه می شوند. البته ازمیر شهر کوچک تری هست و برای رفت و آمد از این سو به آن سوی آن یا تردد در داخل شهر هزینه های کمتری را به شما تحمیل می کند اما این عدد در طول ماه رقم قابل توجهی نخواهد بود.

هزینه های پوشاک و لوازم جانبی: هزینه پوشاک در تمام نقاط یکسان است و کلا پایین می باشد. دلیل این مسئله وجود شعب بسیار قدرتمند از برندهای معروف در هر شهر ترکیه می باشد. بنابراین با دریافت اقامت ترکیه و حضور در شهرهای مختلف آن از امکانات جانبی برخوردار خواهید بود.

ترافیک: استانبول مرکزیت اقتصادی ترکیه را دارد و بسیار توریست خیز است از این رو ترافیک بیشتری را به خود مشاهده می کندو البته باید در نظر داشته باشید که وجود متروبوس و مترو تا حد زیادی این مسئله را حل کرده است. همچنین در محله هایی که مرکزیت ندارد این مسئله کم اهمیت تر می باشد.

تحصیل فرزندان در ترکیه: از آنجاییکه استانبول مرکزیت بسیاری از موضوعات مختللف در ترکیه می باشد، تججع مراکز آموزشی قدرتمند نیز در آن مشهود تر است. برای مثال مدرسه های بین المللی استانبول، و مدرسه فارسی استانبول نسبت به شهرهای دیگر ترکیه در رده بالاتری می باشند.

اجاره خانه در ترکیه: اجاره خانه در استانبول در مرکز شهر از اجاره خانه در ازمیر در مرکز شهر بالاتر می باشد. اما در یا دور شدن از مرکز در استانبول برای اجاره خانه موارد ارزانتری را می توان اجاره کرد و دلیل آن نیز بزرگی و گستردگی استانبول می باشد.

دانشگاه های ترکیه: دانشگاه های ازمیر نیز در سطح مناسبی هستند و دو دانشگاه دولتی قوی در آن مشغول به فعالیت می باشند. تعداد این دانشگاه های قدرتمند در استانبول افزایش می یابد. هم دانشگاه های دولتی استانبول و هم دانشگاه های خصوصی استانبول بسیار قوی هستند.

زیبایی: هر دو شهر ازمیر و استانبول از جمله شهرهای ساحلی و زیبای ترکیه می باشند که از نظر حجم جذب توریست در رده بالایی قرار می گیرند. جدا سازی توسط آب زیبایی خاصی در این دو شهر پدید می آورد که ساکنین آن هر روزه از لذت مشاهده آن برخوردارند.

درباره‌ی استانبول سرا

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =