ارزیابی وضعیت اقتصادی ترکیه در پایان سال 2018 

ارزیابی وضعیت اقتصادی ترکیه در پایان سال 2018 

اقتصاد ترکیه در ماه های آخر سال 2018 در زمینه صادرات رکورد شکست. در ماه اکتبر، رکورد میزان صادرات ماهانه در تاریخ ترکیه شکسته شد و راه برای حصول به هدف صادرات 170 میلیارد دلاری در سال 2018 هموار شد بدین ترتیب می توان گفت که ترکیه در چارچوب برنامه جدید اقتصادی 2018 اهداف خود در تجارت خارجی را تحقق بخشیده است.

انتظار می رود که این روند صعودی در صادرات در سال 2019 نیز ادامه یابد. انتظار می رود که این تحولات مثبت در صادرات به موازات رشد و تحول صنعت گردشگری ادامه یابد و باعث کاهش کسری تراز تجاری گردد، بدین ترتیب میزان کسری تراز تجاری در مقایسه با تولید ناخالص ملی در سال 2019 به 3.3 درصد کاهش یابد. در راستای این انتظارات می توان گفت که سال 2019 سال موفقیت در تجارت خارجی خواهد بود.
در سال 2019 با ادامه سهم مثبت صادرات در رشد اقتصاد ترکیه، دوره توازن در اقتصاد ترکیه آغاز خواهد شد و در ادامه آن انتظار می رود که دوره های تغییر و تحول در اقتصاد ترکیه آغاز گردد. در چارچوب برنامه اقتصادی جدیدی که در پی تلاطمات نرخ ارز در ماه آگوست به مورد اجرا گذاشته شد، بازار اقتصادی ترکیه تعادل خود را بدست آورد و این روند به نحوی سالم و محکم به حیات خود ادامه می دهد.

پس از ایجاد تعادل در اقتصاد، اکنون انتظار می رود که ترکیه برای دستیابی به توان پتانسیل واقعی وارد مرحله تغییر و تحول شود. ایجاد پایداری در تحولات مثبت رخ داده در زمینه صادرات سبب خواهد شد تا این عملکرد موفقیت آمیز از ساختار موثری برخوردار شود.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

China Homelife Turkey 2024

نمایشگاه محصولات چین در استانبول

نمایشگاه محصولات چین در استانبول نمایشگاه محصولات چین در استانبول (China Homelife 2024) در روزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =