پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اخذ اقامت ترکیه بر اساس گفته های سفارت

 

 ثبت شرکت فعال

 برای ثبت شرکت در ترکیه باید مراحل مختلفی را طی نمود که از طریق سفارت می توان اطلاعات کافی را بدست آورد . برای ثبت شرکت در ترکیه نیازی به مشارکت شهروندان ترکیه نمی باشد و بدون مشارکت آن ها می توان شرکت تاسیس کرد . ولی لازم به ذکر است برای ثبت شرکت در ترکیه باید به وسیله ی یک حسابرس مستقل در ترکیه اقدام نمود .البته در صورتی هم که شرکت ثبت شود فرد اجازه ی کار مستقل را تا مدت یکسال ندارد و لازم است چند کارمند اهل کشور ترکیه در این شرکت ثبت شده استخدام شود تا بعد از یک سال اجازه اقامت و ویزای کار یکساله برای صاحب شرکت صادر شود .

 

در صورت فعال نگه داشتن شرکت، اگر درخواست کننده متولد یکی از استان های آذری زبان ایران باشد، سه سال بعد و در غیر اینصورت پنج سال بعد، اجازه اقامت ترکیه به صورت نامحدود برای شخص صادر می گردد که در ادامه می توان برای شهروندی اقدام کرد. با داشتن گذرنامه ترکیه می توانید بدون نیاز به ویزا به دهها کشور در تمام قاره ها مسافرت نمایید.

البته سرمایه اولیه شرکت باید حداقل ۲۰۰ میلیون تومان باشد و متقاضی برای اخذ اقامت نیاز به نشان دادن یک حساب بانکی با گردش مالی بالا باشد.

بعد از گرفتن اقامت ترکیه یکساله، امکان خرید خانه و گرفتن وام بانکی برای افراد وجود دارد. مزیت این وام ها این است که دارای بهره پایین بانکی می باشند. با داشتن اقامت، خرید ماشین با معافیت مالیاتی و عوارض برای شهروندان خارجی نیز وجود دارد.

هزینه های تأسیس و نگهداری شرکت در ترکیه به مراتب پایین تر از بسیاری از کشورهای دیگر است. همچنین با ثبت شرکت می توان به نام شرکت، ملک مسکونی و مستغلات خرید و فروش کرد. برای کسب درآمد نیاز به کار سطح بالا نیست، و با ثبت شرکت حتی می توان رستوران ایرانی در ترکیه دایر کرد. مالیاتی که به دولت پرداخت می شود، در قبال درآمدهای حاصله بوده، و پرداخت وجوه ثابت و بی مورد به عنوان مالیات بر درآمد وجود ندارد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 19 =