16 مکان دیدنی در منطقه آرناووت‌کوی استانبول

16 مکان دیدنی در آرناووت‌کوی استانبول

آرناووت‌کوی(Arnavutköy) یکی از مناطق منحصر به فرد استانبول است که مشرف به بسفر است که در گذشته یک روستای جذاب بسفر بوده است. آرناووت‌کوی که بخشی از منطقه بشیکتاش است، بین کوروچشمه و ببک قرار دارد. این شهر به خاطر زیبایی های تاریخی و طبیعی خود شهرت دارد و یک نقطه فرار آرام را ارائه می دهد. در آرناووت‌کوی، می‌توانید یک روز پر از کشف را با عمارت‌های تاریخی رنگارنگ آن که تنگه بسفر را تزیین کرده‌اند، فرهنگ محله‌ای گرم، ساختمان‌های تاریخی، خیابان‌هایی که شما را مجذوب خود می‌کنند و منظره بدیع بسفر بگذرانید.

ساحل آرناووت‌کوی | Arnavutköy sahili

از آنجایی که آرناووت‌کوی در ساحل بسفر استانبول قرار دارد، خط ساحلی آن بسیار زیبا و محبوب است. به خصوص در صبح یا عصر، پیاده روی دلپذیر با منظره ای باشکوه از تنگه بسفر می تواند تجربه فوق العاده ای باشد. اگر دوست دارید عکس بگیرید، شورش رنگ ها در ساحل آرناووت‌کوی هنگام غروب آفتاب لحظات جذابی را برای شما رقم خواهد زد. شما اغلب می توانید قایق های ماهیگیری را در ساحل آرناووت‌کوی ببینید. مطمئن باشید نشستن روی نیمکت‌های ساحل و نوشیدن نوشیدنی‌تان در هنگام غروب، لذتی بی‌نظیر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

ساحل آرناووت‌کوی | Arnavutköy sahili

برای رسیدن به آرناووت‌کوی، می‌توانید با استفاده از خدمات کشتی که از Eminönü، İstinye و Çengelköy حرکت می‌کنند، از طریق دریا به آرناووت‌کوی برسید. برای آمدن از طریق IETT می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی 22، 22 RE، 25 E، 40، 40 T، 42 T استفاده کنید که از ایستگاه Arnavutköy عبور می کنند.

جاده شمع |‌ Kazıklı Yol

آرناووت‌کوی در گذشته محله ای بود که یونانی ها و یهودیان در آن زندگی می کردند. یکی از میراثی که آنها برای این منطقه به جا گذاشتند عمارت های تاریخی یونانی است که مانند توری تزئین شده از چوب ساخته شده اند که آرزوی نشستن روی بالکن آنها را دارید. ما مطمئن هستیم که در هنگام قدم زدن در ساحل نمی توانید از عکس گرفتن از این عمارت های رنگارنگ کنار آب با رنگ های پاستلی مقاومت کنید.

جاده شمع |‌ Kazıklı Yol

خیابان های آرناووت‌کوی | Arnavutköy Sokakları

خیابان های آرناووت‌کوی فضایی منحصر به فرد و همچنین غنای تاریخی و فرهنگی را ارائه می دهند. خیابان های باریک سنگفرش شده با سنگفرش، خانه های چوبی تاریخی و ساختمان های مربوط به دوره عثمانی از بارزترین ویژگی های خیابان های آرناووت‌کوی هستند. همانطور که در خیابان ها قدم می زنید، احساس می کنید که توسط میراث تاریخی و معماری چشمگیر آرناووت‌کوی احاطه شده اید. علاوه بر این، غرفه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های تجار محلی با سرزندگی خیابان‌ها شما را جذب می‌کنند. در حین پرسه زدن در این خیابان ها، منطقه ای جذاب استانبول را تجربه خواهید کرد که زیبایی های گذشته و حال را گرد هم می آورد. با گرفتن عکس های زیاد و خرید هدایایی برای خود و عزیزانتان از مغازه های اینجا می توانید خاطرات خود را در اینجا جاودانه کنید.

خیابان های آرناووت‌کوی | Arnavutköy Sokakları

کلیسای ارتدوکس یونانی ایا استراتی تاکسیاری | Aya Strati Taksiarhi Rum Ortodoks Kilisesi

کلیسای ارتدوکس یونانی Aya Strati Taksiarhi که بین سال‌های 1896 و 1899 ساخته شد، به فرشته‌ی مایکل که یونانیان در قرن شانزدهم معتقد بودند قدرت شفابخشی داشت، تقدیم شد. به همین دلیل، این منطقه زمانی «روستای فرشتگان» نامیده می شد. کلیسای Aya Strati Taksiarhi بزرگترین کلیسای آرناووت‌کوی است که ریشه های آن به دوره سلطنت کنستانتین کبیر باز می گردد. در سال 1677 بازسازی شد و سپس در سال 1796 و 1799 بازسازی شد زیرا در آتش سوخت. سرانجام در اثر زلزله های سال 1894 ویران شد. بین سال های 1896 و 1899 بازسازی شد و تا به امروز باقی مانده است. این کلیسا که بارها تخریب و بازسازی شد، یکی از زیباترین بناهای آرناووت‌کوی است. این کلیسا که دارای ویژگی های معماری قرن 19 است، دارای یک برج ناقوس در محور غربی خود است. هرتز در برج ناقوس از زبان عیسی آمده است: “بیا پیش من.” این کلیسا که به بافت فرهنگی منطقه ارزش می بخشد، تنگه بسفر را با شکوه و عظمتش زینت می دهد.

کلیسای ارتدوکس یونانی ایا استراتی تاکسیاری | Aya Strati Taksiarhi Rum Ortodoks Kilisesi

غرفه عزت آباد| İzzetabad Kasrı

غرفه عزت آباد که امروز مقر هلدینگ بایرکتار است در طول تاریخ چندین بار تخریب و بازسازی شده و اهداف مختلفی را انجام داده است. سلطان سوم، که اولین بار در 7 سپتامبر 1797 به اینجا آمد. سلیم بعداً در اینجا با شرکت در جشن های مهتابی با آلات موسیقی و واداشتن اربابان به پرتاب نیزه و گلوله سرگرم شد. در سال 1890 تخریب شد و شیفتسارایلار جایگزین آن شد، جایی که عمارت های چوبی دوقلو به جای آلاچیق ساخته شد. بین سالهای 1931 تا 1944 این مکان به نام دبیرستان بوغازیچی نامگذاری شد و به عنوان مدرسه ای مورد استفاده قرار می گرفت که دانش آموزان زیادی در آن تحصیل می کردند. پس از سال 1944، این مکان دوباره به عنوان انبار تنباکو مورد استفاده قرار گرفت. III. سلیم دوم. این مکان میزبان نام های مهم بسیاری مانند محمود، بلگین دوروک، رجب زوهتو سویاک بود و در سال 1992 توسط خانواده بایراکتار بازسازی شد که در 1 آگوست 1989 زمین را خریداری کردند و آن را به دفتر مرکزی هلدینگ تبدیل کردند.

کالج رابرت | Robert Koleji

کالج رابرت، یکی از معتبرترین و معتبرترین دبیرستان های ترکیه، که از سال 1863 برای ارائه آموزش “به سبک آمریکایی” در امپراتوری عثمانی اقدام کرده است، در زمینی بزرگ در تپه های آرناووت‌کوی گسترده شده است. برای اولین بار در سال 1863 در ببک برای ارائه آموزش به پسران تأسیس شد. در سال 1871، کالج دخترانه آمریکایی در گدیک پاشا افتتاح شد. در سال 1971، آموزش مشترک به عنوان کالج رابرت در محل آن در آرناووت‌کوی آغاز شد. اگرچه ممکن است برای اهداف دیدنی دیده نشود، اما مایلیم که بدانید تا بتوانیم از بیرون به آن نگاه کنیم.

کالج رابرت | Robert Koleji

مسجد توفیکیه | Tevfikiye Cami

مسجد توفیکیه که با نام‌های «Arnavutköy» و «Akıntıburnu Mosque» نیز شناخته می‌شود، در کنار پاسگاه پلیس آرناووت‌کوی در جاده ساحلی آرناووت‌کوی، در زمینی بزرگ واقع شده است. این مسجد که بنایی تاریخی مربوط به دوره عثمانی است توسط سلطان دوم ساخته شده است. محمود آن را به نام پسرش شاهزاده توفیک ساخته بود. ساخت آن در سال 1832 آغاز شد و در سال 1838 برای عبادت باز شد. اخیراً تحت یک بازسازی جامع قرار گرفت و درهای خود را در می 2023 به روی بازدیدکنندگان باز کرد.

مسجد توفیکیه | Tevfikiye Cami

آکینتی بورنو | Akıntıburnu

آکینتی بورنو یک برآمدگی در ساحل آرناووت‌کوی است که به سمت دریا امتداد دارد. در اینجا یک جریان سطحی دائماً از دریای سیاه به دریای مرمره وجود دارد که سرعت آن می تواند به 12 گره در ساعت برسد. این امر باعث ایجاد گرداب در دریا می شود و وضعیت خطرناکی را برای ملوانان ایجاد می کند.

آرناووت‌کوی زمانی مکانی بود که یونانیان در آن زندگی می کردند و نام قدیمی آن به یونانی Mega Revma (جریان بزرگ) بود. برای مدت طولانی به خصوص در هوای مه آلود ملوانانی که نقص فنی داشتند یا به بیراهه می رفتند نمی توانستند این شنل را ببینند و ممکن بود به ساحل سقوط کنند. اخیراً ترتیبات مختلفی در بخش ساحلی آکینتی بورنو انجام شده است، و یک مسیر پیاده روی شگفت انگیز از ارتاکوی به ببک ایجاد شده است، و همچنین منطقه ای که به کسانی که عاشق ماهیگیری هستند اجازه می دهد تا چوب های ماهیگیری خود را به راحتی پرتاب کنند. فانوس دریایی واقع در اینجا نیز زیبایی خاصی به این مکان بخشیده است.

آکینتی بورنو | Akıntıburnu

شما می توانید در طول خط ساحلی طولانی از Ortaköy به Bebek در روزهای هفته یا آخر هفته قدم بزنید، گاهی اوقات روی نیمکت های ساحل بنشینید و ماهی ها را روی چوب های ماهیگیری ماهیگیران بشمارید و وقتی به AkıntıBurnu رسیدید، می توانید بنشینید. در کافه های اینجا و چای خود را مشرف به فانوس دریایی میل کنید.

ایازما پارک | Ayazma Parkı

پارک ایازما که کوچک است اما منظره ای باشکوه دارد، یک پارک محله ای است و دارای مناطقی برای کودکان است که کودکان می توانند در آن به تفریح ​​بپردازند. می توانید با آرامش روی نیمکت های مشرف به تنگه بسفر بنشینید و از منظره بی نظیر آن لذت ببرید.

ایازما پارک | Ayazma Parkı

تسهیلات اجتماعی آرناووت‌کوی | Arnavutköy Sosyal Tesisleri

امکانات اجتماعی آرناووت‌کوی، واقع در ساحل آرناووت‌کوی، یکی از زیباترین مناطق استانبول با بافت تاریخی، منظره زیبای منحصر به فرد بسفر و خیابان های باریک منتهی به ساحل، لحظات لذت بخشی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. شما می توانید امکانات اجتماعی آرناووت‌کوی را با ساختار معماری ادغام شده با بافت محله آرناووت‌کوی، غذاهای لذیذ و چشم انداز فوق العاده بسفر انتخاب کنید تا ساعاتی دلپذیر را در کنار عزیزان خود در محیطی راحت و شیک سپری کنید.

تسهیلات اجتماعی آرناووت‌کوی | Arnavutköy Sosyal Tesisleri

پس از پرسه زدن در خیابان های آرناووت‌کوی و پیاده روی خوب در ساحل، می توانید یک صبحانه خوشمزه را مشرف به تنگه بسفر میل کنید، قهوه خود را میل کنید یا در کافه تریا Arnavutköy Social Facilities میل کنید. می توانید غذاهای لذیذ منو همراه با نسیم را در قسمت رستوران انتخابی خود در وعده نهار و شام امتحان کنید.

عمارت هالت چامبل | Halet Çambel Yalısı

عمارت هالت چامبل، یکی از قدیمی ترین عمارت های تنگه بسفر، بین سال های 1820 و 1830 ساخته شده است. این مکان در طول تاریخ میزبان خانواده های زیادی بوده است. سرانجام، در اوایل دهه 1930، پروفسور. دکتر. هالت چامبل و خانواده اش شروع به استفاده از آن کردند. پروفسور دکتر. هالت چامبل و همسرش نایل چاکرهان برنده جایزه معماری آقاخان سال ها در این عمارت زندگی می کردند. آنها این عمارت را در سال 2004 به دانشگاه بوغازیچی اهدا کردند. باغ آن نیز مانند خود عمارت بسیار باشکوه و بزرگ است. 335 درخت در باغ وجود دارد. یکی دیگر از جنبه های بارز باغ وجود «سرداپ» (منطقه خنک کننده) است که یکی از ویژگی های طراحی باغ ایرانی است. این که عمارت و باغ آن تا به امروز حفظ شده است، این عمارت را بیش از پیش خاص کرده است.

دانشگاه بوغازیچی در تلاش است تا این عمارت را بدون حذف آن از بافت اصلی خود بازسازی کند و آن را به “مرکز تحقیقات باستان شناسی و معماری سنتی هاله چامبل و نایل چاکرهان” تبدیل کند.

عمارت هالت چامبل | Halet Çambel Yalısı

اسکله آرناووت‌کوی | Arnavutköy İskelesi

اسکله آرناووت‌کوی، اولین جایی است که کسانی که از طریق دریا به آرناووت‌کوی می رسند، مانند تاب ساده لوحی که روی دریا تاب می خورد از بازدیدکنندگانش استقبال می کند. اولین مکان اسکله آرناووت‌کوی در کنار اداره پلیس بود. در سال 1890 تحت یک بازسازی اساسی قرار گرفت و در سال 1894 یک محفظه جداگانه حتی فقط برای مسافران زن ساخته شد. در سال 1359، زمانی که جاده ساحلی برای عبور از مقابل عمارت های کنار آب در کنار ساحل تنظیم شد، اسکله موجود به دلیل عقب بودن بیش از حد تخریب شد و در سال 1367 اسکله جدیدی در این جاده انباشته شده تازه احداث شد. از آن زمان، اسکله در محل فعلی خود به کار خود ادامه می دهد.

اسکله آرناووت‌کوی | Arnavutköy İskelesi

خانه هنر صدف گالی | Art House By Sedef Gali

خانه هنر، کارگاه طراح صدف گالی که میزبان رویدادهای هنری، نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی ویژه است، مکانی است که هنردوستان در آرناووت‌کوی با یکدیگر ملاقات می کنند. شما می توانید با دنبال کردن رویدادهای برگزار شده در اینجا، جادوی دنیای منحصر به فرد هنر را به اشتراک بگذارید.

خانه هنر صدف گالی | Art House By Sedef Gali

عمارت آیوازپاشازاده | Ayvazpaşazade Yalısı

یکی از محبوب ترین جنبه های آرناووت‌کوی این است که عمارت های باشکوهی دارد که در امتداد ساحل آن ردیف شده اند. می توان گفت که یکی از این عمارت ها عمارت آیوازپاشازاده است، بزرگترین عمارت آرناووت‌کوی، واقع در خیابان Arnavutköy Kuruçeşme، که در اوایل قرن بیستم ساخته شده است. می گویند اولین مالک عمارت آیوازپاشازاده یک بانکدار ارمنی بوده است. همچنین گفته می شود که در باغ یک محل چاپ پول و یک آسانسور کار با آب وجود دارد. در سال 1915 توسط کرتان علی وفی گرفته شد. در سال 1919 سوخت و در سال 1980 به حالت اولیه بازسازی شد. پشت آن نخلستان علی وفی است. امروزه می توان از این اقامتگاه کنار آب با اجاره استفاده کرد.

عمارت آیوازپاشازاده | Ayvazpaşazade Yalısı

پارک زلزله آیکوت بارکا | Aykut Barka Deprem Parkı
پارک زلزله آیکوت بارکا، به نام آیکوت بارکا، زلزله شناس، به عنوان محل تجمع در مواقع زلزله ساخته شده است. این پارک که مساحتی بالغ بر 18000 متر مربع را در بر می گیرد دارای سکوی هلی کوپتر، ژنراتور، بیمارستان صحرایی، مخزن آب 350 تنی، زمین بسکتبال و تنیس، دو زمین بازی کودکان و پارکینگ، کافه و توالت. می توانید در هر زمانی از روز با عزیزان خود به اینجا بیایید و از پیک نیک لذت ببرید، پیاده روی طولانی داشته باشید یا در زمین های ورزشی ورزش کنید.

کلیسای ارتدوکس یونانی پروفیتیس ایلیاس و بهار مقدس | Arnavutköy Profitis İlias Rum Ortodoks Kilisesi ve Ayazması

کلیسای ارتدکس یونانی Profitis Ilias توسط معمار Paschalis در سال 1871 ساخته شد. مورخ قرن 19، هرتز. کلیسایی که به الیاس تقدیم شده است. چشمه ی مطهر هم دارد. این چشمه که به «چشمه پروفیتیس ایلیا» معروف است به «چشمه بزرگ بهار» نیز معروف است. آب شفابخش این چشمه که منبع آبی آن از دوره بیزانس وجود داشته است، هم در تابستان و هم در زمستان زلال و سرد جاری است. علاوه بر این، در اطراف کلیسا سه مقبره خانوادگی متعلق به مایکل استاورو (1880) و همسرش فوتینی استاورو (1881)، نیکولاس الکسیادیس و همسرش ماریورا، مایکل توباکوغلو (1882) و همسرش ماریا توباکوغلو وجود دارد.

کلیسای ارتدوکس یونانی پروفیتیس ایلیاس و بهار مقدس | Arnavutköy Profitis İlias Rum Ortodoks Kilisesi ve Ayazması

نقشه و موقعیت جغرافیایی منطقه آرناووت‌کوی استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

İstanbul Kelebek Çiftliği

مزرعه پروانه استانبول، بهشت ​​پنهان استانبول

مزرعه پروانه استانبول، بهشت ​​پنهان استانبول مزرعه پروانه استانبول(Kelebek Çiftliği) با زیبایی بی نظیر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 9 =