محله دولاپ دره استانبول

محله دولاپ دره استانبول

محله دولاپ دره یکی از قدیمی‌ترین و دیدنی‌ترین محله‌های استانبول است که در قسمت مرکزی استانبول می‌باشد.

محله دولاپ دره در منطقه بی اوغلو شهر استانبول قرار دارد از اطراف با محله‌های تکسیم ،کاسیم پاشا ، پان گالتی و کورتولوش هم‌جوار می‌باشد که تمام محله‌های مذکور در بالا از محله‌های مهم و پررفت‌وآمد شهر استانبول هستند، که باید از آن‌ها نیز دیدن کنید.

محله دولاپ دره یکی از محله‌های شهر استانبول می‌باشد که در آن مردمانی با درآمد متوسط زندگی می‌کنند و در سالهای اخیر که شهرنشینی در ترکیه رواج پیداکرده است افراد زیادی از روستاها به استانبول مهاجرت کرده و در محله دولاپ دره سکونت یافته‌اند.

محله دولاپ دره و همچنین محله بی اوغلو beyoglu در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار دارند.

همان‌طور که از اسم محله دولاپ دره پیداست این محله در قسمت دره طور از شهر استانبول قرار دارد و در این منطقه به خاطر شرایط جغرافیایی، همواره می‌توان نسیمی خنک را احساس کرد.

خیابان اصلی محله دولاپ دره یک خیابان بزرگ و پررفت‌وآمد به همین نام می‌باشد که دارای ۴ لاین بوده و دوطرفه است و در آن می‌توان فروشگاه‌های بسیار زیادی را پیدا کرد و میدانی هم در آن قرار دارد که خیابان‌های مختلف این محله را به هم وصل می‌کنند.

شما در قسمتی از این خیابان و در نزدیکی میدان ذکرشده می‌توانید فروشگاه‌های لوازم منزل و همچنین قطعات یدکی خودرو و مصالح ساختمانی را به‌وفور مشاهده کنید. این فروشگاه‌ها معمولاً کالاهایی باقیمت متوسط و ارزان را ارائه می‌کنند.

تاریخچه محله دولاپ دره استانبول

محله دولاپ دره در زمان عثمانی‌ها محل زندگی یکی از شاعران و مبارزان لهستانی به نام adam mickiewicz بوده است که امروزه موزه‌ای هم در این محله برای بزرگداشت این فرد مهم برای تاریخ ترکیه، به نام وی قرار دارد.

این فرد نام‌برده که یک شاعر در قرن نوزدهم بوده است در سال ۱۸۵۵ توسط و با کشته شد. موزه او در این محله در مرکز محله قرار دارد و در آن وسایل شخصی و کارها و شعرهای مهم او به نمایش گذاشته‌شده است.

درباره‌ی adam mickiewicz این نکته را باید بدانید که او برای تقویت سربازان ترکی برای مبارزه با روسیه و حمایت از حکومت عثمانی به ترکیه آمده بود و ۵۰,۰۰۰ نفر از افراد ماهر و شجاع ارتش عثمانی در اختیار او قرار داده شد تا برای حمایت از لهستان در برابر روسیه استفاده شوند، اما زمانی که داشت از یک قرارگاه جنگی در نزدیکی قسطنطنیه دیدن می‌کرد مبتلابه وبا شود و جان باخت.

درباره منطقه بی اوغلو می‌توان گفت که این محله از دیرباز در شهر استانبول یک منطقه مهم بوده است.

ازآنجاکه ارتباط از بخش اروپایی استانبول و بخش آسیایی آن از این محله و محله‌های اطراف آن صورت می‌گیرد از دیرباز به‌خصوص برای یونانی‌ها که در جوار ترکیه و شهر استانبول زندگی می‌کنند، این قسمت از شهر استانبول مهم بوده است و تا چندی پیش نامی با اسم Pera داشته که به معنی “عبور” در زبان یونانی می‌باشد.

هم‌چنین درباره‌ی اسم منطقه بی اغلو باید بدانید که این اسم برای پسر سفیر ونیز در ترکیه که نام اصلی او lodovico gritti بوده از طرف ترک‌ها انتخاب‌شده و این محله مکان زندگی وی در سال‌های قرن ۱۸ بوده است.

یکی از خیابان‌های معروف این خیابان استقلال نام دارد که از مشهورترین خیابان‌های استانبول می‌باشد.

مکان‌های دیدنی محله دولاپ دره

ازآنجاکه محله دولاپ دره شهر استانبول یک منطقه قدیمی است دارای مکان‌های دیدنی زیادی است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • موزه‌ها: موزه‌هایی در محله دولاپ دره قرار دارند که مشهورترین آن‌ها موزه adam mickiewicz می‌باشد.
  • فروشگاه‌ها: فروشگاه‌های موجود در محله دولاپ دره فروشگاه‌های مشهور نیستند اما می‌توانید کالاهای مختلف را در آنجا باقیمت مناسب خریداری کنید.
  • رستوران‌ها : یکی از جاذبه‌هایی که به‌طور متعدد در خیابان دولاب دره می‌توان دید رستوران‌های زیاد موجود در این محله می‌باشد که می‌توانید انواع غذاهای ترک و غذای فوری را در آن‌ها نوش جان کنید.
  • مسجد دولاپ دره: همچنین در محله دولاپ دره مسجد بزرگ و قدیمی به اسم دولاب دره قرار دارند که می‌توانید از آن نیز در بازدید خود از محله دولاپ دره دیدن کنید.
  • هتل‌ها: یکی از ویژگی‌های اصلی محله دولاپ دره هتل‌های بسیار زیاد موجود در این محله و خیابان اصلی آن می‌باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Ramada plaza hotel

Avrupa apartment hotel

Blueway hotel historical

Cumbali plaza hotel

Icon istanbul hotel

Istanbul dora hotel

پارک‌ها و مکان‌های گردشی: علاوه بر موارد ذکرشده در بالا، می‌توانید ساعاتی را در پارک موجود در محله دولاپ دره که بانام bahtiar kasli شناخته می‌شود، با آرامش و به استراحت بگذرانید.

بازدید از محله دولاپ دره

اگر هتل شما در این محل قرار دارد نیازی به گذاشتن زمان زیاد برای گشتن آن ندارید، اما اگر هتل شما در خارج از این محل قرار دارد، می‌توانید روزی را برای گردش در استانبول مرکزی مدنظر بگیرید و در کنار دیدن میدان تکسیم و محله شلوغ و بسیار زیبای بشیکتاش از محله دولاپ دره دیدن کنید و ازآنجا لذت ببرید.

همچنین ضمن بازدید از آن می‌توانید از پارک بسیار بزرگ macka demokrasi park در جوار محله دولاپ دره و خیابان جمهوریت قرار دارد دیدن کنید.

فراموش نکنید که در طول بازدید است محله دولاپ دره اگر به هنر گرافیتی و نقاشی‌های خیابانی علاقه دارید، می‌توانید در بالای این محل به فروشگاه مشهور گرافیکی رفته و در آن از محصولات آن دیدن کنید و اگر مایل بودید خریدی انجام دهید.

نحوه دسترسی به محله دولاپ دره استانبول

محله دولاپ دره استانبول در استانبول مرکزی و در کنار مهم‌ترین محله‌های موجود در این شهر قرار دارد برای همین رفتن و دسترسی به این محل کار سختی نمی‌باشد و به‌راحتی با استفاده از وسایل نقلیه مختلف می‌توانید به آنجا دسترسی داشته باشید.

این محله دارای ایستگاه‌های اتوبوس متعدد می‌باشد و می‌توانید برای آمدن به نزدیکی این محله از مترو استفاده کرده و در ایستگاه تکسیم که یکی از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های موجود به محله می‌باشد، از قطار پیاده شده و بعدازآن با اتوبوس یا تاکسی به محل موردنظر خود در محله دولاپ دره بروید و یا اینکه با پای پیاده از گردش در این محله زیبا لذت ببرید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟ مهم نیست که چه زمانی به شهر استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =