سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

نكاتي در مورد اجاره آپارتمان در استانبول

اول :رهن آپارتمان در استانبول وجود ندارد و مالك دوماه اجاره را بصورت دپوزيت از مستاجر دريافت مي كند كه انتهاي قرارداد با بازديد آپارتمان اگر مشكلي نباشد به مستاجر عودت مي دهد.

اجاره اول ماه دريافت مي شود. كميسيون اجاره معادل يكماه اجاره يا بعضي مواقع دوازده درصد اجاره ساليانه است.يعني هنگام اجاره آپارتمان حداقل معادل چهارماه مبلغ اجاره بايد همراه داشته باشيد(اجاره ماه اول،

دوماه دپوزيت،يكماه هم كميسيون).ا

لبته استثنائاتي وجود دارد مثل اجاره شش ماه را پيش بگيرند و يا نياز به كفيل ترك باشد.

غالبا انشعابات آپارتمانها هنگام تحويل به مستاجر قطع مي باشد و مستاجر با مراجعه به ادارات آب ، گاز و برق و ارائه مدارك انشعابات را به نام خود كرده و درخواست وصل مي نمايد.

برخي اداره ها مثل برق نياز به پرداخت مبلغي حدود صدو پنجاه لير به عنوان دپوزيت دارد.

شارژ مجتمع هاي مسكوني با اسم عايدات جداي از آب و برق و گاز مصرفي داخل آپارتمان است و شامل هزينه هاي نگهداري مجتمع مثل نگهباني، فضاي سبز ، برق و آب مصرفي مشاعات و نگهداري استخر و… است

كه يكي از مسائلي است كه هنگام اجاره آپارتمان حتما مد نظر قرار دهيد.مثلا ممكن است اجاره يك واحد آپارتمان هزار لير باشد،ولي عايدات آن پانصد لير ماهيانه باشد.

البته با توجه به وجود فرهنگهاي مختلف ساكن استانبول بهتر است براي اجاره ، آپارتمانهايي كه در مجتمع ها هستند را انتخاب كنيد.(بخاطر داشتن نگهباني و امكانات مختلف)

در مورد اجاره آپارتمان با وسايل( اشيالي) يا خالي ، خوب صرف با اجاره با وسايل است ولي غالبا پيدا كردن آپارتمان با وسايل تميز و مرتب كمي سخت است.

براي خريد لوازم دست دوم سايتهايي وجود دارد كه لوازم با قيمتهاي مناسب معرفي مي کنند.براي خريد لوازم نو مي توان به فروشگاه بزرگ ايكيا ، اسكيجي بازار و يا ماسكو مراجعه كنيد.لوازم برقي ترك غالبا كيفيت

خوبي دارند و قيمتهاي مناسبتر ،مثل آرچليك، بكو و وستل.حمل لوازمي كه نو خريداري شده باشند با فروشنده است ( به غير از ايكيا كه براي حمل و مونتاژ مبلغ جداگانه اي دريافت مي كند)

هزینه تاکسی در استانبول زیاد است پس موقع انتخاب به دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی توجه داشته باشید.

میدان تکسیم در مرکز شهر استانبول است و مکانی توریستی و شلوغ است و نزدیکی به تکسیم مزیتی برای ساکنین استانبول به حساب نمیآید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =