حقایقی جالب درباره برند کوتون

از یک فروشگاه کوچک و ناشناخته تا یک برند بین‌المللی، این راهی بود که کوتون (Koton) طی تنها 25 سال طی کرد، اما راز و رمز پشت موفقیت این برند محبوب چه بود؟

داستان از جایی شروع می‌شود که یلماز (Yılmaz) و همسرش گولدن (Gülden)، تصمیم گرفتند شغل تکراری خود را ترک کرده و روی تجارتی سرمایه‌گذاری کنند که از آن چیزی نمی‌دانستند: تجارت پارچه.

آن‌ها در تابستان سال 1988 مغازه کوچک 25 متر مربعی خودشان را با یک ویترین جذاب در یکی از خیابان‌های استانبول باز کردند.

موفقیت در تنها سه ماه

سه ماه فرصتی بود که این زن و شوهر جوان به خود داده بودند، یا در این سه ماه به موفقیت می‌رسیدند یا روز از نو روزی از نو! باز هم به شغل تکراری و هرروزه خود باز می‌گشتند.

اما تابستان به پایان نرسیده بود که آن‌ها رویای خود را پیدا کردند، مغازه کوچکشان پر شد از زنانی که هر روز برای دیدن اجناس تازه می‌آمدند.

در آن زمان مغازه کوچک آن‌ها جایی بود برای فروش لباس‌های برندها مختلف ترکیه‌ای و تا سال 1995 خبری از برند کوتون (Koton) نبود.

کوتون، فرهنگ و مد روی یک خط

پایه‌گذاران برند کوتون راز موفقیتشان را در توجه به نیاز مشتری می‌دانند.

پایه‌گذاران این برند می‌گویند: “توجه به مد در کنار قیمت مناسب و کیفیت بالا و همچنین راحتی در طراحی‌ها، مجموعه چیزهایی بود که مخاطبان ما به آن نیاز داشتند.”

نکته دیگری که در موفقیت برند کوتون بی‌تاثیر نبوده است، تنوع در محصولات این برند است که شامل انواع لباس زنانه، مردانه و بچگانه، کفش و اکسسوری می‌شود.

هر لاین تولید (line) تولید این برند هر سال با کلکسیون‌های فصلی متنوع گسترش پیدا می‌کند، طراحان مشهور را برای هر کلکسیون به کار می‌گیرد، ترندهای روز را در انواع طراحی‌های می‌گنجاند و البته تنها دنباله‌روی

مد نیست بلکه با توجه به فرهنگ‌های مختلف به دنبال الهام بخشی به صنعت مد هم هست.

آماده برای قرار گرفتن در خط سرعت مد

کوتون برای کسانی طراحی می‌کند که می‌خواهند، سریع‌تر از همه با مدها و ترندهای روز همراه شوند. بنابراین یکی از اهداف اصلی برند کوتون این است که به بزرگترین برند fast fashion یا مد سریع تبدیل شود.

یلماز در مورد مزیت کوتون نسبت به رقبا می‌گوید:

“قیمت مناسب نقطه تفاوت ما است، نه تنها ساده‌ترین طراحی‌های ما نسبت به رقبا از قیمت مناسب‌تری برخوردار است، بلکه طراحی‌های خاص هم قیمت به صرفه و اقتصادی‌تری دارد، این همان چیزی است که ما را

با رقبا متفاوت می‌کند.”

چرا کوتون بخرید:

قیمت به صرفه

همگام بودن با جدیدترین مدها و ترندهای روز دنیا

تناسب با فرهنگ‌ها، استایل‌ها و سلیقه‌های مختلف

تنوع در محصولات

کیفیت بالا

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

با ارزش ترین برندهای ترکیه

با ارزش ترین برندهای ترکیه در سال 2022

با ارزش ترین برندهای ترکیه در سال 2022 خطوط هوایی ترکیه (THY)، با ارزش ترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دوازده =