پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

گالری سالت استانبول

گالری سالت استانبول

گالری سالت استانبول (SALT Galata) یکی از مؤسسات و مراکز هنری معاصر استانبول است که این مکان فرهنگی در سال ۲۰۱۱ و به همت Vasif Kortun و Garanti Bank راه اندازی شده و فعالیت‌های فرهنگی خود را آغاز نموده است. گالری سالت استانبول فضاها و ساختمان‌هایی به عنوان نمایشگاه و همچنین کارگاه در استانبول و آنکارا ترکیه می‌باشد. فعالیت‌های این موسسه شامل فعالیت‌هایی در قالب نمایشگاه است که هرساله تعداد زیادی از هنردوستان و گردشگران برای بازدید به این گالری مراجعه می‌نمایند.
 
گالری سالت استانبول یک ساختمان جذاب با معماری منحصربه‌فرد، یک نمایشگاه و کتابخانه‌ای بی‌نظیراست که این موسسه فرهنگی در ساختمانی قرار گرفته که در دوره ای به عنوان یکی از بانک‌های دولت عثمانی فعالیت می‌کرده است و امروزه این بانک سابق به مکانی فرهنگی و آزاد برای بازدید عموم مبدل شده است. درون گالری سالت استانبول آن قدر جذابیت وجود دارد که شما اگر تمام روز هم در آن بگذرانید باز هم احساس خستگی نخواهید کرد. شما می‌توانید از بخش‌هایی همچون موزه‌ای متعلق به حکومت عثمانی، کتابخانه و کتاب‌فروشی مجموعه سالت، گالری هنر و رستوران و کافه این نمایشگاه نیز دیدن نمایید.
    
 
بازدید از گالری سالت استانبول
اگر تصمیم دارید در تور استانبول شرکت نمایید و در صورتی که به هنر و فرهنگ، خصوصاً از نوع مدرن آن علاقه مندید بازدید از گالری سالت استانبول یک تجربه جذاب و بی‌نظیر برای شما و همراهانتان خواهد بود. شما می‌توانید به‌راحتی یک روز تمام را در این نمایشگاه دائمی سپری کنید بی‌آنکه کمی برایتان کسل‌کننده شده باشد و این قابلیت و قدرت هنر است که به خوبی در این نمایشگاه به کار گرفته شده است.
 
شما در این نمایشگاه دائمی قادر خواهید بود با شیوه مدرن شدن فرهنگ و هنر در ترکیه به خوبی آشنایی پیدا کنید و از آثار فاخر و گاهی متفاوت به نمایش درآمده در آنجا حیرت زده شوید و لذت ببرید. فضای این نمایشگاه بسیار خیره کننده و آرامش بخش است و در طبقه بالای آن یک رستوران خوب وجود دارد که Neolokal نامیده می‌شود.
 
کافه این گالری یک تراس با منظره‌ای فوق العاده رو به شهر دارد. بخش حراست نمایشگاه نیز کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.
 
 
در زیرزمین گالری سالت یک موزه بانکی وجود دارد و مجموعه‌ای از سری اسناد بانکی مربوط به صد سال پیش نگه‌داری می‌شود که دیدار از آن می‌تواند برای شما جالب باشد.
 
بازدید از گالری سالت استانبول برای عموم آزاد بوده و کاملاً رایگان می‌باشد و شما می‌توانید در تمامی ایام هفته به‌جز روزهای دوشنبه برای بازدید از این نمایشگاه منحصربه‌فرد اقدام نمایید.
 
ساعت بازدید از گالری سالت استانبول هر زوزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۷ بعدازظهر می‌باشد.
 
در گالری سالت استانبول شبکه وای فای (wifi) در نظر گرفته شده و امکان استفاده از اینترنت رایگان در این محل برای همه بازدیدکنندگان و گردشگران عزیز ممکن می‌باشد البته شم برای اتصال به آن به یک خط تلفن ترکیه نیاز دارید تا یک کد پیامکی جهت اتصال به اینترنت دریافت کنید و یک کافی‌نت نیز درون فضای خود نمایشگاه وجود دارد.
 
گالری سالت  استانبول برای مطالعه نیز مکان خوب و ایده آلی است که افراد بسیاری به این منظور به این مکان مراجعه می‌نمایند. و اگر در شهر استانبول به دنبال یک فضای رایگان برای مطالعه هستید و به کتاب‌ها و مجلات هیجان‌انگیز علاقه مندید، گالری سالت Salt استانبول فضای بسیار مناسبی را در اختیار شما می‌گذارد البته ازآنجاکه فضا و تعداد صندلی‌های کتابخانه محدود است باید صبح زود برای این منظور به این مکان مراجعه کنید تا موفق شوید جایی برای نشستن پیدا کنید.
 
نحوه دسترسی به گالری سالت  استانبول
گالری سالت استانبول در محله بی اغلو استانبول واقع شده است و شما جهت بازدید از گالری سالت استانبول می‌توانید از خطوط اتوبوس شهری استفاده نمایید و در ایستگاه کاراکوی پیاده شوید و باقی مسیر را یا پیاده طی کرده و یا تاکسی بگیرید.
 
در اطراف گالری سالت استانبول مراکز خرید خوبی وجود دارد که برای خریدن سوغاتی برای خود و عزیزانتان می‌توانید به آن‌ها مراجعه نمایید.
 
نقشه و موقعیت جغرافیایی گالری سالت  استانبول
 

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =