محله اورتاکوی استانبول

محله اورتاکوی استانبول

شاید با شنیدن نام اورتاکوی اولین چیزی که به ذهن شما بیاید مسجد اورتاکوی استانبول باشد زیرا این مسجد شهرت جهانی دارد و از زیباترین مساجد استانبول است اما بد نیست بدانید این محله در قدیم یک دهکده در منطقه بشیکتاش استانبول بوده است . در واقع ساحل زیبای اورتاکوی در ساحل اروپایی شهر و در ناحیه بشیکتاش قرار دارد . برخی ساختمان ها و بناهای قدیمی اورتاکوی هنوز پابرجا هستند اما متاسفانه بزودی جای خود را به بناهای مدرن می دهند . در حال حاضر این قسمت شهر استانبول بخاطر کافه ها ، رستوران ها و کلوب های شبانه اش شهرت زیادی دارد .

در محله اورتاکوی مناظر چشم نوازی پیش روی شماست . از این منطقه ، چشم اندازی کامل از دریای مرمره را خواهید دید .

اورتاکوی از مناطق لوکس و دیدنی به شمار می آید و نزدیکترین منطقه به پل بغاز می باشد . کاخ زیبای چراغان نیز که از قصرهای دوران عثمانی است ، در ساحل اروپایی بسفر و در میان محله‌های بشیکتاش و اورتاکوی استانبول قرار دارد . البته این کاخ در حال حاضر یکی از گران ترین هتل های دنیا محسوب می شود و تغییر کاربری داده است . بازارچه های توریستی کوچکی در خیاباهای این منطقه دیده میشود که صنایع دستی و هنرهای ترک در آن ها به فروش می رسد .

میدان اورتاکوی هم یکی از جاذبه های این محله می باشد که در نزدیکی بسفر قرار دارد . رستوران های اورتاکوی تنوع غذایی فراوانی دارند اما چشیدن طعم غذاهای دریایی بیشتر توصیه می شود . کمپیر اورتاکوی (سیب زمینی شکم پر) شهرت زیادی دارد اما سایر غذاهای خیابانی ترکیه هم در این محله سرو می شود .

گزارش تصویری استانبول سرا از محله اورتاکوی استانبول

گردشگرانی که به استانبول شهر همیشه بیدار سفر می کنند و مایلند که تفریحات شبانه این شهر را تجربه کنند بیش از هر جای دیگری ، اورتاکوی را انتخاب می کنند . دلیل این انتخاب ، کلوب های متعدد و معروف این منطقه است که محل رفت و آمد خواننده ها و هنرپیشگان ترک نیز می باشد . برای رفتن به این باشگاه ها حتما باید رزرو قبلی داشته باشید . در ضمن برخی از این کلوب ها ورودی های سنگینی (تا حدود 400 لیر) دارند .

نحوه دسترسی به محله اورتاکوی استانبول :

اگر مبدا شما را برای رفتن به اورتاکوی ، میدان تکسیم در نظر بگیریم باید با خط 42 به سمت بشیکتاش بروید و در همان ایستگاه بشیکتاش پیاده شوید و حدود 15 دقیقه تا اورتاکوی پیاده روی کنید .

نقشه و موقعیت جغرافیایی محله اورتاکوی استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =